دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

وقتی رسانه سعودی‌ها تشویق به خودکشی می‌کند!/ چگونه اسناد، روحانی را تکذیب می‌کنند؟

کد خبر: 1195524

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

وقتی رسانه سعودی‌ها تشویق به خودکشی می‌کند!/ چگونه اسناد، روحانی را تکذیب می‌کنند؟

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

جوان: ‌اسناد روحانی را تکذیب می‌کنند

حسن روحانی برای چندمین مرتبه در ماههای گذشته ضمن دفاع از عملکرد خود و دولتش به انتقاد از شرایط موجود که خود و مدیرانش از بانیان اصلی آن هستند پرداخته است.

روزنامه جوان در این خصوص نوشته: در فارسی ضرب المثلی است که می‌گوید: «دیوارحاشا بلند است.» به عبارت دیگر این ضرب‌المثل می‌گوید: انکار کردن موضوع یا مسئله‌ای حد و مرزی ندارد و حرف یا عمل خود را می‌توان به راحتی و تا حد غیر ممکن و نامحدود انکار کرد.

روحانی به روش همه سال‌هایی که در دولت بود، بار دیگر از برجامی که به تعبیر رئیس کل بانک مرکزی وقت، دستاوردش «تقریباً هیچ» بود، دفاع کرده.

آیا دولت روحانی خزانه را «پر» تحویل دولت سیزدهم داد؟ اسناد همان دولت چنین ادعایی را تأیید نمی‌کند. چنانکه روحانی که ۲۸ تیر ۱۴۰۰ در پاسخ به نامه محمدباقر نوبخت، رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه گفته بود «همه موجودی خزانه براساس درخواست‌های جنابعالی تخلیه شده است».

صبح نو: ارتباط، اعتماد و اقناع از مهم‌ترین ویژگی‌های سردار سلیمانی در تولید سرمایه‌ اجتماعی بود

با نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار جبهه مقاومت، بازخوانی روش و منش وی نیز بیش از همیشه در جریان است، موضوعی که می‌تواند به شناخت عمیق‌تر افکار عمومی از شهید قاسم سلیمانی یاری رساند.

در این راستا مهدی فضائلی در روزنامه صبح نو نوشته: حاج قاسم،‌ اهل اقدام و عمل بود؛ وعده‌ و وعیدهایش، حساب‌شده و معمولا قول صادق بود فلذا شخصیتی قابل اتکا داشت.

سه ویژگی یا مولفه «ارتباط»، «اعتماد» و «اقناع» را باید از مهم‌ترین ویژگی‌های سردار سلیمانی در تولید«سرمایه‌ اجتماعی» دانست، سه مولفه‌ای که رهبر حکیم انقلاب اسلامی به بیان های مختلف و مکرراً به دولتمردان و کارگزاران کشور در همه سطوح، و همچنین نهاد روحانیت و ائمه جمعه توصیه کرده‌اند و آنها با درس گرفتن از مکتب سردار سلیمانی و توجه بیشتر به این سه مولفه می‌توانند برای خود و نظام، سرمایه‌ اجتماعی بسازند و مطمئن باشند در صورت تعلل یا عدم توفیق در هرکدام از این سه ویژگی، این سرمایه‌ را از دست خواهند داد.

صبح نو مطرح کرد: تاثیر روانی تغییر رئیس بانک مرکزی در نرخ ارز چقدر است؟

رشد بی‌رویه نرخ ارز دولت را به سمت تغییر رئیس بانک مرکزی سوق داد و باید دید آمدن محمدرضا فرزین تا چه میزان می‌تواند بر قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی موثر واقع شود.

صبح نو در این ارتباط نوشته: با اعلام سیاست‌های جدید ارزی توسط رئیس‌کل بانک مرکزی مبنی بر تثبیت قیمت ارز در سامانه نیما در رقم ۲۸۵۰۰ تومان، نرخ ارز در بازار غیررسمی و کانال‌های تلگرامی نزولی شد.

البته اگر در عمل اتفاقی نیفتد تاثیر روانی تغییرات مدیریتی نیز به زودی اثر خود را از دست می دهد و روند صعودی ادامه پیدا می کند.

دولت باید در کنار تغییرات تصمیمات مهم در دست نیز اتخاذ و چشن انداز مثبتی برای اقتصاد ایجاد کند تا بازار آرام شود.

عباس آرگون عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: نمی‌توان گفت که تغییر مدیریت ها بتواند تاثیری در کاهش دلار داشته باشد چرا که ریشه این نابسامانی و بی ثباتی ارزی در بیرون از بانک مرکزی است. رشد نقدینگی و تورم در این امر نیز دخیل است. اگرچه عدم افق روشن در برجام را نباید فراموش کرد معتقدم در بلندمدت شاهد افزایش بهای دلار باشیم.

جام جم عنوان کرد: عادی‌سازی میل به خودکشی در اینترنشنال

 

هرکسی که کمترین آشنایی با مباحث روانشناسی داشته باشد می‌داند که خودکشی به هر دلیلی ریشه در مسائل و تعارضات روانی فردی دارد اما این روزها شبکه‌های معاند برای مقاصد سیاسی خود، یافته‌های علمی را هم انکار می‌کنند.

جام جم در این رابطه نوشته: خودکشی خود را هم برای انقلاب‌شان فاکتور می‌کنند و منت آن را بر سر دوستان‌شان می‌گذارند، درست وقتی به مرحله افسردگی رسیده‌اند و کاری برای انجام‌دادن باقی نمانده «خودکشی» بهترین فعل برای براندازان خارج از کشور است؛ اما طنز ماجرا اینجاست که اخیرا محمد مرادی درحالی خود را در رودخانه‌ای در فرانسه غرق کرده که طبق قوانین اروپا پوشش اخبار مربوط به خودکشی ممنوع بوده است! از سوی دیگر سرباز‌خبرنگاران اینترنشنال سعی کردند که مسئول مرگ این فرد غریق را هم جمهوری اسلامی معرفی کرده و این‌چنین طنز خود را به بهترین شکل ممکن کامل کنند.

این رسانه با زیر پاگذاشتن یکی دیگر از بدیهی‌ترین اصول اخلاقی و حرفه‌ای به وظیفه سازمانی و استخباراتی خود عمل کرد و عملا بازاریاب خودکشی شد به طوری که در کمتر از ۴۸ساعت با هشت پست تلگرامی ترغیب به خودکشی را ترویج کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی: اگر روش رسانه ملی معتدل بود و سراغ گاندوسازی نمی رفت، الان وضعش این نبود

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تمام دولت‌ها باید برای رسانه ملی یکسان باشند، از همه به میزان لازم حمایت کند و هر جا نیاز به انتقاد وجود دارد با رعایت همان دو شرط اقدام به انتقاد نماید.

اگر این روش معتدلانه را رسانه ملی در برخورد با موضوعات مهمی از قبیل برجام، اف‌ای‌تی‌اف و سیاست خارجی کشورمان رعایت می‌کرد و به اموری از قبیل «گاندو»‌سازی و وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها در چنین موضوعاتی روی‌آور نمی‌شد، اکنون کشور ما اینهمه در محاصره تحریم‌ها نبود و مدیریت کشور دچار این توهم نبود که برای تحریم‌ها جایگاهی در پدید آمدن مشکلات اقتصادی قائل نباشد.

سوالات امتحان نهایی امسال هم لو رفت

روزنامه جوان نوشت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته انتشار سوالات امتحان نهایی در فضای مجازی جنجال ایجاد کرده و از آنجایی که تعدادی از دانش‌آموزان در جلسه امتحان، گوشی موبایل با خود به همراه برده بودند، شائبه تقلب در امتحانات قوت گرفته است! و از آنجایی که نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در کنکور سهم ۴۰ درصدی دارد، لو رفتن سوالات برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

متاسفانه تعداد کانال‌هایی که سؤالات امتحانات و پاسخ‌های آن را منتشر می‌کنند، کم نیست و با توجه به اینکه بردن موبایل به داخل حوزه‌های امتحانات نهایی در حال وقوع است، اگر داوطلبی بتواند به پاسخ‌ها دسترسی پیدا کند حق سایر داوطلبان ضایع خواهد شد.

به همین دلیل علاوه بر برطرف کردن شک و شبهه درباره لو رفتن سوالات و همچنین برخورد جدی با افراد خاطی، مسئولان آموزشی باید دقت بیشتری داشته باشند و نسبت به عدم انتشار سوالات از محل آزمون حساسیت بیشتری از خود نشان دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها