دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

حکمرانی به سبک حاج قاسم

کد خبر: 1196348

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

حکمرانی به سبک حاج قاسم

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

جوان: رد جن‌گیر سازمان سیا در ناآرامی‌های اخیر!

تحلیل عوامل و تبعات ناآرامی‌های اخیر همچنان در رسانه‌ها و از جانب کارشناسان ادامه دارد و در این میان همگان سعی دارند از زوایای مختلفی بر ابعاد تاریک این حوادث نورافکن بیاندازند.

روزنامه جوان در این رابطه نوشته: درمیانه اغتشاشات پیش‌آمده در چند محله، سازمان سیا علاوه بر کدگذاری روی روسری‌تکانی در خیابان از شبکه خرافات و عوامل مدعی ارتباط با اجنه نیز استفاده کرده است، برآورد‌های تحلیلی از عناصر دستگیرشده در اغتشاشات و لیدر‌های میدانی نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها با فرقه‌های گمراه‌کننده و دروغین، چون فرقه کیهانی در ارتباط بوده‌اند و طبق دستورات سرشبکه آن در خارج از کشور عمل کرده‌اند. این هماهنگی را فرقه ضاله بهاییت در بیت‌العدل مدیریت کرده است.

درحالی‌که مرکز اعتدال در عربستان سعودی ادعا می‌کرد که آشوب‌ها در ایران جنبشی بدون سر و فاقد ایدئولوژی است، اما در سطح عملیاتی تمامی مهره‌های میدانی و فرقه‌ای از جمله دراویش، داعشی‌ها و جن‌گیران حلقه کیهانی به صف شده بودند تا با ایجاد التقاط عقیدتی شهرآشوبی بزرگ فراهم آورند. در این وضعیت حتی بیرون آمدن صدای بهاییت از گلوی امام‌جمعه مسجد مکی نیز اتفاقی نبوده است!

صبح نو: آمار مخاطبان تلویزیون هر روز کمتر و کمتر می‌شود

صداوسیما دیگر آن رونق سابق را ندارد و حتی در تدارک برنامه‌هایی به‌منظور گذران اوقات فراغت شهروندان نیز ضعیف عمل می‌کند‌. فیلم و سریال‌های تکراری و برنامه‌های ترکیبی بدون نوآوری باعث شده جذابیت تماشای تلویزیون رو به افول گذارد. صبح نو در این رابطه نوشته: آمار مخاطبان تلویزیون هر روز کمتر و کمتر می‌شود آن هم با شیبی تند.

هرچند فصل سوم عصر جدید و فصل پایانی خندوانه نسبت به فصل‌های قبلی این برنامه‌ها کمتر توانسته بود مورد توجه و اقبال مخاطبان قرار بگیرد اما استفاده از ادبیات حذف و تعطیلی باعث شد این گمانه تقویت شود که تلویزیون دیگر به دنبال برنامه‌های سرگرمی محوری از این جنس نیست. گویی آنتن تلویزیون اگرچه از سلبریتی‌ها خالیست اما به چهره‌های درجه چندم سپرده شده است. غیبت مجریان تلویزیون از فردوسی‌پور و سروش صحت حالا به مجریانی چون احسان علیخانی، علی ضیا و حتی کاربلدهایی چون محمد دلاوری (در خلا مجریان برنامه‌های چالشی و اجتماعی سیاسی) رسیده است که چند ماهی است اجرای برنامه «تهران بیست» را بر عهده ندارد و حتما لازم است تلویزیون به زودی برای نبود مجریانش تدابیری جدی بیندیشد.

همشهری: دلیل مایوس شدن برخی از صندوق رای عملکرد دولت روحانی بود

حسن روحانی در سخنان اخیرش با این پیش‌فرض که صندوق رأی برای شهروندان جذابیت خود را از دست داده سعی کرده ردپای کارنامه دولتش در بروز مسائل اقتصادی و اجتماعی را پاک کند. این در حالی است که اتفاقا عامل دلسردی بخشی از رأی‌دهندگان در سال‌های 92 و 96 عملکرد دولت روحانی بوده است.

همشهری در این خصوص نوشته: اصلی‌ترین دلیل مایوس شدن بخشی از جامعه از صندوق رای، ناامیدی از عملکرد مسئولانی بود که عملکردشان طی 8سال دولت روحانی، نتیجه‌ای جز کوچک‌تر شدن سفره مردم، به‌همراه نداشت.

در آن مقطع بخش قابل‌توجهی از جامعه با این شبهه مواجه شدند که به امید بهبود در گردش چرخ زندگی‌شان پای صندوق رأی رفتند، اما درنهایت پس‌از 8سال، چیزی جز افزایش ۱۰برابری قیمت دلار، رشد ۸برابری قیمت مسکن و تنگ‌تر شدن معیشت، نصیب‌شان نشد.

جام جم عنوان کرد: حکمرانی به سبک حاج‌قاسم

بی‌شک راه سعادت از مسیر عمل به سیره و اندیشه بزرگان و شهدا می‌گذرد و بر این اساس است که دلسوزان کشور تاکید می‌کنند همانطور که در کلام به نام و یاد پرداخته می‌شود در عمل نیز سیره و رویکرد آنان دنبال شود.

در این راستا جام جم نوشته: حتما همه ما به خوبی به خاطر داریم که سردار چطور با انتقاد از نوع نگاه و رفتار برخی روحانیون و افراد مذهبی، منظومه فکری خود را تبیین کرد و گفت: «من و آدم‌های خودم. من و رفقای خودم. من و مریدهای خودم. این بی‌حجاب است، این باحجاب است. این چپ است، آن راست است، این اصلاح‌طلب است، او اصولگراست، خب پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید؟ همان دختر کم‌حجاب دختر من است. دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه ماست.»

حاج‌قاسم با شهادت خود جاودانگی را انتخاب کرد چرا که الگوی بی‌مثالی برای جبهه مقاومت شد و نیروهای جان برکفی مانند خودش را برای صلح منطقه‌ای و جهانی تربیت کرد تا جهان را از لوث تروریست‌ها پاک کرده و صلح و آرامش را به ملت‌ها پیشکش کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها