خبر به روایت «فردا»

عقب‌نشینی غرب از قطعنامه / شب‌های واکسنی / چالش استانداری

کد خبر: 1095514

روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

عقب‌نشینی غرب از قطعنامه / شب‌های واکسنی / چالش استانداری

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

 

«وطن امروز» عقب‌نشینی غرب از قطعنامه صادر کردن علیه ایران را تیتر یک کرده اما گزارشش صرفا خبری است و ارزش افزوده‎ای ندارد. 

این روزنامه اصولگرا عکس یک خود را نیز به حمایت از فلسطین اختصاص داده و با تیتر «قاشق‌خواری» نوشته است: «حامیان فلسطین با انداختن صدها قاشق در مقابل سفارتخانه رژیم‌صهیونیستی در واشنگتن حکام تل‌آویو را تحقیر کردند».

روزنامه ها 22 شهریور

«اعتماد» آنقدر مبتنی بر متن است و عکس ندارد که آدم یاد دوره کاغذ اخبار می‌افتد. این روزنامه اصلاح‌طلب چندی است که این شیوه را برگزیده و به جای عکس یک هم از متن استفاده می‌کند. متن انتخابی امروز اما «نامه استادان حقوق دانشگاه‌های کشور به نمایندگان مجلس» است که با عنوان «آخرین دفاع حقوقدانان برای نجات « وکالت» منتشر شده است. در واقع «۲۴۱ استاد حقوق دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس نسبت ‌به تبعات زیان‌بار و گسترده طرح موسوم به «تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار» بر حرفه وکالت هشدار داده و با تاکید بر اینکه تصویب و تبدیل این طرح به قانون بر استیفای حقوق ملت اثر منفی خواهد داشت، خواستار پرهیز از اعمال مصوبات این طرح بر حرفه وکالت دادگستری شدند.»

روزنامه ها 22 شهریور

«جوان» تصویری بزرگ انتخاب کرده تا از اقدامات رئیس قوه قضاییه استقبال کند. برای همین هم تیتر زده «اژه‌ای روی زمین‌خواری‌های هزارهکتاری دولتی دست گذاشت» .

این روزنامه اصولگرا به شورای حکام و جلسه دیروز اما نگاه بدبینانه‌ای دارد. «جوان» به جای پیام‌هایی که درباره عدم صدور قطعنامه دریافت کردیم به گزارش گروسی که منفی بود، پرداخته است. این گزارش مطلبی بیش از آنچه قبلا هم به عنوان نگرانی‌های طرف مقابل مطرح شده بود، نداشت اما «جوان» تیتر زده ««گزارش منفی» گروسی در پاسخ به «حسن نیت» تهران».

روزنامه ها 22 شهریور

«شرق» ضرغامی را عکس یک کرده و دلیلش مصاحبه با او نیست، بلکه مروری است بر پیشینه و سابقه او شان نزولش هم معلوم نیست. در این گزارش که با عنوان «از سودای ریاست‌جمهوری تا پشت میز نشینی» منتشر شده، آمده است: « ضرغامی به‌تازگی پشت میز جدیدش نشسته است و در سکوت به فعالیت مشغول است، باید دید آیا او می‌تواند در این وزارتخانه نوپا مانند صداوسیما در چشم باشد یا به «پشت میز نشینی» به جای «زیر میز زدن» بسنده خواهد کرد.»

این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارش دیگری که تیتر یک شده اما به وضعیت FATF پرداخته و نوشته است: «FATF در ساختار یکدست اصولگرایان هم معلق خواهد ماند. دولت رئیسی برخلاف دولت روحانی اصراری به تعیین تکلیف آن ندارد. مجلس اصولگرایان هم اصراری بر بازگشت آن به پارلمان، تا جایی که دیروز یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصمیم‌گیری درباره آن را منوط به لغو تحریم‌ها کرده است. این یعنی در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین و لغونشدن تحریم‌ها، خبری از پیوستن کامل ایران به FATF نیست.»

روزنامه ها 22 شهریور

«کیهان» تیتر یک امروز خود را به سفر اخیر گروسی، گزارش او در شورای حکام و وضعیت موجود پرونده هسته‌ای اختصاص داده و یک گزارش تحلیلی دارد. در این گزارش که با تیتر «قانون ضدتحریمی مجلس در حال اجرا رو سیاهان برجام مشغول تحریف» منتشر شده، آمده است: «در حال حاضر دولت در حال اجرای دقیق قانون مجلس تحت عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است. بر همین اساس نه اجرای قانون مجلس متوقف شده، نه توافق جدیدی با آژانس اتفاق افتاده و نه منتقدان اعتماد به غرب، از موضع خود عقب‌نشینی کرده‌اند.»

ضمن اینکه نوشته « برخی کارشناسان با اشاره به سابقه منفی آژانس در عدم حمایت از حقوق ایران و کارشکنی علیه کشورمان، معتقدند که پس از 6 ماه نشان دادن حس‌نیت، باید تصویربرداری آفلاین فراپادمانی طبق قانون مجلس متوقف شود.»

روزنامه ها 22 شهریور

«آفتاب یزد» در یکی از گزارش‌های امروز خود که در صفحه یک هم دیده شده به انتقاد از روند انتصاب استانداران پرداخته و با تیتر «آقای وزیر کشور! استانداری که با فشار استاندار شود به به دود دولت می‌خورد، نه ملت» نوشته است: «در خبرهای رسمی، نیمه رسمی و حتی غیرِ رسمی آورده شده بود که وزیر کشور این امر یعنی عزل و نصبِ استانداران دولتِ سیزدهم را به مجمع نمایندگانِ هر استان واگذار کرده و این اصلِ اعتراض و نقطه ی اول انحراف است. ... چرا باید قوه ی مقننه برای استاندارانی که قرار است هماهنگ با قوه مجریه مشغول به کار شوند تصمیم بگیرد؟ حالا آمدیم و نمایندگانِ مجلس به جای در نظر گرفتنِ منویات رئیس دولت و برنامه‌های رئیس جمهور و مصالحِ شهر و استان، منافع و خوشآیند و بدآیندهای خود و حامیانِ خود را در نظر گرفتند؛ این استاندار به دردِ دولت می‌خورد یا ملت؟! اصلاً استانداری که در کشاکش این گونه لابی‌ها بتواند حائز شانسِ نشستن بر صندلی استانداریِ هر استان شود گوش به فرمان رئیس دولت است یا آنانی که او را به درجه رفیع استانداری رسانیده اند؟!»

روزنامه ها 22 شهریور

«ایران» گزارشی دارد از روند واکسیناسیون که حالا دیگر در طی شب هم ادامه دارد. این روزنامه دولتی با تیتر «شب‌های واکسیناسیون» نوشته است: «پس‌ از شتاب‌گیری واکسیناسیون و شکست رکورد چندین باره تزریق واکسن در کشور روند نزولی بیماری کرونا در پایتخت و دیگر شهرها آغاز شده است. یکی از اقدامات مؤثر و اثربخش در تسریع سرعت واکسیناسیون عمومی افزایش مراکز تجمیعی و راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی تزریق واکسن در تهران است. به‌طور‌ی که بنابر گزارش وزارت بهداشت دیروز با تزریق یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۲۰۵ دوز واکسن کرونا، رکورد تزریق روزانه واکسن در کشور برای چندمین بار شکسته شد. همچنین تاکنون ۲۴ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۷۵۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۲ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۵۹۸ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۳۶ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۳۴۸ دوز رسید. ناگفته نماند با اعلام افزایش ساعت کاری مراکز واکسیناسیون به‌صورت شبانه‌روزی در پایتخت این امکان برای برخی از شهروندان ایجاد شده که ساعات پایانی شب هم برای تزریق مراجعه کنند اما برخی از گزارش‌ها هم نشان می‌دهد مرکز ۲۴ ساعته در تهران (انتهای اتوبان کردستان) در چند روز گذشته شاهد شلوغی گسترده و تا ساعت سه صبح شاهد صف‌های طولانی بوده است.»

روزنامه ها 22 شهریور

«آرمان ملی» چیز بیش از سایر روزنامه‌ها ندارد. منتفی شدن صدور قطعنامه آژانس علیه ایران را حاصل اقدام سنجیده ایران می‌داند و گفت‌وگویی که با فریدون مجلسی، دیپلمات پیشین در این رابطه انجام داده را عکس یک کرده است. اظهارات دیروز عمویی درباره FATF را هم بهانه گزارشی کرده با تیتر «قفل FATF بر تجارت خارجی» منتشر شده است. 

این روزنامه اصلاح‌طلب البته اشاره‌ای هم به ماجرای دستگیری گروه موسیقی در دزفول دارد و با تیتر «باز هم شادی را از مردم گرفتید ...» نوشته است: «با مرور برخی از این اتفاقات ورویدادهای مشابه شاید به این نکته پی می‌بریم که می‌شد خیلی از این فعالیت‌ها را با برنامه دقیق‌تری رصد کرد. اما شور‌بختانه گاهی با برخوردهای شعاری و... بی‌دلیل هم اوقات را برای مردم تلخ کردیم و هم بی‌جهت تصویری خشن به نمایش گذاشته شد. بدتر از همه آن که در قبال همه این رفتارها نیز از مردم مایه گذاشته شد که مثلا دلیل برخورد مسئولان  با این افراد این بود که فلان خطه‌ای و مردمی معترضند که به فرهنگ‌شان ضربه خورده و آن‌ها از مسئولان خواستار برخورد شده‌اند، حال آنکه برخی از این رفتارها مردم را آزرده می‌کند‌. در کلیپ اخیر احضار عوامل و ایجاد شدن برخی حواشی می‌توانست بهتر مدیریت شود.»

روزنامه ها 22 شهریور

«سازندگی» تیتر زده «بازگشت از گور؟» و بهانه‌اش ویدئویی است از الظواهری رهبر القاعده، در بیستمین سالگرد یازده سپتامبر که نشان داد القاعده همچنان زنده است. پیامی که بر گمانه‌زنی‌ها و شایعات درباره زنده بودن یا مرگ الظواهری دامن زد. 

سازندگی 22 شهریور

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها