دکه/ بازخوانی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

سناریوی امتیازگیری از ایران با فشار اقتصادی؟

کد خبر: 1195790

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

سناریوی امتیازگیری از ایران با فشار اقتصادی؟

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

کیهان: روحانی وانمود می‌کند که می‌توانسته برجام را به نتیجه برساند     

به‌رغم آنکه حتی رسانه‌های حامی دولت پیشین نیز اذعان دارند که بدعهدی آمریکا و خروج ترامپ از برجام از جمله دلایل بی‌ثمر ماندن برجام است اما مسئولان دولت سابق وضعیت را با ادبیاتی خارج از دایره واقعیات ترسیم می‌کنند. در این راستا روزنامه کیهان با اشاره به مطلبی از یک رسانه اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه تعلل ایالات متحده در حصول توافق برای احیای برجام منجر به از دست رفتن فرصتها و تبدیل به طناب دار برجام شد، نوشته: روحانی درحالی برای چندمین بار وانمود می‌کند که می‌توانسته برجام را در اسفند سال ۹۹ به نتیجه برساند که در همان موقع نیز تمامی نزدیکان، دولت آمریکا را مانع رسیدن به توافق اعلام کرده بودند همچنین تریتا پارسی، معاون اجرایی‌اندیشکده کوئینسی، موسس لابی «نایاک» (شورای ملی ایرانیان آمریکا )، فرد مورد اعتماد تیم ظریف و نزدیک به اصلاح‌طلبان و غربگرایان فاش کرده بود: تیم ایرانی در آخرین دور مذاکرات به طرف آمریکایی می‌گویند تضمین کلی نمی‌خواهیم، فقط تضمین بدهید در دوره خود بایدن به توافق ‎برجام عمل خواهیدکرد و آنها گفته‌اند نه!

صبح‌نو: نباید عکس حاج قاسم را در اتاق کار نصب کرد و عکس مرام وی حرکت کرد

می‌گویند اشخاص را بایستی با عملشان سنجید و نه با اتکا به حرفشان. موضوعی که این روزها با دیدن تفاوت شعار و عمل برخی مدعیان از اهمیت وافری برخودار است.

صبح‌نو در این رابطه نوشته: پرهیز از شعارزدگی و تظاهرسازی برای مسئولان مدعی انقلابی‌گری بیش‌ازپیش موضوعیت دارد و نباید عکس حاج قاسم عزیز را در اتاق کار و کوچه و خیابان نصب کنند و خود عکس مرام قهرمان جهان اسلام حرکت کنند.

حاج قاسم در یک جلسه‌ای خطاب به حاضران می‌گوید «همیشه بهترین آدم‌ها، اگر بدترین همراه‌ها را داشتند، شکست خورند...». اگر یک مسئولی خوب باشد ولی اطرافیان او خوب نباشند همان در خروجی کار تغییر مثبتی شاهد نخواهیم بود. نکته‌ای که حاج قاسم از آن سخن گفته از آن ‌جهت مهم است که در روزگار ما برخی افراد برای دست یازیدن به پست و مقامی هر تلاشی می‌کنند و با تغییر ۱۸۰ درجه‌ای زیر بیرق هر کس و ناکسی می روند و این جماعت در سایه نظام اسلامی پست و مقام می‌گیرند ولی در هنگامه ضرورت و نیاز به حضور در میدان، در پستوها پناه می‌گیرند و حتی به‌صورت جمهوری اسلامی چنگ می‌اندازند.

روزنامه جمهوری اسلامی: اگر حکومت دینی را کارآمد می کردیم الان حجاب مسئله کشور نبود

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اگر متولیان امر توانسته بودند کارآمدی حکومت دینی را در دنیای امروز در ابعاد گوناگون، به ویژه بعد اقتصادی و معیشتی نشان دهند، و جوان ایرانی براساس فطرت پاک خویش، با چشم خود می‌دید در دنیای امروز با وجود مکاتب متعدد، حکومتی دینی برای او و جامعه اش، زندگی، رفاه، شغل، آزادی، حق مشارکت اجتماعی و سیاسی، و آینده روشن به ارمغان آورده، از همه نمادهای دینی از جمله حجاب استقبال می‌کرد و اصلا نیازی به نیروی انتظامی و گشت ارشاد و حتی فعالیت فرهنگی ویژه‌ای در خصوص حجاب نبود. نشان دادن یک نظام سیاسی دینی موفق در ابعاد گوناگون، و الگوی کارآمد، بهترین تبلیغ برای دین و مذهب بود.

توصیه کیهان به وزارت ارشاد: مباد بها سراغ سینماگرانی بروید که حاضر نیستند به جشنواره فجر بیایند

روزنامه کیهان با اشاره به عدم حضور برخی کارگردان‌ها و بازیگران در جشنواره فیلم فجر امسال نوشت: امسال دلمان خوش است در جشنواره فیلم فجر دیگر آن بی‌هنرانی را که بیش از ٣٠ سال این سینما را در قبضه خود گرفته بودند و شوربختانه در هر عزا و عروسی و در هر فیلم و سریالی، چشم‌مان به شکل و شمایل و ترکیب‌شان آزار می‌دید، مشاهده نکنیم. یادمان نمی‌رود در دوران فتنه ٨٨، همین جماعت از یک‌سو شعار حمایت از سران فتنه و تحریم سینما را می‌دادند و از سوی دیگر اولین افرادی بودند که برای تبریک و گرفتن حق و حساب ماهانه خود در هنگام ورود رئیس جدید بنیاد سینمایی فارابی دولت دهم، جلوی درب این بنیاد صف کشیدند و سر خم کردند! خدا نکند مدیران و مسئولین ما کوتاه بیایند و مانند همان دوران پس از فتنه ٨٨، پروژه‌های میلیاردی به این حضرات بدهند! خدا نکند که باز برخی از این مدیران، عشق سلبریتی شده و به یکی دو تا عرض ارادت، دل و دین ببازند و باز این جماعت را بر حرث و نسل این سینما حاکم کنند. خدا نکند مدیران ما فکر کنند که بدون این جماعت، سینمای ما کن‌فیکون شده و همه‌چیز از هم می‌پاشد.

جام جم عنوان کرد: سناریوی امتیازگیری از ایران با فشار اقتصادی

تلاطم نرخ ارز در هفته‌های اخیر تحلیل‌های گوناگونی درباره عوامل و تبعات این مساله را برانگیخته است. واقعیت آن است که این شرایط تنها محصول یک یا دو فاکتور نیست و دلایل متعددی دست به دست هم داده‌اند تا اعداد تابلوی صرافی‌ها اینگونه بالا و پایین شوند. روزنامه جام در این خصوص نوشته: فشار اقتصادی به منظور امتیازگیری یکی از سناریوهای غرب علیه ایران بوده است.

سال ۲۰۲۲ نرخ بهره آمریکا از حدود ۰.۵درصد به ۴.۵درصد رسید. با این تفاسیر، ارزش دلار در یک‌سال تقویت شد اما مخالفان کشور اعلام کردند کاهش ارزش پول ملی به‌دلیل اقدام مسئولان است. همچنین در یکی از بندهای اف‌ای‌تی‌اف آمده زیرساخت باید به‌گونه‌ای تعریف شود که پول‌ها در نظام بانکی قرار بگیرد که قابل رصد باشد و افراد به منظور خروج پول از شبکه بانکی باید مستندات ارائه دهند. پس از اجرا شدن این قوانین در  بانک‌های ایران اعلام شد افراد به بانک‌ها برای خروج سرمایه‌های خود مراجعه کنند و نکته قابل‌توجه اینجاست اگر همه مشتریان یک بانک درجه یک یا ممتاز در جهان هم همزمان برای پس گرفتن پول خود مراجعه کنند بانک امکان پاسخگویی ندارد، اما این سناریو برای ایران اجرا شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها