فریدون عباسی: کاندیدای مستقل هستم

کد خبر: 1049443

فریدون عباسی خود را کاندیدای مستقل در انتخابات 1400 معرفی کرده و می‌گوید که « شما فرصت بدهید، بچه های کازرون هم بالا می آیند. چرا همه اش از استان های مرکزی؟! چرا همه اش از حاشیه کویر؟! چه خبر است؟! چرا همه اش مشهد؟!»

فریدون عباسی: کاندیدای مستقل هستم

گروه سیاست سایت فردا – صف کاندیداهای ریاست جمهور آرام آرام طویل می‌شود و برخی در مشخص کردن نسبت خود با انتخابات و رقابت‌هایش صراحت بیشتر به خرج می‌دهند. اصل‌کاری‌ها و عناصر تعیین کننده در این انتخابات همچنان ساکت‌اند اما برخی دیگر از پستو بیرون آمده و تکلیف خود را مشخص کرده‌اند.

مثلا فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی در دوران احمدی‌نژاد و رئیس فعلی کمیسیون انرژی مجلس که تا چند ماه پیش می‌گفت شاید کاندیدا بشوم و هر وقت حرف به انتخابات 1400 می‌رسد، می‌گفت قالیباف گفته کاندیدا نمی‌شوم، اکنون نه تنها اعلام کاندیداتوری، که خود را نامزد مستقل معرفی می‌کند.

او در جلسه پرسش و پاسخ با طلاب، فضلا و روحانیون کازرونی مقیم قم گفته است: «آنهایی که دم از انقلاب و اینها می زنند میگویند جبهه انقلاب یا اصولگرایی یا هر چیزی؛ [مثل] همین ها هستند؛ می گویند: ما باید بگوییم که چه کسی باشد. می گویم خیلی خوب اگر شما می‌گویید، پس ما مستقلیم. این دفعه هم بنده گفتم: مستقلم تا شورای نگهبان؛ چون علنی که نمی‌شود این حرف‌ها را زد؛ الان می‌گویند تبلیغات پیش از موعد، ردت می کند شورا؛ اینجا در جمع خودمانی میگویم فرقی نمی کند.»

وی در ادامه این تبلیغات انتخاباتی به قول خودش خودمانی می‌گوید: «بنده یک کارهایی هم دارم می کنم؛ به افرادی هم که گفتیم، جوانان، این ها استقبال کرده اند؛ هیچ هم اشکال ندارد از کازرون، از جنوب کشور یکی بشود رئیس جمهور؛ چرا باید خودمان را دست کم بگیریم؟ من برای ریاست مجلس هم با همین استدلال نامزد شدم. هی گفتند: کازرون قرمز است! نمی دانم اینها ضد انقلاب اند! و از این حرفها! گفتم: شما بی خود کردید! نماینده کازرون می شود رئیس مجلس! ببینید! چون این ها ذهن ها را بسته بودند؛ یک تبلیغ نگذاشتند ما بکنیم! بستند رسانه‌ها را؛ چه اصلاح طلب ها چه اصولگراها؛ فرقی نمی کند. بستند که هیچ کس نفهمد. عده‌ای از نماینده‌ها بعد از رای گیری گفتند إ عباسی تو بودی؟! خیلی مسخره هستا! توی مجلس یعنی اینها نمی دانستند آنهایی که [اسمشان را] میخوانند کی هستند! و جالب است من از آقای میرسلیم بیشتر رای آوردم! آقای میرسلیم داوطلب ریاست جمهوری بود؛ چه از زمانی که آقا [مقام معظم رهبری] رئیس جمهور بوده و می خواسته نخست وزیر بشود و [عضو] حزب موتلفه و... خب چطور می شود او ۱۲ تا رأی می آورد و من ۱۷ تا رای می‌آورم؟! و آدم هایی که رای دادند آدم های شاخص مجلس به من رای دادند! و بقیه اصلاً فکر نمی‌کردند که می شود؛ می گفتند حالا ائتلاف گفته و از قبل بسته بودند که باید چه کار کنند! ولی من می گفتم: نه! ما باید بگوییم از جنوب هم می‌توانیم و کازرون می تواند نماینده در حد رئیس مجلس هم بدهد».

وی در ادامه به سایر مدعیان ریاست جمهوری کنایه زده و می‌گوید: « الان هم معتقدم که ما می توانیم در حد رئیس جمهور هم برویم؛ چی از بقیه کم داریم؟! شما فرصت بدهید، بچه های کازرون هم بالا می آیند. چرا همه اش از استان های مرکزی؟! چرا همه اش از حاشیه کویر؟! چه خبر است؟! چرا همه اش مشهد؟!»

فریدون عباسی همچنین از ریاست جمهوری در ادوار قبلی انتقاد کرده و می‌گوید: « من اول بگویم که من مشکلات کشور را همه را ناشی از رئیس دستگاه اجرایی می دانم چون رئیس دستگاه است که معاونش را انتخاب و وزرا را معرفی می کند و بعد [مشکل از]  مجلسی [است] که به آنها رای داده‌اند. مجلسی که رئیسش هم دست شماها که قم هستید، بوده است. رئیس مجلس ۱۲ سال از قم بوده است. خوب این چطور مجلس را اداره کرده که یکی مثل آخوندی رأی بیاورد که بگوید: من افتخار می کنم که یک مسکن نساخته ام! بعد این بحران مسکن در کشور به وجود بیاید. هر دفعه [هم که] آقای آخوندی را آوردند که استیضاح کنند، نشد. بعضاً رای بیشتر هم آورد. این چطور مدیریتی است؟ یعنی ما فقط بگوییم رئیس جمهور مسئول بوده و رئیس مجلس مسئول نبوده است؟ تا دستگاه اجرایی درست نشود و از ایدئولوژی سازی دست برندارد، همین آش و همین کاسه است. می خواهد روحانی، احمدی‌نژاد یا خاتمی باشه؛ فرقی نمی کند. من مرحوم هاشمی را می گذارم کنار چون هنوز فکرها به حضرت امام وصل بود؛ هنوز از امام خیلی فاصله نگرفته بودیم. او یک بدعتهایی در اقتصاد لیبرالیستی گذاشت ولی از وقتی که وارد دوره خاتمی، احمدی نژاد و دوره آقای روحانی شدیم، به چه سرنوشتی دچار شدیم؟ رئیس جمهورهای ما به جای پرداختن به امور اجرایی ایدئولوژی ساز شدند. یکی اسلام رحمانی درست کرد. آن یکی مکتب ایرانی؛ آن هم که بحث غرب و توسعه سیاسی و مطبوعات و اینها را؛ همه به سمتی می روند که دستگاه رهبری را تضعیف کنند. ایدئولوژی کار دستگاه رهبری و شخص رهبر است. اینها اشتباه می‌کنند.»

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها