چگونه طراح سایت شویم؟ راهنمای مسیر یادگیری طراحی سایت

کد خبر: 1136668

یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی که قصد طراحی سایت دارند ندانستن مسیر درست برای این کار است که تمامی افراد را با مشکل مواجه خواهد کرد، اگر قرار باشد طراحان سایت کار خود را با آزمون و خطا آغاز کنند زمان بسیار زیادی را از دست خواهند داد و در طول این مسیر سردرگم خواهند شد. شما برای طراحی سایت به ابزارهایی نیاز دارید که به کمک این ابزارها بتوانید طراحی سایت را بسیار راحت انجام دهید همچنین همانطور که بالاتر گفته شد نیازمند یک مسیر یادگیری طراحی سایت درست خواهید بود تا در مدت زمان کوتاهی به خواسته خود برسید. ما در این مطلب شما را با باید‌های یادگیری طراحی سایت و تمامی ابزارهای مورد نیاز آشنا خواهیم کرد تا به یک متخصص حرفه‌ایی در این زمینه تبدیل شوید همچنین ما یکی از معتبرترین سایت‌های برگزار کننده دوره‌های آموزشی برای یادگیری طراحی سایت را نیز به شما معرفی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید. 

برای یادگیری طراحی سایت چه باید کرد؟

افرادی که به تازگی وارد حرفه طراحی سایت شده‌اند در ابتدا بسیار سردرگم هستند و برای طراحی اکثر سایت‌ها مثل طراحی سایت‌ فروشگاهی و یا شرکتی نیازمند پیدا کردن مسیر درست هستند و اکثر این افراد سوالاتی نظیر: آموزش سایت را از کجا شروع کنیم؟ و یا برای طراحی سایت در ابتدا چه زبانی را یاد بگیریم؟ و سوالاتی دیگر را داشته و به دنبال پاسخ این سوالات هستند ما در این قسمت به صورت مرحله به مرحله توضیح کاملی درباره مسیر یادگیری طراحی سایت به شما خواهیم داد. این مراحل شامل:

یادگیری طراحی سایت

یادگیری HTML

عبارت HTML ( اچ تی ام ال ) مخفف کلمه  Hyper Text Markup Language است که برنامه نویسان و طراحان از آن استفاده می‌کنند. در چند سال گذشته تمامی سایت‌ها از صفحاتی با چند المان ساده و ابتدایی طراحی شده بودند، اما امروزه برای جذاب کردن فرآیند طراحی وب سایت تکنولوژی‌ها مختلفی وجود دارد که تمامی این تکنولوژی‌ها به HTML خواهد رسید. یادگیری این زبان نشانه گذاری را تمامی افراد باید در گام نخست خود قرار دهند، اما توجه داشته باشید که HTML یک زبان برنامه نویسی نبوده بلکه جز زبان‌های نشانه گذاری محسوب شده است.  به زبان HTML زبان نشانه گذاری ابر متن نیز می‌گویند. از HTM برای ایجاد تمامی بدنه اصلی و ساختار کلی صفحات وب بهره می‌گیرند. با توجه به تمامی نکات گفته شده شما در اولین مرحله باید این زبان را یاد بگیرید تا به کمک آن وب سایت خود را طراحی کنید.

یادگیری CSS

شما به کمک HTML فقط می‌توانید ساختار صفحه وب خود را طراحی کنید که این صفحات برای کاربران جذابیتی نخواهد داشت و شما برای پوشش دادن ضعف‌های HTML نیازمند  CSS خواهید بود، که باعث فرم‌دهی و زیبا سازی صفحات وب شما خواهد شد. در حالت کلی دومین مرحله از مسیر یادگیری طراحی سایت یادگیری CSS بوده که مانند HTML فقط یک زبان نشانه گذاری است و شما به کمک آن قادر خواهید بود که ساختار وب خود را تغییر داده و از فونت و رنگ‌بندی‌های مختلف استفاده کنید.

یادگیری جاوا اسکریپت

بعد از یادگیری HTML و CSS شما باید در این مرحله باید جاوا اسکریپت را یاد بگیرید زیرا اکثر کاربران امروزه به دنبال صفحات پویا، داینامیک و تعاملی هستند و استقبال چندانی از صفحات وب ایستا نخواهند کرد.جاوا اسکریپت یکی از زبان‌های معتبر و در عین حال محبوب بین طراحان وب سایت‌ها است زیرا به کمک جاوا اسکریپت شما قادر خواهید بود که صفحات داینامیک و پویا طراحی کنید. از آن می‌توان برای برنامه نویسی اکثر اپلیکیشن‌ها موبایل، بازی‌ها استفاده کنید شما به کمک یادگیری جاوا اسکریپت می‌توانید جذابیت سایتی که قصد طراحی آن را دارید بسیار بالا ببرید. شما باید برای یادگیری تمامی زبان‌های برنامه نویسی و آموزش طراحی سایت از متخصصان حرفه‌ایی در این زمینه استفاده کنید تا در این مسیر موفق شوید.

یادگیری یک زبان برنامه نویسی

 

یکی از مسیرهای مهم در یادگیری طراحی سایت یادگیری یک زبان برنامه نویسی سمت سرور پر کاربرد مثل یادگیری زبان سمت سرور PHP است. شما با یادگیری مراحل گفته شده قبل قادر به طراحی یک وب سایت با ظاهر زیبا هستید اما علاوه‌ بر ظاهر زیبا سایت شما باید بتواند تمامی نیازهای یک کاربر را به درستی اجرا کنید. در نظر بگیرید که شما سایتی بسیار زیبا طراحی کرده‌اید و دارای جذابیت بصری بسیار بالایی بوده که کاربر را به خود جذب خواهد کرد اما اگر کاربر در قسمت تماس با ما سایت طراحی شده شما قادر به زدن دکمه ارسال فرم نباشد یا کاربر نتواند در سایت شما ثبت نام را انجام دهد قطعا دیگر ظاهر زیبای سایت شما به چشم نخواهد آمد و کربر سریعا سایت شما را ترک خواهد کرد شما به کمک استفاده از یک زبان برنامه نویسی سمت سرور این مشکل را حل خواهید کرد معمولا وب سایت‌های بزرگی مانند فیس بوک از زبان برنامه نویسی سمت سرور PHP استفاده می‌کنند، پس حتما یادگیری زبان PHP را جز چند اولویت اول خود قرار دهید.

علاوه بر زبان PHP زبان‌های دیگری نیز برای برنامه نویسی وجود دارد که این زبان‌ها شامل:

پایتون: پایتون یکی از راحت‌ترین و در عین حال معتبرترین زبان‌های برنامه نویسی بوده که در برخی از پروژه‌های بزرگ از این زبان استفاده شده است.

روبی: در حالت کلی می‌توان گفت این زبان صرفا برای توسعه دهندگان وب طراحی شده است. برخی از سایت‌های معتبر از این زبان برنامه نویسی استفاده کرده‌اند این سایت‌ها شامل: GitHub، Hulu، Shopify، Basecamp و تویتر که یکی از سایت‌های محبوب در بین مردم محسوب می‌شود.

سی ++: این زبان برنامه نویسی برای یادگیری نسبت به بقیه زبان‌ها دشوارتر است و به افراد تازه کار توصیه نخواهد شد اما توجه داشته باشید که این زبان از انعطاف‌پذیری بسیار بالایی برخوردار است که همین مزیت باعث شده است به یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی در بین طراحان معرفی شده باشد.

یادگیری طراحی سایت

 

در حالت کلی دو دسته طراح سایت وجود دارد که دسته اول طراحانی هستند که وظیفه طراحی ظاهر سایت را برعهده دارند که طراحان سمت کاربر شناخته شده‌اند اما دسته دوم طراحانی هستند که وظیفه آن‌ها پیاده سازی منطق سایت است که به آن‌ها طراحان سمت سرور می‌گویند اما اگر طراح سایتی هر دو اقدامات گفته شده را انجام دهد به آن Full Stack خواهند گفت.

ابزارهای مورد نیاز برای یادگیری طراحی سایت

تمامی برنامه نویسان و طراحان وب سایت‌ها برای موفقیت خود نیازمند بهره گیری از ابزارهای به روز هستند که بتوانند وب سایت‌های معتبری که تمامی نیازهای کاربر را برطرف می‌کند طراحی کنند با انتخاب بهترین ابزارها قطعا طراحی سایت برای ما جذاب‌تر و بسیار آسان‌تر خواهد بود. شما برای نوشتن کدهای برنامه نویسی می‌توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید این ابزارها امکانات بسیار متنوع‌ایی دارند که کدنویسی را برای برنامه نویسان بسیار راحت کرده و همچنین سبب صرفه جویی در وقت طراحان خواهند شد برخی از محبوب‌ترین Code Editor‌ها شامل:

  • PhpStorm
  • Microsoft Visual Studio
  • Microsoft Expression Web
  • Notepad++
  • Adobe Dreamweaver
  • Komodo Edit
  • NetBeans

همچنین برنامه نویسان به کمک برنامه‌های گرافیکی می‌توانند قبل از کد نویسی ایده خود را طراحی کنند و سپس در صورت تایید ایده طراحی شده را به کمک زبان برنامه نویسی سمت سرور کد نویسی کنند، از معروف‌ترین و معتبرترین برنامه گرافیکی Sketch است که کار طراحان سایت را بسیار راحت کرده است.

سوالات متداول

برای یادگیری طراحی سایت آیا نیاز به مدرک دانشگاهی هستیم؟ معمولا افرادی که در رشته‌های IT و کامپیوتر تحصیل کرده‌اند و مدرک دانشگاهی دارند با بسیاری از اصول اولیه و پایه طراحی سایت و ابزارهای برنامه نویسی آشنا هستند اما در حالت کلی برای طراحی سایت و یادگیری برنامه نویسی نیازمند مدرک دانشگاهی خاصی نخواهید بود و می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی در زمینه طراحی سایت یک فرد متخصص و حرفه‌ایی در زمینه شوید فقط به خاطر داشته باشید برای یادگیری و استفاده از دوره‌های آموزشی از سایت‌های معتبر کمک بخواهید.

 یادگیری طراحی سایت اختصاصی چه مدت زمانی طول خواهد کشید؟ با توجه به استعداد و پشتکار هر فرد این ساعت متغیر خواهد بود و قادر به تخمین دقیق این ساعت نخواهیم بود اما در حالت کلی مدت زمان زیادی برای این‌کار نیاز نبوده و شما با چندین دوره می‌توانید اقدام به طراحی سایت کنید.

سخن آخر

امروزه با افزایش استفاده تمامی افراد از شبکه‌های اجتماعی اکثر شرکت‌ها و افراد اقدام به طراحی سایت کرده‌اند که این سایت معرف حرفه آن‌ها باشد و به کمک این سایت طراحی شده سبب افزایش فروش و کسب درآمد برای آن‌ها شود. ما در این مطلب مسیر یادگیری طراحی سایت را برای شما به‌ طور کامل شرح داده‌ایم و شما را برای تبدیل شدن به یک طراح سایت موفق و حرفه‌ایی آماده کرده‌ایم اما باید بدانید که شما برای تبدیل شدن به یک طراح سایت متخصص نیازمند کمک از افراد موفق در این زمینه هستید، پیشنهاد ما به شما سایت جاب تیم است، این شرکت نیروهای متخصص زیادی در زمینه برنامه نویسی و طراحی سایت داشته است که شما به راحتی می‌توانید به کمک این افراد در مدت زمان کوتاهی به خواسته خود برسید همچنین هزینه بسیار پایینی برای این آموزش پرداخت کنید. شما می‌توانید از مشاورین جاب تیم کمک گرفته و ابهامات خود را برطرف کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها