صدیقی: دولت‌های اسلامی سُفرای اسرائیل را اخراج و با این رژیم قطع رابطه کنند

کد خبر: 1253951

امام جمعه موقت تهران گفت: دولت‌های اسلامی به فرمایش رهبر معظم انقلاب گوش فرا داده و با اسرائیل قطع رابطه کرده، سفرای او را اخراج و اسرائیل را تحریم کنند؛ هم‌چنین در حد توان به مظلومین غزه کمک داشته باشند.

صدیقی: دولت‌های اسلامی سُفرای اسرائیل را اخراج و با این رژیم قطع رابطه کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: دولت‌های اسلامی به فرمایش رهبر معظم انقلاب گوش فرا داده و با اسرائیل قطع رابطه کرده، سفرای او را اخراج و اسرائیل را تحریم کنند؛ هم‌چنین در حد توان به مظلومین غزه کمک داشته باشند.

آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته پایتخت طی سخنانی بیان کرد: عقل و دین، نگهدارنده‌ی نفس امّاره است و تقوا از رایج‌ترین توصیه‌های تمامی انبیا و ائمه اطهار بوده است.

وی افزود: خداوند متعال بر انسان نظاره دارد و انسان را تنها نمی‌گذارد؛ کسی که گناه می‌کند، همراهی خدا را درک نخواهد کرد و نعمات برای او تبدیل به نقمات می‌شود.

خطیب جمعه تهران با اشاره به تحولات منطقه و فلسطین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درخصوص جهاد، اظهار داشت: امت اسلامی حامی مجاهدینِ جان برکف غزه باشند و هر نوع حمایتی را انجام دهند. در قرآن کریم اشاره شده وقتی انسان مظلوم به قدرتی می‌رسد که می‌تواند حق خود را از ظالم پس بگیرد، وارد عمل شود و خدا هم پشت و پناه اوست. هم‌چنین اینکه نباید تماشاگر بود و بلکه باید با قدرت سلاح و دعا در مقابل فتنه ایستاد و آتش فتنه و جنگ را خاموش کرد.

صدیقی ادامه داد: خداوند جهاد را برای حمایت از مظلومین و مقابله با ظالم، فرض دانسته است. اگر مردمی در حصارند و دشمن هم تمامی منافذ و راه‌ها را بر آنان بسته، در این‌صورت اگر کسی تماشاچی باشد، در ظلم ظالمین شریک است.

وی خاطر نشان کرد: خطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمام دوره رهبری‌شان در این‌خصوص ترسیم کرده این بوده که فرموده‌اند "ما از هیچ فرصتی برای مقابله با اسرائیل نمی‌گذریم و از کسانی که در جبهه‌ی مقابله با غاصبین ایستاده‌اند تمام قد حمایت می‌کنیم". اگر می‌بینید حزب‌ا‌لله لبنان و الگوی ولایتمداری سید حسن نصرالله همواره در جبهه مبارزه با غاصبین در خط مقدم دیده می‌شود، با اینکه غزه در حال جنگ است ولی علمدار جبهه مقاومت که همسنگر شهید سلیمانی بوده، حضور معنوی، فرهنگی، نظامی و تبلیغاتی دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: قدرت‌های جهانی شش‌سال تلاش کردند یمن را را از بین ببرند ولی دیدیم یمن قوی‌تر شد و امروز یکی از فرصت‌های جبهه مقاومت است. آمریکای فریبکارِ قاتل، فرانسه و انگلیس و سایر قدرت‌های جهانی به جنگ یک جمعیتی در باریکه غزه رفته‌اند؛ آن‌ها در مقابله با ایران و انقلاب نتوانستند هیچ غلطی کنند و در مقابله با حزب‌الله شکست خوردند و در مقابله با یمن هم، یمن موجودیتی مقتدرانه پیدا کرد و امروز یمن به نصرت مظلومین غزه قد کشیده و آتش حق را بر جانیان کودک‌کش فرود می‌آورد.

صدیقی ادامه داد: در عراق قهرمان نیز کتائب، نجبا، عصائب و حشدالشعبی شعله‌ی قهر خدا برای نابود کردن اسرائیل و اربابان‌شان هستند. امروز همه می‌بینید که حملات پی‌درپی و قهرمانانه گروه‌های مقاومت در عراق چه بلایی بر سر دشمن است.

وی بیان کرد: از مردم عزیز ایران هم می‌بینیم که این آوازه‌ها از امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است که این دو عزیز نماد شجاعت و تحقیر قدرت‌های بزرگ‌ هستند؛ ملت‌های دنیا فکر می‌کردند نمی‌توان با آمریکا در افتاد و ولی این روحیه بعد از انقلاب اسلامی ایران، مرزها را در نوردید و امروز می‌بینیم جبهه مقاومت یک جبهه عظیم و بین‌المللی شده و دنیار متحول کرده است. این‌ها از برکات امامت و مکتب انسان‌ساز عاشوراست و امروز پرچم امیرالمومنین(ع) به‌دست رهبران انقلاب ما بوده و هست.

خطیب جمعه تهران درباره یوم‌الله 13 آبان با اشاره به دیدار اخیر دانش‌آموزان با رهبر معظم انقلاب و اشارات ایشان درخصوص جنایات آمریکا علیه مردم ایران، خاطر نشان کرد: امام راحل(ره) در زمان قانون کاپیتولاسیون و مصونیت آمریکایی‌ها صدایی بلند کردند و این صدای رسا ایجاد موج کرد و آنان را ناکام گذاشت. ضربه‌ی دوم آمریکا به ملت ایران این بود که مزدوران آمریکا دانش‌آموزان ایرانی را در سال 1357 پرپر کردند. این دو ضربه آمریکا بر ایران بود.

صدیقی اظهار داشت: خداوند متعال نصرت خود را عنایت کرد و آمریکا نتوانست با انقلاب اسلامی مقابله کند؛ آن‌ها می‌خواستند مثل سال 1332 کودتا کنند ولی امام این نقشه را نقش بر آب کرد و مردم حکومت نظامی را خنثی کردند. حضور دانشجویان پیرو خط آبان در 13 آبان 1358 و تسخیر لانه جاسوسی و اطلاع از توطئه‌های آنان به‌قدری مهم بود که مکمل براندازی سلطنت در نظر گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: این اقدام از ملت ما یک الگوی جهانی را نشان داد و تابلوی عزت و اقتدار حکومت بر مبنای دستورات الهی را برای همگان مشخص کرد. حضور در لانه جاسوسی و کشف نقشه‌های آنان، ابهت و هیمنه آمریکا را شکست و امام فرمودند ما آمریکا را زیر پا له می‌کنیم و به‌قدری آمریکا را کوچک کرد که دانشجویان ما فکر نمی‌کردند این حرکت این عظمت را دارد ولی امام می‌دانست که این نصرت الهی بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به استان کردستان گفت: مردم عزیز کردستان در استقبال از رئیس‌جمهور حماسه‌ای آفریده و جوابی دندان‌شکن به کسانی که قصد توطئه بین شیعه و سنی دارند، ثبت کردند؛ هم‌چنین دیدار رئیس دستگاه قضایی با علمای کردستان که اخیراً انجام گرفت، نمایانگر وحدت بود.

صدیقی با اشاره به اقدام پارلمان الجزایر و تصویب طرح ضدصهیونیسیتی گفت: این حرکت اقدام درستی بود؛ تحولات غزه به یک موج جهانی تبدیل شده و جهانیان فهمیدند آمریکا چه جنایت‌هایی مرتکب می‌شود. امیدوارم سایر دولت‌های اسلامی به فرمایش رهبر معظم انقلاب گوش فرا داده و با اسرائیل قطع رابطه کرده، سفرای او را اخراج و اسرائیل را تحریم کنند؛ هم‌چنین در حد توان به مظلومین غزه کمک داشته باشند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها