دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

واکاوی دلایل پشیمانی جهانگیری؛ سرانجام رادیکالیسم

کد خبر: 1208734

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

واکاوی دلایل پشیمانی جهانگیری؛ سرانجام رادیکالیسم

گروه سیاست سایت فردادر بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

شریعتمداری: مسئولان به گروسی اعتماد نکنند/ ملاقات وی با اساتید و محققان با چه هدفی بود؟

تازه‌ترین خبرها درباره موضوع هسته‌ای ایران مربوط به حضور مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران و برنامه‌ها و گفت‌وگوها در زمینه نحوه همکاری میان ایران و آژانس است.

مدیرمسئول کیهان در واکنش به این سفر نوشته: در محافل هسته‌ای غرب و در میان برخی از خبرنگاران آمریکایی و اروپایی این احتمال مطرح است که آمانو توسط موساد به قتل رسیده که گروسی جانشین او شود!

مقامات رژیم صهیونیستی با تلویحی نزدیک به تصریح و رسانه‌های این رژیم به گونه‌ای آشکار تصریح کرده‌اند که اطلاعات مربوط به تاسیسات هسته‌ای ایران را از طریق بازرسان اعزامی آژانس دریافت کرده‌اند.

آقای رافائل گروسی در برنامه‌ای که مسئولان محترم کشورمان ترتیب داده بودند با جمعی از اساتید دانشگاه‌ها، محققان، پژوهشگران و صاحب‌نظران فناوری هسته‌ای کشورمان ملاقاتی طولانی داشت و در جریان فعالیت هسته‌ای آنها قرار گرفت! چرا؟! این ملاقات با کدام هدف و برای رسیدن به کدام مقصود و منظوری صورت گرفته و چه ضرورتی داشته است؟!

بی‌تردید اطلاعاتی که آقای گروسی از «‌اساتید دانشگاه‌ها، محققان، پژوهشگران و صاحب‌نظران فناوری هسته‌ای کشورمان‌» به دست آورده است، بی‌کم و کاست در اختیار رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت!

از مسئولان محترم که در صداقت و تعهد آنان کمترین تردیدی نیست، انتظار آن است که به مدیرکل آژانس اعتماد نکنند تا اطلاعاتی فراتر از آنچه در چارچوب تعهداتمان (پروتکل‌ها) آمده است در اختیار او قرار نگیرد.

کیهان: با سوءاستفاده از آزادی قلم و بیان، یأس و نومیدی را در جامعه پمپاژ می‌کنند

روزنامه کیهان با طرح این دیدگاه که رویدادهای مثبت توسط روزنامه‌های وابسته به مدعیان اصلاحات سانسور می‌شود، نوشته: در التهابات ارزی اخیر که بخش عمده‌ای از آن، تلاش‌های برنامه‌ریزی شده اتاق جنگ اقتصادی دشمن برای تلخ کردن کام مردم در پایان سال و برافروختن شعله نارضایتی بود، روزنامه‌های زنجیره‌ای هر بار با بالارفتن نرخ دلار و سکه آن را برجسته کرده ولی در مقابل کاهش آن را اطلاع‌رسانی نکردند.

رسانه‌های مدعی اصلاحات که بلافاصله پس از ریختن خون فردی از مردم عادی، تلویحا یا به صراحت آن را به گردن نظام و نیروهای انتظامی می‌انداختند، در پاسداشت خون ده‌ها شهید مدافع امنیت، تقریبا هیچ فعالیتی انجام ندادند.

حال باید از کاسبان یأس و ترس سؤال کرد که با چه توجیهی این واقعیت‌های روشن و امیدآفرین را نادیده گرفته و یا کمرنگ جلوه می‌دهند؟ و نیز باید از دستگاه‌های مسئول و ناظر بر مطبوعات سؤال کرد که تا کی قرار است این رسانه‌ها با سوءاستفاده از آزادی قلم و بیان، یأس و نومیدی را در جامعه پمپاژ کنند؟

جام جم: بی‌ثباتی محیط داخلی پروژه مسموم‌سازان است

پرسش‌های متعددی درباره علت و انگیزه ایجاد مسمومیت‌ها مطرح شده از جمله اینکه این دست از اقدامات، اهداف و مطامع چه کسانی را برآورده می‌سازد؟

جام جم در این باره نوشته: بررسی کنش‌های رسانه‌ای و کلامی برخی رسانه‌های غرب‌گرای داخلی به موازات تروریسم رسانه‌ای ضدانقلاب و جبهه غرب نشان می‌دهد جریان آشوب‌ساز همچنان گزینه تولید بی‌ثباتی در محیط داخلی ایران را در دستور کار خود داشته و در این زمینه همچنان از مدل ترکیبی بهره‌گیری می‌کند.

تحریک و بسیج افکار عمومی علیه حاکمیت و تولید گزاره بی‌کفایتی و ناکارآمدی (این کلیدواژه‌‌ها به‌کرات در ادبیات عملیاتی ضدانقلاب و برخی غربگرایان داخلی مورد استفاده قرار گرفته است).

تلاش برای کانونی‌سازی نهادهای امنیتی و انتظامی و ایراد فشار روانی به این مجموعه ذیل راهبرد خسته‌سازی این نهادها و امتداد حواشی و تولید مساله‌های جدید تا سال آینده.

 بازنمایی از وضعیت کنونی کشور با توجه به دامنه‌ای از مشکلات همچون برخی تلاطمات ارزی، گرانی‌‌ها ذیل گزاره «آشفتگی حاکمیت».

تلاش برای این همانی دروغین میان جمهوری اسلامی و حکومت طالبان با اتهام عدم توجه به حقوق زنان و دختران...

تلاش برای شکل دهی به بی‌اعتباری و بی اعتمادی دستگاه‌های مختلف و....

فرهیختگان: ساخت مسکن از ولنجک شروع شد!

در شرایطی که مسائل اقتصادی انباشته منتظر گره‌گشایی هستند برخی مسئولان دولتی به‌جای تمرکز بر مسئولیت‌هایشان به فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی رو آورده‌اند.

فرهیختگان با اشاره به نقش بذرپاش در جلسه سیاسی «شریان»، نوشته: در شرایطی که هنوز وعده دولت مبنی‌بر ساخت 4 میلیون مسکن به‌طور دقیق تعیین‌تکلیف نشده و مردم با قیمت‌های افسارگسیخته مسکن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و همچنین در شرایطی که 3 ماه از آغاز مسمومیت‌های سریالی در مدارس می‌گذرد و هنوز ریشه‌های اصلی آن مشخص نشده است نمی‌توان توقع داشت مردم برداشت خوبی از جلسات سیاسی متولیان اجرایی کشور داشته باشند.

اینکه در بحبوحه بحران گرانی مسکن مردم به جای اینکه وزیر متولی امر را در تلاش برای تحقق وعده مسکن میلیونی دولت ببینند شاهد اقداماتی با رنگ‌وبوی سیاسی و انتخاباتی از وی باشند باعث می‌شود تا این تلقی در افکار عمومی شکل بگیرد که رسیدگی به دغدغه‌های ملی مردم در اولویت نبوده و جای چنین اولویتی را منافع حزبی و جناحی پر کرده است.

این ناامیدی در بین جامعه ایثار گران و خانواده شهدا نسبت به عملکرد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیشتر می‌شود زمانی که شاهد حضور وی در جلسات سیاسی باشند اما ببینند جلسه با خانواده شهدای هسته‌ای به دلیل عدم حضور وی لغو شده است.

واکاوی دلایل پشیمانی جهانگیری در صبح نو/ سرانجام رادیکالیسم

اسحاق جهانگیری اخیرا در مصاحبه‌ای نسبت به تندروی‌هایش در انتخابات 96 ابراز پشیمانی کرده است. رویکردی که او در آن سال و پس از آن پی گرفت موجب شد اصلاح‌طلبان رادیکال وی را به عنوان نماینده خود در قدرت ببینند.

صبح نو در این رابطه نوشته: جهانگیری اذعان دارد که نامزدی در سال ٩۶ موجب شد تمام سرمایه‌های پشت‌سرش را از دست بدهد و به تعبیری، اعتبارش در ساختار دچار تنزل شود. البته تنزل شأن جهانگیری، صرفا معطوف به فرادولت نبود و او در داخل دولت نیز با کسر شأن مواجه گشت.

جهانگیری در گفت‌وگو با «آگاهی نو» صراحتا به «چیدمان اشتباه» کابینه دوازدهم اشاره می‌کند...

اختلاف میان جهانگیری و روحانی البته محدود به برهه چیدمان کابینه دوازدهم نماند و در طول دولت دوازدهم نیز تداوم یافت. این اختلافات در مقطعی به حدی رسید که دولت دوازدهم را عملا به دو بلوک کلی تقسیم کرد؛ یک طرف تیم واعظی، رئیس دفتر روحانی و طرف دیگر تیم جهانگیری. شکاف میان جهانگیری و روحانی حتی موجب پدیداری این ذهنیت پارانویای در رئیس‌جمهور وقت شده بود که معاون اولش، قصد سرنگونی او را دارد.

جهانگیری حتی در انتخابات ١۴٠٠ و برخلاف تمایل تیم نزدیک به روحانی(مشخصا محمود واعظی و حسام‌الدین آشنا) که هوادار نامزدی علی لاریجانی بودند، از نامزدی ظریف حمایت کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها