دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

چرا اصلاح‌طلبان همراه مردم نیستند؟

کد خبر: 1196598

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

چرا اصلاح‌طلبان همراه مردم نیستند؟

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

انتقاد جوان به رویکردهای اصلاح‌طلبان

مدعیان اصلاحات بارها نشان داده‌اند که تنها زمانی با مردم همراهی می‌کنند که آنچه مردم بدان معتقدند با دیدگاههای اصلاح‌طلبان یکسان باشد، در غیراینصورت مردم برای‌آنها می‌شوند عوام‌الناسی که هنوز به سطح مطلوبی از آگاهی سیاسی و اجتماعی نرسیده‌اند.

روزنامه جوان در این زمینه نوشته: برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب سومین سالگرد ترور سردار قاسم سلیمانی را بدون هیچ تیتر و مطلبی در صفحه اول خود پاس داشتند! این میان، روزنامه‌های هم‌میهن، آرمان ملی و شرق بیشتر به چشم آمدند. اما روزنامه‌های آسیا و دنیای اقتصاد هم اینگونه بودند. این در حالی است که بسیاری از اصلاح‌طلبان بار‌ها مدعی شده‌اند که جناح خاصی در کشور تلاش دارد قاسم سلیمانی را برای خودش مصادره کند. شهید سلیمانی متعلق به هر کسی می‌تواند باشد که با او پیوند فکری و قلبی بیابد و از نبودنش احساس فقدان کند.

نپرداختن به حاج قاسم سلیمانی و نپرداختن به مراسم‌های مختلفی که با حضور مردم در سراسر کشور برگزار شد، نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان به‌رغم ادعای خود در اینکه همیشه همراه مردم هستند، حداقل در مورد قاسم سلیمانی با مردم همراه نشده‌اند و رأی مردم را در این مورد تأیید نمی‌کنند.

صبح نو: با فناوری‌های نوین می‌توان مشکل آب را حل کرد

گاهی تصور می‌شود که برای رفع مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا، کمبود آب و... هیچ برنامه و فعالیتی وجود ندارد،‌گو اینکه مشکلات به حال خود رها شده باشند.

در این شرایط روزنامه صبح نو نوشته: شرایط به گونه ‌ای نخواهد بود که اگر مدت کوتاهی بارش داشته باشیم مردم گمان کنند که وضعیت عادی شده است.

پیش‌بینی‌های برخی از مجامع بین‌المللی  نشان می‌دهد که ایران در سال ۲۰۵۰ به سرانه ۵۰۰ متر مکعب آب به ازای هر نفر خواهد رسید که فاجعه بار خواهد بود. اما با فناوری‌های نوین می‌توان مشکل فوق را مدیریت و حل کرد.

در مرحله اول با کمک مردم مصرف آب در کشور مدیریت شود و در مرحله دوم مسئولانی که وظیفه تولید آب را دارند باید با راهکارهای جدیدی که الزاما روش های متعارف نیست تولید را افزایش دهند.

رسالت مطرح کرد: لزوم تغییر سیاست‌های اقتصادی دولت

سرعت تحولاتی به‌گونه‌ای است که همواره نمی‌توان بر یک نظر پافشاری کرد و ضروریات رفع نیازهای مردم ایجاب می‌کند استراتژی‌ها و شیوه‌ اداره امور به طور مرتب به‌روز و نو شوند.

رسالت در این رابطه با اشاره به افزایش قیمت‌ها در بخش مسکن، نوشته: درحالی روزهای دی اولین ماه زمستان را سپری می‌کنیم که بازار به ظاهر راکد مسکن پایتخت تغییر جهت داد و به گفته بانک مرکزی  معاملات مسکن شهر تهران 27 درصد افزایش رشد داشته است.

معادله قیمت مسکن در شرایط کنونی با دو متغیر «نرخ دلار» و «نرخ سود سپرده‌های بانکی»، در ارتباط است.

اگرچه در شرایط فعلی بانک مرکزی بنا را بر کاهش قیمت ارز گذاشته است اما به نظر می‌رسد که این سیاست دوام چندانی نداشته باشد. نرخ دلار باعث تحریک سرمایه گذاران ملکی می‌شود و افزایش نرخ سود بانکی نیز مسیر سرمایه گذاران را تغییر می‌دهد.

نهضت ملی مسکن یکی از وعده‌هایی بود که دولت سیزدهم برای رفع مشکل مسکن ارائه کرد. طرحی که همچنان در اولین گام‌های خود ثابت مانده است. بسیاری بر این باورند که این شرایط فعلی نیز کار دولت را برای تحقق وعده خود سخت‌تر می‌کند.

روزنامه دولت:‌ نایاک حامی براندازان است نه لابی ایران

معمولا رسانه‌ها و اکانت‌های وابسته به معاندین، نایاک را ابزاری در دست ایران برای لابی میان مسئولان آمریکایی تصور می‌کنند حال آنکه روزنامه دولت برخلاف این ذهنیت نوشته: درحالی نایاک با چراغ سبز به پروژه براندازی ایران، خوش‌خدمتی خود به ایالات متحده امریکا و رژیم صهیونیستی را نشان داده است که برخی از گروه‌های اپوزیسیون در سال‌های اخیر تلاش داشته‌اند نایاک را به عنوان لابی ایران معرفی کنند. مستمسک آنها نیز ارتباطاتی بوده که نایاک با مقامات وزارت امور خارجه ایران در دولت سابق و در زمان اوج مذاکرات تیم مذاکره‌کننده ایران به رهبری محمدجواد ظریف و عباس عراقچی برای مسأله برجام برقرار کرده است.

ارتباطات بالا با صهیونیست‌ها، سکوت نایاک در برابر ترور دانشمندان ایرانی، انعکاس و حمایت از سناریوی ضدایرانی حقوق بشری و ضریب‌دهی به چهره‌های ضدایرانی مانند شیرین عبادی و احمد شهید و حتی حساسیت نهادهای نظارتی به نایاک و دستگیری جاسوسان و مرتبطان با این لابی ضدایرانی نشان از میزان فاصله ایران و این لابی بدسابقه است.

حمایت رسمی از پروژه براندازی مهر تأیید نهایی را بر این مسأله زده که توهم لابی‌گری نایاک در حمایت از منافع ایرانیان تنها برساخته‌ای است که از اختلافات داخلی اپوزیسیون نشأت می‌گیرد.

جام جم عنوان کرد: ماموریت جریان تحریف برای تکمیل حلقه ‌فشار

دولتمردان سابق در هفته‌های اخیر بیش از گذشته فعال شده و به انتقاد از شرایط اقتصادی و رویکردهای دیپلماسی پرداخته‌اند. جام جم در این ارتباط نوشته: طرف‌های غربی تصور می‌کنند می‌توانند با فشارهای سیاسی و فضاسازی روانی و تبلیغی، امتیازات بیشتری در مذاکرات دریافت کنند اما قطعا سخت در‌اشتباهند و بدتر از این موضع، رویکرد غربگرایان داخلی است که با تحریف حقیقت مانند بال دیگری از  تحریم  و فشار عمل می‌کنند.

رسانه‌ها و فعالان جریان غربگرا در حالی سعی دارند دولت سیزدهم را به اشتباه استراتژیک در خصوص مذاکرات احیای برجام و پیش‌بینی زمستانی سخت متهم کنند که از نظر آنها تعلل دولت در برداشتن گام آخر برای اتمام توافق دو دلیل داشت، اول آن‌که این جریان مدعی است تهران مایل بوده پرونده ادعاهای آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای به‌ویژه فعالیت در مکان‌های اعلام نشده، بسته شود و دومین دلیل هم ارجاعات آنها به برند شخصی برخی مشاوران تیم مذاکره‌کننده درباره زمستان سخت غرب بوده در حالی که مقامات رسمی این ایده را تایید نمی‌کردند و این همان نکته‌ای است که نادیده گرفته شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها