واکنش ارتش رژیم صهیونیستی به آتش‌بس در غزه

کد خبر: 1255247

یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی بعد از اظهارات مقام کاخ سفید درباره برقراری وقفه‌های ۴ ساعته در شمال غزه بر عدم برقراری آتش‌بس تأکید کرد.

واکنش ارتش رژیم صهیونیستی به آتش‌بس در غزه

به فاصله کوتاهی بعد از آنکه یک مقام کاخ سفید مدعی موافقت اسرائیل با برقراری وقفه‌های جنگی ۴ ساعته در هر روز در شمال غزه شد ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد آتش‌بسی در غزه برقرار نشده است.

یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی گفت: « «هیچ آتش‌بسی در غزه برقرار نشده و تنها وقفه‌های تاکتیکی و محلی برای رساندن کمک‌های انسانی وجود دارند.»

در بیانیه‌ای از دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که روزنامه تایمز اسرائیل به آن اشاره کرده نیز اشاره‌ای به برقراری وقفه‌های بشردوستانه ۴ ساعته که کاخ سفید ادعا کرده بود نشده است.

به نوشته الجزیره، در این بیانیه تصریح شده که نیروهای اسرائیلی برای منتقل کردن غیرنظامیان به جنوب غزه همین الان به مدت چند ساعت جنگ را متوقف می‌کنند.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیر اسرائیل آمده است: «مبارزه ادامه دارد و بدون آزادی اسرا آتش‌بسی در کار نخواهد بود. اسرائیل ایجاد کریدورهای انسانی از شمال به جنوب فعال کرده است.»

همزمان رسانه‌های بین‌المللی به نقل از یک مقام حماس گزارش دادند گفت‌وگوها ادامه دارند و هیچ توافقی با اسرائیل تا کنون صورت نگرفته است.

ساعتی قبل‌تر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم تصریح کرد «هیچ احتمالی» برای برقراری آتش‌بس در غزه وجود ندارد.  رسانه‌های آمریکا همچنین به نقل از بایدن نوشته‌اند که او به مدت سه روز از اسرائیل درخواست کرده تا در جنگ غزه وقفه ایجاد شود.

قبل از بایدن، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده بود اسرائیل با اجرای روزانه یک توقف چهارساعته در جنگ در شمال غزه موافقت کرده است.

جان کربی گفت که این وقفه‌ها از چند ساعت قبل از برقراری اعلام خواهند شد.

تحلیلگر شبکه خبری الجزیره درباره بیانیه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل بعد از اظهارات کربی گفت واکنش سریع از سوی اسرائیل نشان می‌دهد که احتمالا آمریکا و اسرائیلی‌ها در این خصوص موضع یکسانی ندارند.

ایتامار بن-گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از برقراری وقفه‌های جنگی در غزه انتقاد کرده و گفته این وقفه‌ها چنانچه با آزادی اسرا همراه نشوند «اشتباهی جدی» خواهند بود.

او همچنین اینکه کابینه جنگی اسرائیل بدون مطرح کردن این موضوع در کابینه امنیتی چنین تصمیمی اتخاذ کرده باشد را زیر سوال برد.

از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه سی و چهار روز می‌گذرد. در این حملات، ۱۰۵۶۹ نفر شامل ۴۲۳۷ کودک، ۲۸۲۳ زن و دختر و ۶۳۱ سالمند شهید شدند؛ علاوه بر این، گزارش‌هایی درباره بیش از ۳۰۰۰ مفقود و ۲۶۰۰۰ شهروند فلسطینی مجروح ثبت شده است.

آمریکا و غرب همسو از این حملات رژیم اسرائیل حمایت کرده‌اند. با وجود آنکه بسیاری از نهادهای کمک‌رسانی و بهداشتی سازمان ملل درباره وضعیت انسانی وخیم غزه هشدار داده‌اند، آمریکا و کشورهای غربی با حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی، مدعی هستند آتش‌بس در غزه تنها به نفع حماس خواهد بود.

وزرای خارجه گروه هفت از جمله «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه در بیانیه‌ای گفتند از وقفه بشردوستانه درگیری‌ها در غزه حمایت می‌کنند اما از درخواست برای آتش‌بس خودداری کردند.

تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون فلسطینی تحت تاثیر عملیات نظامی و رژیم صهیونیستی در ماه گذشته آواره شده‌اند و از محل زندگی خود در غزه فرار کرده‌اند. با این حال رژیم صهیونیستی هیچ یک از این موارد را در نظر ندارد و مدام بر این نکته تاکید می‌کند که جنگ را تا زمان نابودی کامل حماس ادامه می‌دهد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها