واکنش مسعود رضایی به سخنان عباس عبدی:

اصلاح‌طلبان به اعتماد عمومی لطمه زدند/ در سال88 به قله‌ای در میزان مشارکت رسیدیم

کد خبر: 1221937

مسعود رضای گفت: سازوکارهای انتخاباتی در ایران به گونه‌ای است که در انتخاباتی مانند سال88 به مشارکت بسیار بالایی دست پیدا کردیم.

اصلاح‌طلبان به اعتماد عمومی لطمه زدند/ در سال88 به قله‌ای در میزان مشارکت رسیدیم

به گزارش سایت فردا، مسعود رضایی، پژوهشگر علوم سیاسی و تاریخ معاصر، در گفت‌وگویی با برنامه «وارونگی» در شبکه «افق» در نقد عملکرد و رویکردهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان در دو دهه اخیر گفت: «سازوکارهای انتخاباتی در ایران به گونه‌ای است که در انتخاباتی مانند سال88 به مشارکت بسیار بالایی دست پیدا کردیم. حالا کسانی که این‌قدر از انتخابات ترکیه تعریف می‌کنند، چرا با رفتارهای غیرقانونی به آن مشارکت چشم‌گیر لطمه زدند؟».

او ادامه داد: «مسیر انتخابات در ایران به جایی رسید که در سال88 به 85درصد مشارکت رسیدیم که نشان می‌دهد سازوکارهای انتخاباتی‌مان به نحوی بود که به چنین قله‌ای دست یافتیم. اکنون کسانی که از انتخابات ترکیه به این میزان تعریف می‌کنند فراموش نکنند ما که به این قله رسیدیم و چرا زمانی که خودمان به این قله رسیدیم، آن را خراب کردند و با رفتاری نادرست و غیرقانونی به آن لطمه زدند؟»

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «اگر به عقب برگردیم می‌بینیم که از یک زمانی طیفی سیاسی که فکر می‌کند همیشه باید و باید برنده انتخابات باشد و اگر برنده نباشد، حتما آن انتخابات مشکلی داشته است، شروع کرد به ایجاد شبهۀ تقلب و به اعتماد مردم لطمه زدند. در سال76 شعارهایی را در جامعه پخش کردند که بنویسید خاتمی، می‌خوانند ناطق نوری! یعنی اینکه نظام بنایش این است که تقلب کند. متأسفانه از سوی مرحوم آقای هاشمی هم خطبه‌ نماز جمعه‌ای خوانده شد که او در آن خطبه به گونه‌ای صحبت کرد که این شبهه را تقویت شد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها