بیژن مقدم در گفت‌وگو با «فردا»:

مطالبات مردم محدود به مشکلات اقتصادی نیست/ باید دیدمان همه‌جانبه باشد

کد خبر: 1186280

بیژن مقدم گفت: نمی‌گویم به مطالبات آنهایی که به خیابان آمدند باید بی‌توجهی شود اما مطالبات عموم مردم فراتر از آنچیزی است که در دو ماه اخیر در خیابان‌ها شنیدیم.

مطالبات مردم محدود به مشکلات اقتصادی نیست/ باید دیدمان همه‌جانبه باشد

گروه سیاست سایت فردا: پس از آرام‌شدن فضای سیاسی چه باید کرد که اصلاحات در روش‌ها، شیوه‌های مدیریتی و در نگاهی عام‌تر اصلاح شیوه حکمرانی به بهترین شکل انجام شود؟

بیژن مقدم، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «پس از آرام‌شدن فضای سیاسی لازم است که سفارش‌هایی با سؤالات مشخص و درخواست پاسخ‌هایی روشن به مراکز پژوهشی داده شود تا کارشناسان و متخصصان ریشه‌های ناآرامی‌های اخیر را بررسی کنند. بررسی شود که مطالبات مردم چیست و چه راهکارهایی برای پاسخگویی وجود دارد. مثلا بررسی شود که آیا امکان اصلاح قانون اساسی وجود دارد یا نه، اگر پاسخ بله بود بعد بگویند که کدام بخش‌ها نیاز به اصلاح دارد».

او ادامه داد: «موضوع دیگر به کارآمدی برمی‌گردد. حتما کارآمدی بالا اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد. یک نکته را توجه داشته باشیم؛ آنکه مطالبات مردم لزوما آنچیزی که در این دوماه در خیابان دیدیم نیست. نمی‌گویم به مطالبات آنهایی که به خیابان آمدند باید بی‌توجهی شود اما مسئله این است مطالبات عموم مردم فراتر از آنچیزی است که در دو ماه اخیر در خیابان‌ها می‌شنیدیم. پس باید دیدمان نسبت به مطالبات عمومی وسیع‌تر باشد و همه حرف‌های مردم را همه‌جانبه گوش دهیم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «باید مراقبت کنیم که با فروکش‌کردن ناآرامی‌ها قول‌هایی که داده شد، به دست فراموشی سپرده نشود. به هیچ‌وجه اصلاحات در روش‌ها و زیرساخت‌ها نباید فراموش شود. برخی کارها را می‌شود به سرعت انجام داد. اینکه زمینه تجماعات قانونی فراهم شود».

مقدم در پایان گفت: «اگر بخواهیم مشکلات و مطالبات مردم را دقیق بررسی کنیم، نمی‌توانیم بگوییم مطالبات عمومی صرفا محدود به اقتصاد است. من باور دارم مجموعه عوامل دست‌به‌دست هم دادند تا این میزان مطالبات انباشته به وجود آید».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها