دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

پاسداشت مقام زن در جامعه اسلامی

کد خبر: 1196852

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

پاسداشت مقام زن در جامعه اسلامی

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

جوان: در غرب حقوق زن لگدمال می‌شود

در این ماه‌ها بیش از همیشه درباره تفاوت‌های جایگاه زنان در ایران و کشورهای غربی بحث و بررسی صورت گرفته است.

در همین راستا روزنامه جوان نوشته: ماجرای ظلم به زن و نابرابری‌ها در حق زنان در دنیای غرب به بحث دستمزد متفاوت زنان و مردان در این کشور‌ها محدود نمی‌شود. وقتی می‌گوییم در غرب حقوق زن لگدمال می‌شود، نه اینکه این مسئله یک امر عام و مطلق باشد، بلکه انتقاد ما به فرهنگی است که از قرن نوزدهم با انقلاب صنعتی برای بیرون کشیدن زن از خانه و تأمین نیروی کار ارزان قیمت، انقلاب جنسی را به راه انداختند و دستاورد این ماجرا ظلم بی‌پایان به زنان در دنیای غرب بود.

برده‌داری جنسی، دستمزد نابرابر، استفاده ابزاری از جذابیت‌های جنسی زنان در نظام لیبرالیستی غربی در صنعت تبلیغات و سینما، راه‌اندازی صنعت سکس و همچنین ترویج همجنس‌گرایی، ظلم مضاعفی است که دنیای غرب در حق زنان روا داشته است.

جام جم: حجت بر مدیران فرهنگی تمام است

مقام معظم رهبری در دیدار صدها تن از زنان فرهیخته و فعال در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی به تبیین دیدگاه مترقی اسلام به زنان و جایگاه آنان در جامعه ایران پرداختند.

جام جم در این ارتباط نوشته: در منظومه فکری رهبر انقلاب که می‌توان آن را توصیه‌های پدرانه‌ای برای دختران ایران نامید، نباید در برابر هجمه غربی به زن و تهی شدن زنانگی از معنا و فروکاستن آن به مفهوم تنانگی منفعل بود، بلکه با دیدی تبیینی، باید به دفاع از حقوق و جایگاه زن پرداخت و همزمان، کاستی‌هایی را که باعث سوءاستفاده مدعیان می‌شود، برطرف کرد.

تامل در بیانات رهبر انقلاب حکایت از آن دارد که در افق تمدن اسلامی، نه‌تنها زنان نقشی محوری دارند، بلکه پاسداشت مقام زن در جامعه اسلامی، نقاب از چهره نظام مردسالارانه‌ای که می‌خواهد معنای زن را استحاله کند، خواهد انداخت.

حالا حجت بر مدیران و برنامه‌ریزان فرهنگی تمام است و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی، نخبگان و فرهیختگان، با توجه به خطوط ارائه شده در بیانات رهبر انقلاب، برنامه‌های کارآمدی را طراحی و اجرا کنند که به‌جای حاشیه‌سازی و ایجاد نارضایتی، جایگاه اصیل زن در سپهر اندیشه‌ای تمدن نوین اسلامی را بازنمایی کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها