حسین حق وردی، نماینده مردم شهریار در مجلس در گفت‌وگو با《صبح نو آنلاین》:

عدم توافق برای ایران دیگر پیامد منفی ندارد

کد خبر: 1116283

حق وردی می‌گوید: در حقیقت این روزها در فضای خارج از توافق هستیم. برای ما اگر توافقی حاصل نشود دیگر پیامد و نتیجه منفی ندارد چرا که امروز هم در همان شرایط هستیم.

عدم توافق برای ایران دیگر پیامد منفی ندارد

حسین حق‌وردی، نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با 《صبح نو آنلاین》با اشاره به فشارهای آمریکا و طرف‌های غربی در مذاکرات هسته‌ای علیه ایران بیان کرد: مذاکرات درحال انجام است اما غربی‌ها طوری نشان می‌دهند گویا ایران مقصر است. ما از توافق برجام خارج نشده ایم و طرف مقابل خارج شده است و تمام تحریم ها را هم علیه ما اعمال کرده و می کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر هم توافقی صورت نگیرد هم اکنون در روزها و شرایط عدم توافق هستیم، افزود: در حقیقت این روزها در  فضای خارج از توافق هستیم. برای ما اگر توافقی حاصل نشود دیگر پیامد و نتیجه منفی ندارد چرا که امروز هم در همان شرایط هستیم. اما از طرف دیگر آن ها باید حساب کنند که اگر قرار باشد ما از منافع برجام بهره مند نباشیم بالاخره اقداماتی انجام می‌دهیم که به ضرر آن ها تمام خواهد شد.

حق‌وردی تاکید کرد: در خصوص تهدیداتی هم که این روزها غربی‌ها انجام می دهند باید بدانیم که آن ها جرات و جسارت این مدل اقدامات را ندارند. آمریکایی ها ضربه ای که در عین الاسد دیدند را فراموش نمی کنند و ایران در این موضوعات شوخی ندارد.

او گفت:درست است  که رژیم اسرائیل را نظام سلطه به زور در منطقه مستقر کرد و تا حدودی به رسمیت شناخته شد اما در واقعیت هیچ جایگاهی بین کشورهای منطقه ندارد و همه ملت های منطقه منتظر فرصتی هستند تا بالاخره انتقام سال ها جنایت آن ها را بگیرند.

 

این نماینده مجلس عنوان کرد: غرب و اسراییل می دانند که اگر خطایی کنند تاوان سختی میدهند. قبلا هم مقام معظم رهبری فرمودند که این رژیم در اندازه ای نیست که بخواهد جزء دشمنان ما قرار بگیرد اما اگر نفهمی کنند خودشان می دانند که چه بلایی سرشان می آید.

حق‌وردی ابرازکرد: با این اوصاف جمهوری اسلامی باید بداند و برایش محرز شود که طرف مقابل در مذاکرات نهایت تلاش خود را می کند تا به ما امتیازی ندهند یا کمترین امتیاز را بدهند. به هرحال امروز ما پیشنهادهای خودمان را داده ایم و تا اینجای کار ابتکار عمل دست هیات مذاکره کننده ما بوده است. دقیقا برعکس ادوار گذشته که آن ها پیشنهاد می دادند و ما یا می پذیرفتیم و یا رد میکردیم، پیش نرفتیم و آن ها در یک عمل انجام شده ای قرار گرفته اند.

او در انتها تصریح می‌کند: طرف مقابل در مذاکرات از سوی ایران پیشنهاداتی را دریافت کردند که حتی بررسی آن ها برایشان بسیار سخت است اما مجبور هستند برای اینکه مذاکرات پیش رود آن ها را بررسی کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها