دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

منت‌گذاری اصلاح‌طلبان رادیکال برای شرکت در انتخابات!

کد خبر: 1214038

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

منت‌گذاری اصلاح‌طلبان رادیکال برای شرکت در انتخابات!

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

شریعتمداری: کشف حجاب یک حرکت امنیتی است

طبق اخبار منتشر شده قرار بر این شده که با هنجارشکنان و کسانی که مبادرت به کشف حجاب می‌کنند پس از چند نوبت تذکر برخورد قضائی صورت بگیرد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: بی‌گمان کشف حجاب از سوی بسیاری از خانم‌های کشف حجاب‌کننده ناشی از نا‌آگاهی و فریب‌خوردگی آنهاست ولی این پدیده در مجموع یک حرکت امنیتی است که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب تدارک دیده شده و به میدان آمده است.

گروه اول کسانی هستند که دنباله امنیتی دارند و کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام می‌دهند‌!

روه دوم شامل برخی از افراد کج‌فهم با هویت‌های دم‌دستی و آلوده به عقده خودنمایی است. هنرپیشگانی که کشف حجاب کرده و تصاویر بدون حجاب خود را در فضای مجازی به نمایش می‌گذارند، در این گروه جای دارند.

گروه سوم خانم‌ها و دخترانی هستند که واقعیت آموزه‌ الهی حجاب را آن‌گونه که واقعاً هست نمی‌دانند و از حجاب تصور و برداشتی غیر‌واقعی دارند.

پدیده زشت و خانمانسوز توزیع مواد مخدر را در نظر ‌آورید. بدیهی است که حساب قاچاقچیان کلان از خرده‌فروشان و فریب‌خوردگانی که معتاد شده‌اند جداست و مجازات یکسانی ندارند ولی به هیچ‌یک از آنها نباید اجازه ادامه مسیر داده شود.

نمی‌توان و نباید با استناد به اینکه برخی از کشف حجاب‌کنندگان فریب خورده‌اند، از مقابله با آنها و پیشگیری جدی از کشف حجاب خودداری کرد! چگونه می‌توان تشخیص داد که فلان کشف حجاب‌کننده فریب خورده است یا نظر سوئی دارد؟!

کیهان: غربگدایان حاضرند حتی با رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیز مصالحه نمایند!

پس از توافق ایران و عربستان تحلیل‌های مختلفی از جانب جریان‌های سیاسی نسبت به این رویداد ارائه شد. در این میان مدعیان اصلاح‌طلبی و همچنین حامیان دولت سابق، این توافق را بدون پیوست توافقات و روابط دیگر بی‌نتیجه با کم‌بهره می‌دانند.

کیهان در این زمینه نوشته: جریان غرب‌گرا در داخل کشور در حالی توافق اخیر با عربستان را «گذر از آرمان‌گرایی» توصیف و از آن درس مذاکره با آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌گیرند که این توافق در نتیجه پایبندی جمهوری اسلامی به آرمان‌هایش و افزایش دامنه نفوذ و اقتدار خود در منطقه به دست آمده است. اما غربگدایان داخلی حاضرند با خیال خام بهبود شرایط اقتصادی از گذر سازش با غرب – که هشت سال دولت روحانی با همین خیال خام سپری شد – در برابر تمامی کشورهای مستکبر و سلطه‌جو سر تعظیم فرود آورند و حتی با رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیز مصالحه نمایند!

جوان: منطق نو ندیدیم/ برخی سخنرانان «باد» می‌کارند!

رهبر انقلاب در سخنان چندی پیش خود تاکید کردند که با حرف نو، بیان نو و منطق نو، با جوانان گفتگو و گره‌های ذهنی آنها را باز کنید. تاکید مقام معظم رهبری بر همان موضوع و مطالبه‌ای است که جامعه نیز از مسئولان و علمان انتظار دارد.

روزنامه جوان در این ارتباط نوشته: انتظار «منطق‌نو» از مسئولان و سخنوران حکومت، کف یک انتظار معقول در حوزه کارآمدی و تأثیرگذاری است، اما کمتر کسی از ایشان منطق‌نو و حرف تازه و شنیدنی دارد. پس از آنکه رهبر انقلاب در یکی از آخرین سخنرانی‌های سال گذشته از مسئولان و سخنوران خواستند تا با «منطق‌نو» با مردم سخن بگویند و رفع شبهه و مسئله کنند، بسیار بیشتر از گذشته در سخنان سران قوا و ائمه‌جمعه و دیگر سخنوران حکومت دقت و تأمل کردم تا ببینم این منطق جدید چگونه شکل می‌گیرد. دریغ و هزاران دریغ که تقریباً هیچ بود!

اگر عناصر زمان و مکان برخی سخنان را بگیرید، معلوم نمی‌شود متعلق به چهل‌سال پیش یا اکنون است.

مسئله حجاب اکنون فرصت و امتحان خوبی برای «منطق‌نو» است.

برای بسیاری از تریبون‌های دائمی، امکان نظرسنجی دقیق درباره اقناع و بهره‌برداری مخاطبان از آن ایجاد شود که سازوکارپیچیده‌ای هم نمی‌خواهد و برای ادامه همکاری با آن سخنران، براساس این نظرسنجی‌ها عمل شود. فرصت‌ها مانند باد از دست می‌رود و بسا سخنرانان ما که حرف‌شان «بادهوا» است یا بدتر از آن در هر سخنرانی «باد» می‌کارند!

جوان عنوان کرد: منت‌گذاری اصلاح‌طلبان تندرو به‌خاطر شرکت در انتخابات

علی صوفی گفته که اصلاح‌طلبان از سال ۹۲ تا ۹۶ بدون قید و شرط در انتخابات‌های مجلس و ریاست جمهوری شرکت کردند، اما حالا بدون شرط در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و باید خط قرمز‌های ما رعایت شود. این ادعا در حالی است که آنها در ادوار انتخاباتی قبل از 92 و بعد از 96 و تا انتخابات 1400 هم شرکت کردند اما به‌جز چند دوره با اقبال مردم مواجه نشدند.

روزنامه جوان در این رابطه نوشته: این اصلاح‌طلب تندرو تصور کرده منتی بر سر نظام است که آن‌ها در انتخابات شرکت کرده‌اند! و گویی اگر آن‌ها به عرصه انتخابات نیایند، یک جمع کارآمد و نخبه را نظام از دست می‌دهد. در حالی که کارنامه آن‌ها در هنگامی که بر مناصب مختلف دولتی و تقنینی تکیه زده بودند، روشن است و از قضا نوع عملکرد آن‌ها باعث ناامیدی مردم و کاهش حضور بخشی از مردم پای صندوق رأی شد.

ادعای صوفی در حالی صورت می‌گیرد که اصلاح‌طلبان خیلی وقت است تحرکات انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند و مشغول برنامه‌ریزی برای حضور در انتخابات مجلس هستند که اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها