خبر به روایت «فردا»

نمایش رفع تحریم/ انقلابی‌های پشیمان / زایمان اجباری یا دروغ سیاسی؟

کد خبر: 1127625

روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

نمایش رفع تحریم/ انقلابی‌های پشیمان / زایمان اجباری یا دروغ سیاسی؟

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

 

وطن امروز/ بگذار در کوزه

«وطن امروز» بایدن را عکس کرده و تیتر زده «بگذار در کوزه» تا بی‌اهمیت بودن اقدام اخیر آمریکا در راستای بازگرداندن برخی معافیت‌های مالیاتی را مورد تاکید قرار دهد. این روزنامه اصولگرا نوشته: «این معافیت تحریمی مربوط به نیروگاه بوشهر، رآکتور اراک و رآکتور تحقیقاتی تهران است که سال 2020 توسط دولت ترامپ لغو شده بود. ... آنگونه که از واکنش‌ها در داخل ایران برمی‌آید اقدام واشنگتن در بازگرداندن برخی معافیت‌های تحریم‌های هسته‌ای کسی را چندان ذوق‌زده نکرده و فریب نداده است اما همچنان باید در نظر داشت از اقدام نمایشی دولت آمریکا سوءبرداشت نشود. این اقدام محدود از سوی رئیس‌جمهوری که سال گذشته در پاسخ به سوالی درباره رفع تحریم‌های ضدایرانی یک «خیر» بزرگ گفت و کارزار فشار حداکثری ترامپ را رها نکرد، از عزم جدی جو و یارانش برای احیای برجام حکایت نمی‌کند. رابرت مالی هم به عنوان عضو ارشد مذاکره‌کننده دولت بایدن تصریح کرده خبری از برداشتن تحریم‌ها نخواهد بود.  با وجود آنکه طرف‌های مذاکراتی در وین از پیشرفت مذاکرات و امکان حصول توافق خبر می‌دهند، همچنان که ند پرایس روشن کرد واشنگتن هنوز بازگشت به برجام را مشروط به بازگشت ایران به محدودیت‌های هسته‌ای می‌کند، بنابراین هر گونه ذوق‌زدگی از این حرکت آمریکا و تفسیر آن به حسن‌نیت بایدن و تیمش در وین نادرست و گمراه‌کننده است. حسن‌نیت واشنگتن تنها در صورت دادن یک امتیاز بزرگ حقیقی که می‌تواند رفع تحریم یا آزادسازی دارایی‌های ارزی ایران باشد معنا می‌یابد. کاخ سفید اما نه‌تنها تاکنون از این اقدام سر باز ‌زده، بلکه با حرکتی که در بازگشت برخی معافیت‌ها صورت داده به اصطلاح «روغن ریخته را نذر امامزاده» کرده است، چرا که ایران به طور طبیعی طبق برجام از آنها برخوردار شده بود. » 

وطن امروز 17 بهمن

سازندگی / نجات برجام

«سازندگی» نیم‌رخی از بایدن را برای جلد امروز انتخاب کرده و اقدام اخیر آمریکایی‌ها را «نجات برجام» نامیده است. واکنش امیرعبداللیهان و شمخانی به معافیت تحریمی جدید را مورد تاکید قرار داده و در گزارشی به قلم ساناز نفیسی نوشته: «برخی از ناظران می‌گویند تصمیم اخیر بایدن و بازگشت معافیت‌ها می‌تواند موجب شود تا با آغاز رایزنی‌ها، زمینه برای توافق خوب فراهم شود. با این همه یکی از مقام‌های آمریکایی درباره چرایی اتخاذ تصمیم اخیر دولت بایدن گفته، ما این معافیت را به یک دلیل ساده صادر می‌کنیم، این معافیت به برخی از شرکا و متحدان بین‌المللی ما این امکان را می‌دهد تا بحث‌های فنی دقیق‌تری داشته باشند تا همکاری‌هایی را که ما آن را در راستای منافع خود در زمینه عدم اشاعه می‌دانیم، ممکن شود. به گفته او، بحث‌های فنی تسهیل شده به واسطه معافیت‌های اعمال شده در هفته‌های پایانی مذاکرات برجام ضروری است و خود این معافیت برای تضمین پایبندی سریع ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر مذاکرات منجر به بازگشت به توافق هسته‌ای نشود، چنین بحث‌های فنی می‌تواند به دستیابی به اهداف منع اشاعه هسته‌ای کمک کنند».

سازندگی 17 بهمن

ایران/ نمایش رفع تحریم

«ایران» در تیتر یک امروز خود به اقدام اخیر آمریکا که گفته شده برای تسهیل روند مذاکرات صورت گرفته، واکنش نشان داده و آن را «نمایش رفع تحریم» خوانده است. در این گزارش آمده است: «فارغ از ابعاد و پیامدهای اجرایی اقدام اخیر امریکا در معافیت تحریمی صادر شده، موضعگیری سخنگوی وزارت خارجه امریکا وجه آشکاری دارد که در تداوم بخشیدن به سیاست کج‌دار ومریز واشنگتن برای گرفتن دست بالا در مذاکرات نمایان شده است. امریکا که ناکامی‌اش در پیگیری سناریوی فشار علیه ایران، راهکاری همچون بازگشت به برجام را پیش پایش قرار داده است، حالا همزمان با ورود گفت‌و‌گوهای وین به مراحل حساس و تعیین‌کننده، رفع تحریم‌ها را به بازگشت ایران به تعهدات برجامی‌اش گره می‌زند. تحریم‌هایی که اساساً با اقدام خودخواسته امریکا آن هم در شرایطی که ایران تعهدات هسته‌ای خود را تمام و کمال اجرا می‌کرد، به اجرا درآمد و سپس با بهانه‌های دیگری هم بر شمار آن افزوده شد. حالا در شرایطی که ایران با یک برنامه مدون، شرط ازسرگیری تعهدات برجامی‌اش را رفع مؤثر همه تحریم‌ها اعلام کرده، این امریکاست که دست پیش می‌گیرد تا برعهدشکنی‌های خود خطی از فراموشی نقش زند.»

روزنامه دولت در ادامه نوشته: «هرچند که در این میان برخی از جریان‌ها و رسانه‌های داخلی می‌کوشند همانند سال‌های ابتدای برجام، اقدام اخیر واشنگتن را پیش‌دستی این کشور برای نشان دادن حسن نیت خود با ارائه یک امتیاز ویژه به ایران ارزیابی کنند اما تنها نگاهی کوتاه به آنچه امریکا حتی در همان زمان اجرایی شدن برجام در دولت «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین این کشور صورت داد، به خوبی معلوم می‌کند که معافیت تحریمی اخیر و اقداماتی از این دست، چیزی بیش از یک خوش‌باوری موهوم به عملکرد دولتمردان امریکایی نیست. چه آن‌که بعد از گذشت یک سال از دستیابی به برجام، بانک‌های اروپایی تمایلی برای مبادله با ایران به دلیل ترس از قوانین سازمان‌های اجرایی امریکا و محدودیت‌هایی که این کشور برای معامله با ایران گذاشته بود، نداشتند.»

ایران 17 بهمن

اعتماد/ ضروری اما ناکافی

«اعتماد» برای پوشش خبری اقدام اخیر آمریکایی‌ها مبنی بر بازگرداندن برخی معافیت‌های تحریمی، واکنش امیرعبداللهیان وزیرخارجه کشورمان را مبنا قرار داده است، نه ذوق زده شده و نه این گام آمریکایی‌ها را نادیده می‌گیرد. این روزنامه اصلاح‌طلب برای توضیح این اقدام آمریکایی‌ها به زبان ساده، نوشته: «1- آیا این اقدام، نشان حسن‌نیت امریکاست؟ خیر، این اقدام، حرکت ضروری در مسیر تسهیل بازگشت ایران به تعهدات برجامی در صورت توافق است.

۲- آیا این اقدام به معنای احیای برجام است؟ خیر، تعهدات هسته‌ای ایران یک مساله و رفع تحریم مساله دیگر است که هنوز حل نشده و گفته می‌شود که اختلاف‌های ایران با ایالات متحده در این خصوص به علاوه مساله تضمین عدم خروج مجدد امریکا از برجام همچنان به قوت خود باقی است و باید دید که در دور جدید مذاکراتی در وین این اختلاف قابل حل و فصل است یا خیر. 

3- معنای این اقدام امریکا در مسیر مذاکرات چیست؟ با توجه به 8 دور مذاکره انجام‌شده در وین و اخبار رسیده از پایتخت اتریش، احیای برجام ممکن است و اخیرا رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز به نقل از علی باقری رییس هیات مذاکره‌کننده ایران اعلام کرد که امکان رسیدن به توافق برد -برد در وین وجود دارد لذا می‌توان گفت که همه در حال مهیاشدن برای بازگشت به برجام هستند و گام‌های لازم یک به یک برداشته و اجرای آنها در عمل راستی‌آزمایی خواهد شد.

۴- چرا تیم بایدن با محافظه‌کاری از این اقدام یاد می‌کند؟ فضای ملتهب سیاسی داخل امریکا در بحث مخالفت با برجام را نباید نادیده گرفت. در چند روز اخیر از منندز دموکرات تا مک‌کانل جمهوری‌خواه مخالفت خود را با احیای برجام اعلام کرده‌اند و آخر همین هفته رابرت مالی باید در سنا درباره چرایی «ضعف نشان دادن بایدن» در مذاکرات توضیح بدهد؛ لذا طبیعی است که دولت ایالات متحده با دو هدف عدم ضعف نشان ندادن در مذاکرات وین و عدم تحریک مخالفان برجام در کنگره همزمان با تمدید این معافیت به شاخ و شانه کشیدن برای ایران هم ادامه بدهد. 

5- آیا تمدید این معافیت‌ها به این معناست که تهران ابتدا به ساکن اجرای تعهدات هسته‌ای را آغاز می‌کند یا حتی در صورت عدم احیای برجام هم دست به کاستن از توانمندی فعلی هسته‌ای از کانال همکاری‌های هسته‌ای با سایر کشورها خواهد زد؟  خیر، ایران همواره اعلام کرده که ایالات متحده به عنوان عضو خاطی و خارج شده از توافق باید تحریم‌های خلاف برجام را لغو کند و ایران پس از راستی‌آزمایی رفع موثر تحریم‌ها دست به بازگشت به اجرای تعهدات هسته‌ای خواهد زد. در صورتی که پروسه مذاکرات وین نیز به احیای برجام منتهی نشود اساسا ایران توسعه برنامه هسته‌ای را در دستور کار خود قرار خواهد داد و این مساله‌ای است که بارها از زبان مسوولان مذاکره چه در دولت قبل و چه این دولت شنیده شده است. »

اعتماد 17 بهمن

کیهان/ عقلانیت انقلابی

«کیهان» در تیتر یک امروز خود به «بررسی جایگاه و شاخص های عقلانیت انقلابی» پرداخته و در گزارشی با عنوان «انقلاب و عقلانیت مردم بی حساب و کتاب به خیابان نیامدند!» نوشته: « بر خلاف آنچه برخی طیف‌های سیاسی (به ویژه خط امامی‌های دیروز یا همان اصلاح‌طلبان رادیکال و ضد انقلاب‌های امروز) سعی می‌کنند با ارائه تصویری کاریکاتوری از بنیانگذار انقلاب اسلامی و تفکیک بین «عقل» و «انقلابی‌گری» القا کنند که ایشان در سال‌های آخر حیاتشان عقلانی عمل می‌کردند نه انقلابی!  جریان تحریف از همین زاویه یعنی تفکیک بین «قوه عاقله» و «احساس و غریزه»، انقلابی‌گری را مترادف احساس و غریزه و منافی با عقل معرفی می‌کنند. آنها حتی پا را فراتر از این گذاشته و به بهانه مصلحت‌اندیشی و اعتدال‌خواهی، «عقلانیت» را به مفاهیمی چون محافظه‌کاری، سازش، انفعال گره می‌زنند و «انقلابی‌گری» را با هیجان و احساس، تحجر و جزم‌اندیشی و عصبانیت و خشونت و افراط و رادیکالیسم یک کاسه می‌کنند و می‌گویند کار عقلانی با انقلابی‌گری جمع نمی‌شود!»

این روزنامه اصولگرا در گزارش دیگری به آخرین اخبار و تحولات حوزه سیاست خارجی پرداخته و نوشته: «پس از اعلام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر بازگرداندن معافیت تحریمی برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، دو تن از مقامات آمریکایی با ادبیاتی تهدیدآمیز تصریح کردند: «توافق هم اگر بشود تضمین نمی‌دهیم که از آن خارج نشویم.»

کیهان 17 بهمن

شرق/ علی باقری کجاست؟

«شرق» همزمان با پوشش ماجرای معافیت‌های تحریمی اخیر از جای خالی علی‌ باقری‌ گفته و در گزارشی با تیتر «علی باقری‌کنی کجاست؟» نوشته: «در بازه زمانی پس از تنفس اعلام‌شده، تنها بحث‌هایی پراکنده با صحبت حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، درباره گزینه گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا رخ داده است و به‌جز آن از تیم ایرانی عملا صدایی نمی‌رسد. زمانی که در دور هشتم مذاکرات دوباره وقفه اعلام شد، درباره آن این‌طور توضیح داده شد که تیم‌ها برای مشورت درباره «تصمیم سیاسی» به پایتخت باز‌می‌گردند و از صحبت‌های برخی بازیگران برجام نیز به نظر می‌رسید این تصمیم می‌تواند تصمیم اصلی باشد. آن زمان البته بازه زمانی دقیقی برای این وقفه اعلام نشد، اما مدت آن «حدود یک هفته» توصیف شد؛ یک‌هفته‌ای که به پایان رسیده است. در این فاصله اما خبری درباره زمان از‌سرگیری دور هشتم مذاکرات احیای برجام نیامده است. علاوه بر این، علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایرانی، در این مدت عملا از صحنه رسانه‌ای غایب بوده است و خبری از او نیست؛ در‌حالی‌که رؤسای هیئت‌های طرف‌های دیگر، به‌خصوص رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و رئیس هیئت آمریکایی و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین و رئیس هیئت روس، مشغول تبیین مواضع دولت‌های متبوع خود بوده‌اند. این وضعیت خود سؤالات مهمی ایجاد می‌کند که احتمال پاسخ‌های منفی به آن بیشتر است. آیا در این مدت ایران درباره این «تصمیم سیاسی» هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است؟ ... آیا صحبت‌هایی که دیگران می‌کنند، پاسخ و واکنشی بیش از تکرار کلیات همیشگی از سوی سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه نمی‌طلبد؟ آیا این سکوت نسبی به خاطر نارضایتی تیم ایرانی از نقطه فعلی در گفت‌وگوهاست؟ یا چنان‌که خوش‌بین‌ترها می‌بینند، مسیر به سمت توافق است و تیم ایرانی تنها قصد دارد دست خود را پیش از آنکه لازم می‌داند، برای کسی رو نکند؟ چرا عملا صحبتی از حدود زمان شروع دوباره دور هشتم نیست؟ علی باقری‌کنی کجاست؟»

شرق 17 بهمن

جوان/ دروغ سیاسی زایمان اجباری

«جوان» در تیتر یک امروز سراغ یکی از مسائل پرحاشیه و پرانتقاد روزهای اخیر رفته است. سیاست‌ها، مقررات و ممنوعیت‌هایی که در راستای کمک به جوانی جمعیت اتخاذ و مشخص شده و با نقدهایی همراه بوده است. مثلا همین دیروز روزنامه سازندگی تیتر زده بود «زایمان اجباری». این روزنامه اصولگرا اما در گزارشی با عنوان «دروغ سیاسی زایمان اجباری» نوشته: « اگر سری به داروخانه‌ها و فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای بزنید، می‌بینید همچنان اقلام پیشگیری از بارداری بی‌هیچ مانعی عرضه می‌شو‌د. در چنین شرایطی بدیهی است واژه‌سازی‌هایی همچون «زایمان اجباری» در پی اهدافی مغرضانه است. «زایمان اجباری» ترند این روز‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است و برخی چهره‌ها و رسانه‌ها هم روی آن مانور داده‌اند. ماجرا به توقف توزیع رایگان اقلام مرتبط با پیشگیری از بارداری و کار گذاشتن اقلام پیشگیری و تشویق به استفاده از آن‌ها در شبکه بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی است. طبق این بخشنامه دارو‌های جلوگیری از بارداری در داروخانه‌ها و شبکه بهداشت و کار گذاشتن اقلام پیشگیری، باید با تجویز پزشک باشد؛ همچنانکه طبق توصیه‌های پزشکی مصرف خودسرانه هر گونه دارویی می‌تواند چالش‌بر‌انگیز باشد و دارو‌ها باید تنها با مجوز و نسخه پزشک مصرف شود. پس چگونه چنین ماجرایی می‌تواند به زایمان اجباری منجر شود؟»

در ادامه این گزارش به نقل از محمد شریعتی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمده است: «ممنوعیتی برای دارو‌ها و اقلام پیشگیری از بارداری وجود ندارد، بلکه توزیع رایگان اقلام و دارو‌ها متوقف شده و این توقف توزیع رایگان هم چیز جدیدی هم نیست. توزیع نکردن رایگان وسایل پیشگیری از بارداری حداقل برای دو سال قبل است و ماده ۵۱ قانون جوانی جمعیت بر این مسئله تأکید کرده‌است، اما این ممنوعیت توزیع رایگان چیز جدیدی نیست.»

جوان 17 بهمن

آفتاب یزد/ وزیر پرورش کرونا

«آفتاب یزد» وزیر آموزش و پرورش را در سیبل انتقادات قرار داده و در گزارشی که عکس یک شده و به اظهارات و مواضع اخیر او درباره خطر اُمیکرون و احتمال غیرحضوری شدن مدارس واکنش نشان داده است. این روزنامه اصلاح‌طلب با تیتر توام با کنایه «وزیر پرورش کرونا» هشداریی‌ها که مسئولان حوزه بهداشت در روزهای اخیر می‌دهند را پررنگ کرده و نوشته: «درست است که کیفیت آموزش حضوری بهتر از آموزش مجازیست اما نه حالا که هشدارهای زیادی را در ارتباط با اوج گرفتن امیکرون می‌شنویم. نکته دیگر آنکه وزیر آموزش و پرورش در حالی دانش‌آموزان را در این شرایط تشویق به مدرسه رفتن می‌کند که هنوز نکات و پروتکل‌های بهداشتی در برخی از مدارس به درستی اجرا نمی‌شود. حدیث یکی از دانش‌آموزان پایه یازدهم مدرسه‌ای در منطقه چهار تهران است که ترس از کرونا دارد ولی مجبور به مدرسه رفتن است. وی به آفتاب یزد می‌گوید: «از کرونا می‌ترسیم ولی گفتن باید به مدرسه برویم. پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود. کلاس ما تقریبا ۴۰ دانش‌آموز دارد که در هر میز سه نفر کنار یکدیگر می‌نشینند. بعضی از دانش‌آموزان ماسک نمی‌زنند.» سوگند دانش‌آموز دیگری نیز در این خصوص می‌گوید: «کلاس ما خیلی شلوغ است جالب اینجاست که معلم‌ها از ترس کرونا به مدرسه نمی‌آیند یعنی بعضی از ساعت‌ها معلم نداریم. به ما می‌گویند اگر به مدرسه نیایید از نمره‌هایتان کم می‌کنیم یا غیبت برایتان رد می‌کنیم. الان یکی از دانش‌آموزان را به خاطر نیامدن به مدرسه تجدید کردن»... بنابراین وزیر آموزش و پرورش بهتر است قبل از هر حرفی، هشدارهای بهداشتی را در خصوص سویه امیکرون جدی بگیرد یا حداقل اگه اصرار به حضور بودن مدرسه‌ها دارد، شرایط و پروتکل‌های بهداشتی را برای دانش‌آموزان در مدرسه ایجاد کند. اما حالا اظهارات وزیر آموزش و پرورش با واکنش‌هایی روبرو شده است.»

آفتاب یزد 17 بهمن

آرمان ملی/ اصلاح قانون اساسی

«آرمان ملی» اظهارات دیروز محمدرضا باهنر فعال سیاسی اصولگرا درباره تشکیل «جمهوری دوم» و ضرورت بازنگری در قانون اساسی را سوژه گزارش امروز خود کرده و نوشته: «تا کنون بارها در خصوص مقوله مهم و بسیار تاثیر‌گذار اصلاح و بازنگری در قانون اساسی در مقاطع مختلف صحبت شده و بسیاری اذعان داشته‌اند که این مساله می‌تواند ظرفیت‌های مغفول مانده در این قانون بالادستی و مادر را آزاد کند. اما با اینکه هر چند مدتی این مساله در جامعه نخبگانی و سیاسی مطرح می‌شود به سرعت هم به محاق فراموشی می‌رود. انگار عزمی برای این قضیه وجود ندارد و قرار است که این مساله در حد حرف و سخن باقی بماند. این در حالی است که به قرائت کارشناسان و صاحبنظران آنچه امروز در برخی اصول و ماده‌های قانون اساسی وجود دارد و از آن تفسیرهای موسع و متنوعی می‌شود نمی‌تواند پاسخگوی آنچه امروز در حوزه‌های مختلف نیاز جامعه است باشد و با توجه به اینکه از آخرین بازنگری در قانون اساسی نیز بیش از 3 دهه گذشته است و در این مدت نیز جامعه با تغییرات بسیار و متعددی مواجه شده است؛ لزوم بازنگری و اصلاح قانون اساسی امری اجتناب ناپذیر می‌نماید. طرحی که عده‌ای از آن تحت عنوان جمهوری دوم یاد می‌کنند. آنچه مسلم است اگر این درخواست از سوی عقلا، احزاب، فرهیختگان و سیاسیون مطرح شود و به عبارتی مطالبه جامعه شود می‌توان امیدوار بود که در دهه جدید شاهد تغییراتی در قانون اساسی باشیم و بتوان از ظرفیت‌های آزاد نشده این قانون نهایت استفاده را برد. هر چند که عده‌ای در همین راستا در پی احیای جمهوریت هم می‌گردند و درصددند تا سازوکارها را به نحوی فراهم کنند که قدرت جمهوریت احیا شود و باز هم مردم صحنه‌گردان اصلی امور باشند. شاید در باز نگری در قانون اساسی تغییرات شگرفی نیز در جامعه و اساسا جریان‌‌های سیاسی ببینیم و احزاب را پویاتر و تاثیر‌گذارتر بیابیم. البته همه این مسائل به شرطی است که این بازنگری جنبه عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد و موافقت مقام معظم رهبری را با خود همراه ببیند که معلوم نیست دقیقا چه زمانی و تحت چه شرایطی این اتفاق خواهد افتاد. باید منتظر گذر زمان ماند تا موعد مناسب و مقرر برای این مهم از را برسد.»

آرمان ملی 17 بهمن

صبح‌نو/ انقلابی‌های پشیمان

«صبح نو» جلد امروز خود را به هنر و فیلم و جشنواره اختصاص داده است. این روزنامه اصولگرا گفت‌وگویی دارد با «امید شمس» کارگردان فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» که با تیتر «در بند عشق» منتشر شده است. این انتخاب را در روزی کرده که حرف اکثر روزنامه‌ها اقدام اخیر آمریکا و وضعیت مذاکرات است! البته صبح نو هم در یکی از تیترهای کنار خود به این موضوع پرداخته و با انتخاب تیتر «نمایش رفع تحریم» موضع خود را نشان داده است. 

این روزنامه اصولگرا در گزارشی دیگر هم بیانیه‌های اخیر اصلاح‌طلبان را مورد بررسی قرار داده و اصلاح‌طلبان را «انقلابی‌های پشیمان» می‌خواند. 

صبح نو 17 بهمن

 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها