دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

از حداد عادل تا میرسلیم؛ همه مراقب سوءاستفاده‌های سیاسی باشند

کد خبر: 1224727

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

از حداد عادل تا میرسلیم؛ همه مراقب سوءاستفاده‌های سیاسی باشند

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

سوال کیهان از ظریف: چرا روحانی به جای تشکر از مجلس و انتقاد از آمریکا، به مجلس حمله کرد؟

وزیر امور خارجه دولت روحانی به تازگی اظهاراتی درباره صلح و پیمان با پیمان‌شکنان داشته که با انتقاد کیهان مواجه شده است. محمدجواد ظریف گفته سوره انفال می‌فرماید اگر گروه پیمان‌شکن خواستند با تو صلح کنند با آنها صلح کن.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: متاسفانه آقای ظریف در این سخنان، چند موضوع نامرتبط را با هم خلط کرده و ضمنا برخورد گزینشی با آیات قرآن کریم داشته است. در طول این چهار دهه بارها توافقات انجام شده را زیر پا گذاشته بود، با این وجود چند بار دیگر باید پیمان‌شکنی و کلاهبرداری می‌کرد تا به او اعتماد نکنید؟ یا لااقل پس از نقض پیاپی برجام، دنبال توافق بدون تضمین دیگری نروید و تضمین معتبر مطالبه کنید؟ وقتی دیدید آمریکا پیمان‌شکنی کرد، چرا در دو سال بعد همچنان تعهدات را یکطرفه به اجرا گذاشتید و وقتی هم که مجلس قانون اقدام راهبردی را به تصویب رساند، آقای روحانی به جای تشکر از مجلس و انتقاد از آمریکا، به مجلس حمله کرد؟ آیا به فرمان الهی برای آمادگی نظامی تا جایی که می‌توانید، عمل کردید یا برخی دولتمردان، دنبال واگذاری قدرت نظامی و منطقه‌ای در برجام 2 و 3 بودند؟!

 

واکنش کیهان به تفاسیر دست دادن حدادعادل با خاتمی: شخصیت‌های انقلابی مراقبت بیشتری کنند

انتشار عکسی از دست دادن غلامعلی حداعادل و سیدمحمد خاتمی در مراسم سالگرد سیدمحمد دعایی با برداشت‌هایی سیاسی روبرو شد.

روزنامه کیهان نیز در واکنش به تفاسیر نوشته: چند روزنامه زنجیره‌ای، با ذوق‌زدگی تمام، دست دادن آقای حداد عادل با سیدمحمد خاتمی در مراسم سالگرد مرحوم دعایی را عکس و تیتر اصلی صفحه اول خود کردند. اطرافیان خاتمی در گذشته نیز در اماکنی مانند حسینیه جماران، خاتمی را با چهره‌های موجه سیاسی به شکل ناگهانی روبه‌رو می‌کنند تا از روبه‌رو شدن ناگهانی یا کنار هم نشستن آنها، استفاده سیاسی کرده و چنین وانمود کنند که در نگاه این شخصیت‌های موجه، خاتمی از موضع اتهام خارج شده است. این در حالی است که خیانت‌های متعدد خاتمی از جمله خیانت بزرگ وی در سال 1388 و به آشوب کشاندن 8 ماهه کشور طبق نقشه آمریکا و انگلیس و اسرائیل، با این‌گونه صحنه‌آرایی‌ها در مجالس ختم و ترحیم پاک نمی‌شود. روزنامه‌های شرق، سازندگی و هم میهن تصویر دست دادن آقای حداد عادل با خاتمی(در مراسم سالگرد مرحوم دعایی) را بزرگ‌نمایی کرده‌اند و این نشان می‌دهد که شخصیت‌های انقلابی باید مراقبت بیشتری در این مواضع کرده و کمترین امتیاز به عناصر دست‌اندرکار فتنه ندهند.

 

گزارش همشهری از «گفتارهای ناسلیم»/ زمینه‌ساز سوء‌استفاده ضدانقلاب

روزنامه همشهری با انتقاد از مواضع حاشیه ساز مصطفی میرسلیم با تیتر «گفتارهای ناسلیم» نوشته: برخی اظهارنظرهای غیردقیق و بعضا غیرمستند میرسلیم، زمینه‌ساز سوءاستفاده‌ها و جریان‌سازی‌های سیاسی و رسانه‌ای، به‌ویژه ازسوی معاندان و ضدانقلاب شده‌‌؛ موضوعی که انتقادهای بسیاری را نیز متوجه این نماینده تهران در دوره یازدهم مجلس کرده است. یکی از جنجالی‌ترین اظهارنظرهای میرسلیم که به محکومیت او نیز منجر شد، اتهام‌زنی به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس یازدهم، درباره پرداخت رشوه ۶۵میلیارد تومانی شهرداری تهران برای خارج کردن طرح تحقیق و تفحص از این نهاد، از دستورکار مجلس دهم بود. این ادعای میرسلیم با جریان‌سازی گسترده رسانه‌های معاند همراه شد و شکایت قالیباف را نیز به‌دنبال داشت. درنهایت اما در اسفندماه1401 اعلام شد دادگاه میرسلیم را در این زمینه مجرم شناخته‌است. با وجود این، با روشن شدن کذب بودن اتهام و اظهارنظر میرسلیم براساس اطلاعات نادرست، رئیس‌مجلس رضایت خود را در این پرونده اعلام کرد. میرسلیم در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای گفت: «در چند‌ماه پیش و درچند مورد، آن‌هم پیش از شکل‌گیری ناآرامی‌ها، افرادی را در خیابان دیدم که لخت مادرزاد بودند.» این اظهارات انتقادهای گسترده‌ای را متوجه میرسلیم کرد. میرسلیم در اسفندماه 1401 ضمن حمایت از فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی غربی، عنوان کرد که «اینستاگرام باید قطع شود؛ فاجعه است. بدترین شبکه در دنیاست. من کاری به‌نظر مردم ندارم.» یکی دیگر انتقادها به میرسلیم مربوط به اظهارات او درباره تفاوت نداشتن خودروی پژو206 و لندکروز بود؛ اظهاراتی که البته برداشت ناصوابی از آن شد. میرسلیم در آن گفت‌وگو مدعی بود که از جهت نگاه سرمایه‌گذاری به‌ خودرو فرقی بین206 و لندکروز نیست که در فضای مجازی تعبیر دیگری از آن شد.

 

خراسان: ادامه فیلترینگ چرا؟

افزایش محدودیت‌های اینترنت و سفت و سخت‌تر شد فیلترینگ پس از حوادث سال گذشته منجر به کاهش سرعت و اختلال در استفاده کاربران از اینترنت شده است، روندی که نشانه‌ای برای توقف آن دیده نمی‌شود.

روزنامه خراسان در این ارتباط نوشته: همواره یک پرسش اساسی در میان ناظران و تحلیل‌گران کسب و کارهای دیجیتال، سرگرمی و حتی بسیاری از کاربران فضای مجازی مطرح است که؛ نتیجه فیلترینگ در کشور چه بوده است؟ چرا میلیاردها تومان به جیب فیلترشکن فروش‌ها برود؟ همان‌طور که تاکنون بسیاری از کارشناسان و بخشی از نمایندگان مجلس به ناکارآمد بودن فیلترینگ تصریح کرده‌اند، به نظر می رسد تداوم فیلترینگ بهترین راهکار برای محدودسازی پلتفرم های خارجی نیست. بماند که روح‌ا... مومن نسب دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی که خود از طرفداران محدودسازی است، اخیرا گفته است: «بودجه‌ای که تنها در یکی از فازهای اجرای این سیاست صرف فیلترینگ هوشمند اینستاگرام شده حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده؛ که آن هم با تغییری که این شرکت در الگوی کدهای خود اعمال کرده، عملا بی‌اثر شده است.» تقویت سکوهای داخلی و ایجاد اعتمادسازی، پایش یا مانیتور فضای مجازی، افزایش سواد رسانه‌ای و... راهکارهایی هستند که می توانند فیلترشکن های بی رحم را از مشت نوجوانان و جوانان ما خارج کنند.

 

جام جم عنوان کرد: زلنسکی در بازی پلنB واشنگتن علیه تهران

زلسنکی بعد از چندمرتبه ایراد اتهام تسلیحاتی از جمله در موضوع پهپادها چندی پیش نیز در ویدئویی به مردم ایران حمله کرد و سپس تحریم ایران را دستور کار قرار داد.

روزنامه جام جم در این باره نوشته: چرا اوکراین یکباره بعد از یک‌سال جنگ با روسیه تصمیم گرفت به‌جای اثبات ادعاهای خود علیه ایران، دست به تحریم بزند؟ آیا دولت کی‌یف تنها بوده است؟ ‌قطعا خیر. این وضعیت یک پلن دومی هم دارد و حاکی از آن است که واشنگتن به‌دنبال اجرای پلنB علیه تهران است تا کشورمان را با ادعای دروغین حمایت از عملیات نظامی در اوکراین در رسانه‌های غربی و افکارعمومی اروپا منفور کند و نهایتاً بتواند حوزه پهپادی و صنایع نظامی و هسته‌ای کشورمان را زیر ضرب تحریم ببرد. آنچه در ذهن سیاستمدار آمریکایی می‌گذرد این است که با تداوم تحریم‌های پهپادی علیه تهران، ایران برای لغو تحریم‌های بین‌المللی علاوه بر پرونده هسته‌ای به مذاکرات «کنترل تسلیحات» هم تن دهد؛‌ قرینه این تحلیل هم ادعای جان کربی، سخنگوی کاخ‌سفید است که مدعی شده بود تهران تاکنون ۴۰۰۰ پهپاد انتحاری در اختیار روسیه قرار داده اما حقیقت این است همکاری نظامی میان ایران و روسیه مساله پنهانی نیست و حداقل سه دهه قدمت دارد ولی نکته اصلی اینجاست تهران هیچ پهپادی برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار مسکو قرار نداده است.

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها