«فردا» گزارش می‌دهد

بیانیه جنجالی

کد خبر: 1148136

حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت که باید آن را رادیکال‌ترین گروه جریان اصلاحات دانست در روزهای اخیر طی بیانیه‌ای به خاطر جراحی اقتصادی اخیر به دولت حمله کرد؛ بیانیه‌ای جنجالی و قابل تامل

بیانیه جنجالی

گروه سیاست سایت فردا - حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت که باید آن را رادیکال‌ترین گروه جریان اصلاحات دانست در روزهای اخیر طی بیانیه‌ای به خاطر جراحی اقتصادی اخیر به دولت حمله کرد؛ بیانیه‌ای جنجالی و قابل تامل.

اتحاد ملت در این بیانیه‌ ضمن انتقاد از شرایط اقتصادی، تصمیم به اصلاح روند توزیع یارانه‌ها را زیر سوال برده بود. موضوعی که روزنامه دولت درباره آن نوشته: بیانیه حزب اتحاد ملت ایران در مقابله با اصلاحات اقتصادی دولت نشان داد که این حزب نه‌تنها ارتباطی با فهم ملت ایران ندارد بلکه مخالف هرگونه اصلاحی در نظام اقتصادی کشور است؛ چندین نکته در این بیانیه وجود دارد که نشان می‌دهد آنها متوجه نشده‌اند که مبانی اصلاحات اقتصادی دولت چیست و متأسفانه بیانیه خود را به دروغ، تهمت، تشویش اذهان و فریب افکار عمومی آلوده‌اند.

روزنامه ایران ادامه داده: این جریان می‌خواهد برجام دیگری که در زمان آقای روحانی به واسطه آن، ملت ایران تحریم شد و اینطور بود که ما فقط باید امتیاز بدهیم و امتیازی نگیریم را دوباره به ملت ایران تحمیل کنند. بنابراین حزب اتحاد ملت ایران در اینجا منافع امریکا و سه کشور اروپایی را تامین می‌کنند نه منافع ملت ایران و باید به این سوال پاسخ دهد کدام سیاست خارجی ما انزواگرا بوده است؟ در بیانیه حزب اتحاد ملت ایران یک‌ کلمه به ستیز امریکا و اروپا با ملت ایران و تداوم تحریم‌ها اشاره نشده است.

افزون بر این «کیهان» نیز در تیتر یک امروز خود نسبت به این بیانیه واکنش نشان داده است. کیهان نوشته: «باز توزیع عادلانه یارانه‌ها» و «توقف هدررفت ذخائر ارزی» به مذاق بانیان وضع موجود خوش نیامده و این جریان همسو با معاندان خارجی با دروغ و فرافکنی به نفع قاچاقچیان و رانت‌خواران علیه این تصمیم مردمی و ضد فساد دولت فضا‌سازی می‌کنند.

این روزنامه اصولگرا در ادامه نیز آورده است: «طیف مدعی اصلاحات یا همان بانیان مشکلات موجود است که اکثریت مطلق دولت روحانی را در اختیار داشتند و از طرفی کارنامه فضاحت‌بار دولت قبل در کاهش ارزش پول ملی، افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن و اجاره‌بهای مسکن، افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو، سکه، لوازم‌خانگی، اقلام خوراکی و...همگی از نتایج حضور این جریان در قدرت بوده است، ظاهرا از این تصمیم مردمی و ضدفساد دولت سیزدهم آشفته و پریشان شده همسو با معاندان خارجی با دروغ و فرافکنی به نفع قاچاقچیان و رانت‌خواران علیه این تصمیم مردمی و ضدفساد دولت فضا‌سازی می‌کنند. در تازه‌ترین نمونه حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت در بیانیه‌ای فرا فکنانه و سراسر دروغ ضمن تلاش برای تشویش اذهان و فریب افکار عمومی درباره اصلاحات اقتصادی دولت، سعی داشته‌اند خود را دلسوز مردم نشان دهند. اینکه رسانه‌های وابسته به انگلیس، آمریکا، اسرائیل و سعودی، از اقدام دولت برای «بازتوزیع عادلانه یارانه‌ها» و «توقف هدررفت ذخائر ارزی ایران» عصبانی باشند، کاملاً قابل فهم است. اما مدعیان اعتدال واصلاحات، چرا باید مثل رسانه‌های نشاندار دشمن، عصبانی باشند و فضاسازی و هوچیگری کنند؟ یا مثل همان رسانه‌های بیگانه، تحریک به ایجاد اغتشاش و ناامنی کنند و البته شرمنده درایت و متانت ملت ایران شوند؟! این حجم از تطابق و هماهنگی با بیگانه، اتفاقی است؟»

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها