کابینت وکیوم آشپزخانه همچون قصری کلاسیک

کد خبر: 1126515

انتخاب کابینت برای آشپزخانه موضوعی کاملاً سلیقه‌ای است اما تجربه در این زمینه می‌تواند انتخاب را آسان‌تر کند. در واقع اینکه چه نوع کابینت برای چه فضایی از آشپزخانه مناسب‌تر است مورد مهمی است که بسیاری از افراد از آن بی‌اطلاع هستند. به طور کلی همانطور که می‌دانید کابینت‌های مختلف اعم از کابینت وکیوم، های گلاس، ام دی اف، طرح چوبی و مواردی از این دست وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خودشان هستند که انتخاب بجای آنها یک آشپزخانه بسیار شیک را به وجود خواهد آورد.

اما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی کابینت وکیوم صحبت کنیم چرا که انتخاب این نوع کابینت در بین انواع کابینت‌هایی که در بازار وجود دارد از خصوصیات و ویژگی‌های جذاب‌تری برخوردار بوده که به همین دلیل تقاضای بیشتری نیز برای سفارش آن انجام می‌شود. حال اگر شما هم قصد انتخاب یک کابینت مناسب دارید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

کابینت وکیوم

کابینت وکیوم چیست

در ابتدا باید عرض کرد که پیدایش این نوع کابینت به سال‌های نه چندان دور باز می‌گردد. به بیان دیگر کابینت‌ مدل وکیوم از جمله کابینت‌ نسل چهارم محسوب می‌شود چرا که تقریباً جدیدتر از دیگر انواع کابینت‌ها مانند کابینت چوبی، کابینت فلزی و کابینت ام‌ دی اف است. ضمناً ناگفته نماند که نام دیگر کابینت وکیوم که در حال حاضر تقاضا برای سفارش آن زیاد شده است، کابینت ممبران بوده که بسیاری از افراد گمان می‌کنند که این دو کابینت دو مدل متفاوت هستند. به طور کلی کابینت نوع وکیوم با استفاده از ام دی اف تولید شده که در این روش ورق‌های خام MDF به شکل و شمایل مختلف در آورده خواهند شد و سپس بر روی آن عملیات کنده‌کاری اجرا می‌شود. در ادامه با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته که در آن از تکنولوژی وکیوم استفاده شده است، لایه‌ای بسیار جذاب بر روی ورق‌های MDF چسبانده می‌شوند تا در نهایت یک کابینت مدل وکیوم با نقش و نگار و برجستگی‌های دیدنی ایجاد شود.

جهت آشنایی بیشتر و مشاهده نمونه کارهای کابینت وکیوم کلیک کنید 

انواع کابینت وکیوم

همانطور که عنوان کردیم، این نوع کابینت روکشی به نام ممبران دارد که معمولاً در این گونه کابینت‌ها مغز اصلی محصول از ام دی اف است. البته گاهاً از چوب یا نئوپان نیز بکارگیری می‌شود. در هر حال روکشی که عرض شد بر روی سطح نام‌برده شده کشیده می‌شود تا به زیبایی کابینت کمک کرده باشد. در عین حال کابینت مدل وکیوم را می‌توان به دو شکل اجرا کرد که در ادامه به اختصار هر کدام را شرح خواهیم داد:

  • کابینت کلاسیک وکیوم

امروزه کابینت کلاسیک نوع وکیوم از پرطرفدارترین کابینت‌هایی است که در آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ابتدا برای این مدل کابینت، نقش و طرح جذاب و البته دلخواه؛ بر روی ام دی اف خام در نظر گرفته می‌شود که برای این منظور از دستگاه‌های سی ان سی استفاده خواهد شد. سپس زمانی که کار حکاکی بر روی MDF خام نهایی شد، نوبت به استفاده از یک تکنولوژی پیشرفته به جهت نصب روکش ممبران بر روی کابینت وکیوم کلاسیک خواهد رسید تا در نهایت این مدل از کابینت به طور کامل تولید شود.

کابینت ممبران

  • کابینت مدرن وکیوم

به طور کلی کابینت‌های مدرن به دور از هر گونه طرح و نقش هستند و سادگی در مدل‌های کابینت مدرن حرف اول و آخر را می‌زند. در واقع در چنین محصولاتی بیشتر بر روی رنگ و از همه مهم‌تر جلوه‌های روکش مانور داده می‌شود. از طرفی پر واضح است که به دلایل مختلفی این نوع از کابینت مدل وکیوم از قیمت بیشتری برخوردار است چرا که در وهله‌ی اول سبک‌های مدرن، زیبایی بهتری داشته و محیط را جذاب‌تر نمایش می‌دهند و ضمناً چنین کابینت‌هایی از دو نوع روکش برخوردار بوده که نوع اول برای طرح‌های ممبران (کلاسیک و مدرن) مناسب بوده و نوع دوم که دارای روکش ضخیم‌تر و البته براق‌تر است فقط برای کابینت‌های مدرن ممبران بکارگیری خواهد شد.

جهت آشنایی با انواع کابینت کلاسیک کلیک کنید

اجرای مختلف کابینت وکیوم

علت اینکه این کابینت طرفداران زیادی پیدا کرده اجزای بسیار جذاب و زیبایی است که برای ساخت این نوع کابینت در نظر گرفته شده است. حال برای آشنایی شما عزیزان با این اجزا موارد مختلفی را در ادامه به اختصار شرح خواهیم داد:

  • تاج و زیرچراغ

این قسمت در کابینت مدل وکیوم در بخش دیواری آن قرار گرفته است. اگر به این جزئیات یک کابینت توجه ویژه‌ای دارید، می‌توانید برای این قسمت طرح و رنگ‌های مختلف را در نظر بگیرید و اینطور نیست که دست‌تان برای نوع دلخواه تاج و زیرچراغ بسته باشد. البته در حال حاضر بیشترین طرح و مدلی که برای این بخش از کابینت وکیوم در نظر گرفته می‌شود اصطلاحاً به آن دندانه موشی می‌گویند. ضمناً برای اینکه بتوان پایه‌های این نوع کابینت در بخش پایینی را پوشش داد از پاخور بکارگیری می‌شود که در این صورت پایه‌های کابینت مدل وکیوم به چشم نخواهد آمد که پر واضح است که زیبایی محصول را افزایش خواهد داد. البته توجه داشته باشید که پای ثابت دیگر این نوع کابینت، ویترین‌های شیشه‌ای هستند که برای انتخاب طرح مدنظرتان مشکلی نخواهید داشت.

کابینت کلاسیک

  • ستون و سرستون

بخش دیگری از کابینت وکیوم ستون و سرستون هستند که دارای نقش‌های برجسته بوده که در کنار جذابیت خاصی که به کابینت و اطراف آشپزخانه می‌دهد، کاربردی نیز خواهند بود. در واقع از این بخش می‌توان بعنوان نصب اکسسوری کابینت استفاده کرد که می‌تواند به جذابیت‌های بکارگیری از چنین کابینتی بیافزاید. ضمناً گفتنی است که طرح‌های در نظر گرفته شده برای ستون و سرستون این مدل از کابینت، قابل انتخاب هستند تا از این‌رو بتوانید تمام بخش‌های کابینت را خودتان انتخاب نمایید.

مزیت‌های استفاده از کابینت وکیوم

اینکه چرا مردم به استفاده از این نوع کابینت روی آورده‌اند، دلایل مختلفی دارد که ما در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد تا اگر قصد سفارش چنین کابینتی دارید، با اطلاعات بیشتری نسبت به این کار اقدام کنید.

  • نگهداری آسان

اینکه گفته می‌شود نگهداری و تمیز کردن کابینت‌ها کار سختی است، احتمالاً بی‌راه گفته نشده است چرا که در انواع کابینت‌ها ممکن است نگهداری و تمیز کردن کابینت با استفاده از مواد شوینده و یا مواردی از این دست شدنی نباشد و یا حداقل به سختی انجام شود. این در حالی است که کابینت وکیوم به سادگی قابل تمیز شدن است و وقت‌تان را برای تمیزکاری نخواهد گرفت. در واقع به راحتی می‌توانید با استفاده از یک استون یا تینر ضعیف و مقداری آب کابینت نوع وکیوم را به طور کامل و بدون دردسر تمیز نمایید.

  • خوش‌تراش بودن

کابینت ممبران یا کلاسیک وکیوم بسیار یکدست و خوش‎‌تراش هستند. در واقع با توجه به اینکه از یک روکش مناسب بر روی سطح ام دی اف استفاده می‌شود، سبب خواهد شد تا همه‌ی درزهای کابینت پوشش داده شود که این موضوع به زیبایی کابینت کمک خواهد کرد. ضمناً این قابلیت سبب مقاومت بیشتر کابینت نیز خواهد شد.

  • استحکام فوق العاده مناسب

اینکه یک کابینت از مقاومت بسیار خوبی برخوردار باشد، برای همه‌ی افراد دارای اهمیت است که این موضوع به خوبی در کابینت وکیوم رعایت شده است. حتی عدم نفوذپذیری آب در این نوع کابینت بسیار عالی بوده و مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است.

کابینت آشپزخانه کلاسیک

  • نصب آسان

از دیگر مزیت‌های استفاده از انواع کابینت‌های وکیوم نصب آسان آنهاست. البته این موضوع به این معنا نیست که افراد بی‌تجربه نیز می‌توانند به نصب این نوع کابینت بپردازند. در واقع منظورمان این است که متخصصان امر به جهت نصب کابینت مدل وکیوم با دردسر زیادی مواجه نخواهند شد که این موضوع سبب می‌شود که هزینه‌ی نصب پایین در نظر گرفته شود.

از کابینت ممبران چه می دانید؟ جهت آشنایی بیشتر با کابینت ممبران کلیک کنید

آیا کابینت وکیوم معایبی نیز دارد

در کنار مزیت‌هایی که برای این نوع کابینت اعلام کردیم، باید به بررسی بعضی از معایب آن نیز بپردازیم تا با اطلاعات کامل‌تری نسبت به تهیه‌ی این نوع کابینت اقدام کنید. البته ناگفته نماند که معایب احتمالی کابینت‌ کلاسیک و ممبران وکیوم قابل چشم‌پوشی است و مشکل خاصی را ایجاد نخواهد کرد.

  • حساسیت به نور آفتاب: از اولین معایب این نوع کابینت می‌توان به حساس بودن به حرارت یا نور آفتاب اشاره کرد که اگر به مدت زمان زیادی مقابل نور خورشید قرار داشته باشد، ممکن است تغییر رنگ دهد. البته اگر روکش کابینت وکیوم دارای کیفیت مناسبی باشد، این امر به تأخیر خواهد افتاد.
  • حساسیت به اجسام تیز: توصیه می‌کنیم که در زمان کار کردن با این کابینت مراقب باشید که اجسام و اقلام نوک تیز به آن برخورد نداشته باشد چرا که ممکن است به پارگی روکش منجر شود.
  • کنده شدن روکش: در بسیاری از موارد دیده شده که روکش کابینت نوع وکیوم از جای خود کنده شده است و بسیاری از افراد بی‌تجربه آن را به حساب بدرد نخور بودن این نوع کابینت می‌گذارند که در واقع اصلاً این چنین نیست و این موضوع فقط به کیفیت پایین کار توسط شرکت ارائه دهنده باز می‌گردد.

نکته: در واقع همه‌ی مواردی که در این بخش بعنوان معایب کابینت وکیوم در نظر گرفته شده است، کاملاً بستگی به نحوه‌ی ارائه خدمات شرکت انتخابی‌تان دارد و پر واضح است که هر خدمات در نظر گرفته شده در سطح بالایی باشد، احتمال آسیب به این نوع کابینت کاهش می‌یابد.

کابینت آشپزخانه وکیوم

عوامل تعیین‌کننده در قیمت کابینت نوع وکیوم

موارد مختلفی را می‌توان در تعیین قیمت کابینت‌ها خصوصاً از نوع وکیوم در نظر گرفت که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • کیفیت روکش: روکش‌هایی که بر روی سطح MDF انجام می‌شود، باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند که در این صورت می‌توان امیدوار بود که تا سال‌ها بدون مشکل کارآیی داشته باشند.
  • ظرافت: برای کابینت وکیوم ظرافت در نظر گرفته شده برای بخش‌های چراغ، ستون و سرستون‌ها دارای اهمیت است و هر چه بیشتر روی این موارد کار شده باشد، طبیعتاً به قیمت محصول نیز افزوده خواهد شد.
  • یرآق‌آلات: از دیگر مواردی که در تعیین قیمت کابینت مدل وکیوم موثر است، کیفیت یرآق‌آلات در نظر گرفته شده خواهد بود. در واقع استفاده از پایه، لولا، آرام‌بند، دستگیره و مواردی از این دست به خوبی می‌تواند کیفیت یک کابینت را مشخص کند.
  • کیفیت کلی کار: در انتها نیز می‌توان از کیفیت کلی کار بعنوان اصلی‌ترین عامل تعیین کننده بر روی قیمت این کابینت نوع وکیوم نام برد که البته برای این منظور انتخاب یک شرکت تخصصی تولید کابینت حائز اهمیت خواهد بود.

جهت استعلام قیمت کابینت کلیک کنید

سفارش کابینت وکیوم از شرکت تخصصی نوین کابین

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله چنانچه نیاز به تهیه کابینت نوع وکیوم دارید، توصیه می‌کنیم که در درجه‌ی اول از یک شرکت متخصص و معتبر استفاده کنید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از سایت نوین کابین بهره ببرید چرا که این شرکت سال‌هاست که در این حوزه مشغول به خدمت‌رسانی به متقاضیان است و در حال حاضر نیز با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد، توانسته است رضایت اکثریت مشتریان را جلب کند. از مزیت‌های استفاده از تیم تخصصی نوین کابین ارائه انواع کابینت خصوصاً کابینت وکیوم با قیمت‌های جذاب است که در کمتر شرکتی دیده شده است. ضمن اینکه ارائه خدمات پس از فروش نیز در دستور کار نوین کابین قرار دارد که خیال خریداران را از وجود اشکال پس از تحویل محصول راحت کرده است. حال برای اینکه بتوانید با مشاوران تیم تخصصی نوین کابین گفتگو کنید، کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده در ادامه‌ی مطلب بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید نوین کابین را در گوگل سرچ کنید یا با شماره های 02177005467 - 02177005481 تماس حاصل فرمایید. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها