«فردا» گزارش می‌دهد؛ وقتی آرای سلبی به داد دموکرات‌ها می‌رسد

بایدن و معمای پیروزی های باد آورده!

کد خبر: 1239409

اکنون بایدن بدون توجه به کاهش محبوبیت خود در نظرسنجی های عمومی و ایالتی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری، به آرای سلبی رای دهندگان مستقل و جمهوریخواهان فکر می کند.

بایدن و معمای پیروزی های باد آورده!

گروه سیاست سایت فردا: این روزها جدال بر سر دادگاهی شدن دوباره ترامپ به سبب مداخله در روند محاسبه و اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 درایالت جورجیا تشدید شده است. حکم بازداشت ترامپ صادر شده و برخی منابع نیز از اثبات قطعی اتهامات وی در این خصوص خبر به میان می آورند. حکم صادره در این خصوص می تواند زندان و از همه مهم تر، ممانعت از حضور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به سبب مداخله سلبی در امور انتخاباتی و سیاسی کشورش باشد. سوال اصلی در میان جمهوریخواهان این است که آیا ترامپ بالاخره در انتخابات ریاست جمهوری2024 شرکت می کند یا دیوان عالی آمریکا مانع از تحقق این موضوع خواهد شد. طبق آخرین نظرسنجی ها، ترامپ در میان جمهوریخواهان بیشترین محبوبیت را در انتخابات درون حزبی دارد و حضور یا عدم حضور او در انتخابات ریاست جمهوری می تواند در شکل گیری آرای متحد یا متکثر آنها حول یک نامزد نهایی موثر باشد. برخی نامزدهای حزب جمهوریخواه مانند دی سانتیس فرماندار فلوریدا در انتظار هستند تا ترامپ از گردونه رقابتها حذف شود تا حضور آنها در دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تضمین شود. اما برنده این منازعه نامتوازن میان جمهوریخواهان کسی جز بایدن و دموکراتها نیستند!

اگر ترامپ مجوز شرکت در انتخابات را به دست بیاورد، قطعا با توجه به فراز و نشیبی که در جریان طرح پرونده های تخلفات متعدد وی رخ داده، بخشی از آرای وی در نزد افراد مستقل کاهش خواهد یافت.در چنین شرایطی بسیاری از رای دهندگان مستقل که تعلق حزبی به جمهوریخواهان یا دموکراتها ندارند، صرفا برای جلوگیری از راهیابی رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید حاضر هستند آرای خود را به سود بایدن به گردش در آورند. حتی این قاعده شامل برخی جمهوریخواهان نیز می شود. فراموش نکنیم که در سال 2020 میلادی این جمهوریخواهان  سنتی ( مخالفان درون حزبی ترامپ) در دو ایالت آریزونا و جورجیا بودند که با به گردش در آوردن بخشی از آرای خود به سود بایدن، وی را در این دوایالت پیروز کردند.

در این معادله، احتمال دومی نیز وجود دارد! اینکه ترامپ برای همیشه از حضور در انتخابات محروم شود و فردی مانند دی سانتیس جایگزین وی گردد. در این صورت، قطعا بسیاری از طرفداران ترامپ در حزب جمهوریخواه به فرمان وی، از حضور در انتخابات یا به گردش در آوردن آرای خود به سود فرماندار فلوریدا اجتناب خواهند کرد. این به معنای شکل گیری دوباره آرای سلبی به سود بایدن و دموکراتها خواهد بود:البته این بار به ضرر دی سانتیس!

بی دلیل نیست که اکنون بایدن بدون توجه  به کاهش محبوبیت خود در نظرسنجی های عمومی و ایالتی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری، به آرای سلبی رای دهندگان مستقل و جمهوریخواهان فکر می کند. او قصد دارد با استناد به همان فرمولی که دموکراتها توانستند در انتخابات میاندوره ای سنا در سال 2022 به پیروزی برسند، برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی استفاده کند. این فرمول، همان استفاده سیاسی از شکافهای ترامپ و مخالفان وی در حزب جمهوریخواه و نفرت برخی رای دهندگان مستقل از رئیس جمهور سابق آمریکاست. به نظر می رسد مقدمات پیاده سازی این بازی از سوی بایدن در حال شکل گیری است.شاید یکی از دلایل موکول شدن محاکمه ترامپ و دادگاهی شدن وی ( به سبب اتهامی که مربوط به انتخابات سه سال قبل بوده است )به زمان کنونی،همین مسئله بوده است! قطعا در برهه کنونی ایجاد شکاف میان جمهوریخواهان بر سر پرونده قضایی ترامپ بیش از هر زمان دیگری در رقابتهای سیاسی و انتخاباتی به سود دموکراتها و جوبایدن، رئیس جمهور این کشور خواهد بود.او به دنبال یک پیروزی بی دردسر انتخاباتی دیگر است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها