هشدار نخست وزیر ارمنستان به مقامات قره باغ

کد خبر: 1198372

نخست وزیر ارمنستان نسبت به اقدامات تحریک آمیزی که گفتگوهای صلح قره باغ را به خطر می اندازد، هشدار داد.

هشدار نخست وزیر ارمنستان به مقامات قره باغ

نخست وزیر ارمنستان نسبت به اقدامات تحریک آمیزی که گفتگوهای صلح قره باغ را به خطر می اندازد، هشدار داد.

به نقل از تاس، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز پنج شنبه در اظهاراتی عنوان کرد که لازم است از بیان اظهارات سیاسی، که وضعیت کنونی را به بن بست پیچیده تری سوق می دهد، پرهیز شود.

نخست وزیر ارمنستان در ادامه افزود که اظهاراتی که فاقد ایده های روشن در مورد رسیدن به نقطه پایانی باشد، بدون فایده است. گفت و گوی سیاسی باید بین قره باغ و جمهوری آذربایجان آغاز شود.

پاشینیان تاکید کرد که همکاران ما در قره باغ نباید به کسی اجازه دهند که آنها را متهم به منحرف کردن هر گونه گفتگوی سازنده کنند. بستن کریدور لاچین یک اقدام تحریک آمیز است که هدف غایی آن تشدید نظامی تازه است.

نخست وزیر ارمنستان یادآور شد که یکی از اهداف تحریک و تشدید تنش ها، نادیده گرفتن نیاز جدی به گفت‌وگوی سیاسی و رسمی میان باکو و استپانکرت و خارج کردن آن از دستور کار است.پاشینیان بار دیگر تاکید کرد هیچ اقدامی که به تشدید تنش دامن بزند، نباید صورت گیرد.

کریدور لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره باغ کوهستانی متصل می‌کند. در ۱۲ دسامبر، گروهی از اتباع جمهوری آذربایجان که خود را اکولوژیست می‌خواندند، کریدور لاچین را که نیروهای حافظ صلح روسیه در آن مستقر شده‌اند، مسدود کردند. باکو مدعی شد که هدف مسدود کردن هیچ جاده‌ای نیست و خودروها می‌توانند آزادانه در هر دو جهت حرکت کنند، اما ایروان آن را اقدامی تحریک آمیز از سوی باکو با هدف ایجاد یک فاجعه انسانی در منطقه ارمنی نشین قره باغ عنوان کرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها