سرمربیان بعد از بازی در نشست خبری چه گفتند؟ | مورایس: هیچ تیمی به تنهایی قهرمان نمی‌شود

کد خبر: 1279241

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت، تیمش در بازی فردا با پیکان به حضور هواداران نیاز دارد، چون هیچ تیمی به‌ تنهایی قهرمان نمی‌شود.

سرمربیان بعد از بازی در نشست خبری چه گفتند؟ |  مورایس: هیچ تیمی به تنهایی قهرمان نمی‌شود

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت، تیمش در بازی فردا با پیکان به حضور هواداران نیاز دارد، چون هیچ تیمی به‌ تنهایی قهرمان نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از اصفهان، ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پیکان اظهار داشت: بازی با پیکان را در پیش داریم که تیمی خوب است و ما هم مثل همیشه برای این بازی آماده هستیم و این بار مقابل هواداران‌مان بازی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که تیمش می‌تواند در بازی فردا به روند امتیازگیری و پیروزی برگردد یا خیر، تصریح کرد: روراست بخواهم صحبت کنم، به لحاظ کاری که می‌کنیم انتظار اتفاقات خوب دارم. واضح است که در این بین ما لیگ قهرمانان آسیا و تعطیلی لیگ را داشتیم و همینطور بازیکنان‌مان هم در تیم ملی بودند. امیدوارم گرد و خاک فرو بنشیند و ما به روند گذشته برگردیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره شرایط کاوه رضایی که در بازی با شمس آذر دچار مصدومیت شد، گفت: شرایط این بازیکن تغییر خاصی نداشته و همچنان مصدوم است. ما فردا این بازیکن را در اختیار نداریم.

مورایس در پاسخ به این پرسش که چرا تیمش اقدام به جذب بازیکنی جوان از ذوب‌آهن کرده است، تصریح کرد: می‌دانیم که بازیکنان آکادمی در سطح یادگیری قرار دارند و اگر کسی کیفیت داشته باشد برای آکادمی سپاهان یک حرکت حرفه‌ای است. می‌دانیم خیلی سخت است که بازیکن 17 یا 18 ساله داشته باشیم تا اینکه بخواهیم بازیکن 24 ساله جذب کنیم. هزینه‌های این انتقالات متفاوت است و زمانی که می‌توانیم برای بازیکن جوان بگذاریم، بیشتر است. ما دنبال کیفیت هستیم، برای مثال من روز گذشته بازی تیم‌های پایه سپاهان را تماشا کردم و دو بازیکن را دیدم که جای پیشرفت دارند. ما برای آینده باشگاه کار می‌کنیم و به‌عنوان مربی و حتی مدیران باشگاه باید دنبال بازیکن باکیفیت باشیم. اگر بحث بازیکن ذوب‌آهن است باید بگویم که ما هم یک بازیکن آکادمی‌مان را به تیم ذوب‌آهن قرض دادیم. امیدوارم دفعه دیگر نخواهم این مسئله را توضیح دهم، چون در ذهن من خیلی ساده و قابل درک است.

وی ادامه داد: درباره فوتبال حرفه‌ای و بازار نقل‌وانتقالات اگر بخواهیم صحبت کنیم، باید بگویم فوتبال ایران می‌بایست به این مسائل عادت کند و اگر باشگاهی دنبال بازیکنی است باید مبلغ آن بازیکن را پرداخت کند و بازیکن را بخرد. ما نمی‌توانیم بازاری داشته باشیم که باشگاه برای ارزش بازیکن اهمیتی قائل نباشد و دنبال آزاد شدن آن بازیکن باشند، در صورتی که کسی رایگان کار نمی‌کند. مدیران و مربیان باید بازار را درک کنند و ارزش یک بازیکن می‌بایست پرداخت شود. با این مبالغ می‌توانید کیفیت آکادمی‌ها را بهتر کنید، کیفیت زمین چمن‌ها و پخش زنده‌ها را بهتر کنید و ... . پول‌ها باید اینجاها خرج شود و اگر اینطور فکر کنید، شرایط‌ فوتبال‌تان خیلی بهتر می‌شود. شما می‌بینید که عربستان چطور برای بازیکن هزینه می‌کند، فوتبال ایران هم باید به این سمت برود.

مورایس در پایان عنوان کرد: فردا یک بازی دیگر برگزار می‌شود که ساعتش تغییر کرده است، اما امیدوارم هواداران بیایند. قطعاً هیچ تیمی به تنهایی قهرمان نمی‌شود. ما باید نشان دهیم چقدر قوی هستیم. همه مردم باید بیایند تا از پیکان استقبال گرمی داشته باشیم و شور و شوق هواداران را نشان همه بدهیم.

 عنایتی: هنوز هم دلیل تغییر ساعت بازی مقابل سپاهان را نمی‌دانم/ هنوز روی خوش فوتبال به سمت‌مان نیامده است

سرمربی تیم فوتبال پیکان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سپاهان از تغییر ساعت برگزاری این مسابقه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رضا عنایتی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل سپاهان اظهار داشت: ما می‌دانیم با چه تیم قدرتمندی بازی داریم. سپاهان یکی از تیم‌های خوب کشور است، آنها در لیگ قهرمانان آسیا نماینده خوبی برای کشورمان بودند و بدشانسی باعث شد به مرحله بالاتر صعود نکنند و این چیزی از ارزش این تیم کم نمی‌کند. ما شرایط جدول را می‌دانیم. سپاهان کاملاً حرفه‌ای است و ساختار خوبی دارد. تلاش ما این است که شرایطمان را در جدول بهتر کنیم. شرایط پیکان خاص است و متأسفانه امتیازهای زیادی را روی اشتباهات از دست دادیم. امیدوارم در بازی فردا شرایط به شکلی باشد که بعد از بازی از داوری تشکر کنیم.

وی ادامه داد: شرایط سختی در جدول داریم، اما به بازیکنان‌مان امیدواریم و ظرفیت بازیکنانم را می‌دانم. ما فوتبال مالکانه بازی و موقعیت‌های زیادی خلق می‌کنیم، اما روی خوش فوتبال به سمت‌مان نیامده است. با این حال امیدوارم فردا نتیجه بگیریم. از نظر روحی و روانی سعی کردیم بچه‌ها را در شرایط خوبی قرار دهیم. قطعاً مقابل تیمی مثل سپاهان نباید اشتباه کنیم. مطمئن باشید بازی خوبی انجام می‌دهیم.

عنایتی در واکنش به این موضوع که تغییر ساعت این دیدار باعث شد پیکان به مشکل بخورد، تصریح کرد: تغییر ساعت بازی هر کسی را غافلگیر می‌کند. من در پرواز این تغییر ساعت را متوجه شدم. این موضوع ناهماهنگی ایجاد می‌کند. نمی‌شود در یک لحظه تصمیم‌گیری کرد و هنوز دلیل این تغییر ساعت بازی را نفهمیدم، اما طبق معمول باید اطاعت کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان افزود: ‌ما تمرینات زیادی داشتیم. پنج گل در سه بازی گذشته آمار بدی نیست. ما تمرینات زیادی داشتیم و موقعیت‌های فراوانی خلق می‌کنیم. شاید شرایط جدولی هم به بازیکنان ما استرس دهد، اما من به بازیکنانم اطمینان دارم تا از این شرایط خارج شویم. مشکل گلزنی در کشورمان و حتی در سطح دنیا وجود دارد. در بحث فوتبال پایه‌ متأسفانه برنامه‌ای نمی‌بینیم. اگر در بحث پایه کار نکنیم در آینده بیشتر به مشکل می‌خوریم.

وی درباره دعوت شدن پسرش به تیم ملی دانشجویان هم گفت: من همین الان از شما می‌شنوم و اطلاعی ندارم. کسانی که پسرشان فوتبالیست می‌شوند، انتقاد نسبت به آنها وجود دارد. اینکه می‌گویند فرزندهای فوتبالیست‌ها به جایی نمی‌رسند، درست نیست. این نقطه ضعف بزرگ ماست و رسانه‌ها این حرف‌ها را درست کردند. شاید استعدادهایی در بین آنها پیدا شود. پسر من در تیم امیدهای استقلال گل‌های زیادی زده بود، اما حالا اطلاع دقیقی ندارم و نمی‌خواهم در رابطه با آن صحبت کنم.

عنایتی در پایان درباره سابقه حضورش در سپاهان گفت: آن تیم را با بهترین تیم تاریخ فوتبال نمی‌توانید مقایسه کنید. من سالی که در سپاهان بودم، واقعاً لذت می‌بردم. بازیکنان باکلاسی در آن دوره حضور داشتند. ما شش هفت بازیکن در تیم ملی داشتیم، آن تیم را واقعاً نمی‌توانم با هیچ تیمی مقایسه کنم.

 نویدکیا: آدم‌های بزرگ شهر قول دادند، امیدوارم اعتمادم خراب نشود/ مربی نیستم که اول به فکر جیب خودم باشم

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان به وعده آدم‌های بزرگ این شهر اعتماد کرده است و ابراز امیدواری کرد، اعتمادش به آنها خراب نشود.

محرم نویدکیا در نشست خبری پیش از دیدار مس رفسنجان مقابل تراکتور اظهار داشت: امیدوارم فردا در بازی با تراکتور، هواداران به ما کمک کنند و به ورزشگاه بیایند. مطمئناً با حضور آنها بازی لذت‌ بیشتری دارد و با حضورشان به تیم ما کمک کنند. در شرایط سخت همه باید کمک کنند تا تیم از شرایط بد خارج شود. ما در سه چهار هفته گذشته یک مقداری به آرامش رسیدیم و نیاز به حمایت هواداران‌مان داریم.

وی درباره بازی با تراکتور گفت: به نظر من یکی از بهترین مربیانی که به فوتبال ایران آمده، قطعاً سرمربی تراکتور است. این تیم به لحاظ تاکتیکی خیلی خوب است و با خیلی از تیم‌های لیگ ایران متفاوت است و یک کیفیت خیلی خوب دارد. در بحث‌های هجومی تنوع تاکتیکی بالایی دارند که این موضوع می‌تواند برای هر تیمی خطرناک باشد. فردا اگر همه چیز خوب باشد شاهد یک بازی خوب خواهیم بود و با کیفیتی که دو تیم دارند قطعاً بازی خوبی خواهد شد. تراکتور در کارهای هجومی عالی کار کرده است و در بازی‌های گذشته هم دیدیم که یک فوتبال جذاب و زیبایی را ارائه کرده‌ است.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان افزود: درست است که یک بحث‌های حاشیه‌ای برای ما رخ داد که خیلی خوب نبود و تمرکز ما را یک مقداری به هم ریخت، اما خدا را شکر بچه‌های ما شرایط خوبی دارند و امیدوارم فردا بازی خوبی انجام دهند و بتوانیم کیفیت خوب‌مان را نشان دهیم. ما بازی سختی با تراکتور داریم. در این بازی سعی می‌کنیم اول گل نخوریم و بعد هم بتوانیم گل بزنیم. تراکتور بی‌محابا حمله می‌کند که هم می‌تواند برای ما خطرناک باشد و هم می‌توانیم از این شرایط استفاده کنیم. در بازی با استقلال نیز اتفاقات فوتبالی برای ما خوب رقم خورد و اگر پنالتی آنها گل می‌شد ممکن بود نتیجه طور دیگری رقم بخورد. ما سعی می‌کنیم احساسات را کنار بگذاریم و با منطق فوتبال‌مان را ارائه کنیم.

نویدکیا درباره فشردگی بازی‌های لیگ یادآور شد: زمانی که بازی حذفی ما با استقلال به تعویق افتاد، چون من تازه پنج روز بود که به مس اضافه شده بودم موضوع امیدوارکننده‌ای برای ما بود، چرا که من در پنج روز کار خاصی نمی‌توانستم انجام بدهم. ما در همان روزی هم که قرار بود با استقلال بازی کنیم یک بازی دوستانه انجام دادیم و بعد توانستیم شرایط تیم را بهتر کنیم. الان شاید این شرایط برای ما به لحاظ ریکاوری سخت باشد، اما در شروع نیم‌فصل من خیلی خوشحال شدم و از تعویق بازی با استقلال راضی بودم و الان نمی‌توانم بهانه بیاورم که فدراسیون اشتباه کرده است. من روزی که کارم را در مس شروع کردم با 12، 13 بازیکن کار را شروع کردیم، کار سخت بود و تا الان مشکلات کم‌کم حل شد.

وی در واکنش به این موضوع که مردم رفسنجان علاقه دارند نویدکیا تا پایان فصل در مس بماند، گفت: هواداران مس خیلی محبت دارند، ولی در درازمدت امیدوارم که بتوانم به تیم کمک کنم. با یکی دو بازی خیلی نمی‌توان قضاوت کرد و آرزو دارم که بتوانم به مس کمک کنم و در روز آخر ببینیم چه تأثیری در این تیم داشتم، آن موقع است که هواداران می‌توانند من را قضاوت کنند. در کل امیدوارم بتوانم به مس کمک کنم.

نویدکیا درباره مشکلات مس خاطر نشان کرد: مشکلات وجود دارد و در همه تیم‌ها هم این مشکلات هست. یک مقداری از مشکلات ما حل شده است و یک مقداری از آنهم مسئولان محبت و با من صحبت کردند و قول‌هایی دادند و من هم به آنها اعتماد کردم و چون آدم‌های بزرگ شهر بودند به آنها اعتماد کردم و امیدوارم این اعتماد خراب نشود. من مربی نیستم که بیشتر از بازیکنانم به منافع خودم فکر کنم و به فکر جیب خودم نیستم. البته نمی‌گویم که مفتی کار می‌کنم. من در همان سپاهان هم که عاشقش بودم مفتی کار نمی‌کردم، برای مس هم همین است، اما اینطور نیست که اول به جیب خودم فکر کنم و به مشکلات بازیکنان هم فکر می‌کنم. یک زمانی هست می‌گویند ما دو ماه مشکل داریم و صبر کنید، ما هم این کار را می‌کنیم. به ما زمانی را قول دادند، اما قول‌شان عملی نشد و من هم نمی‌خواستم پیش بازیکنان بدقول شوم. خدا را شکر مشکلات تا حدودی حل شد و برای  بقیه مشکلات هم قول‌هایی دادند و امیدوارم با آرامش بیشتری رو به جلو حرکت کنیم.

وی در پایان درباره بازیکن محروم و مصدوم تیمش گفت: ما فقط رضا دهقانی را در اختیار نداریم که یک مقدار با آسیب‌دیدگی روبه‌روست.

 ربیعی: اسیر اشتباه با تجربه‌ها شدیم

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن می‌گوید در حالی که امکان پیروزی تیم ۱۰ نفره‌اش مقابل هوادار وجود داشته، اشتباه بازیکنان باتجربه آنها را اسیر خود کرده است.

محمد ربیعی در نشست خبری بعد از بازی ذوب‌آهن مقابل هوادار در هفته نوزدهم لیگ برتر، اظهار داشت: به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم. برای هر دو تیم بازی مهیجی بود و اگر بخواهم تحلیلم را از بازی بگویم بعد گل اول که به هوادار زدیم، آنها بهتر از ما بازی کردند. ما نیمه دوم را هم بهتر شروع کردیم و کاملاً روی محورهای تاکتیکی که در اختیارمان بود بازی را در اختیار گرفتیم و  گل دوم را نیز زدیم. بعد از گل دوم دو موقعیت تک به تک دیگر ایجاد کردیم که آنها را از دست دادیم.

وی در ادامه افزود: بازی کاملاً در اختیار ما بود. فکر می‌کنم اگر بازی با همین روند جلو می‌رفت جا داشت که گل سوم را بزنیم، اما با 10 نفره شدن ما ناخودآگاه این فضا برای حریف‌مان ایجاد شد که همه جانبه روی دروازه‌مان حمله کند. در این 10 نفره شدن حریف یک موقعیت خطرناک داشت، آنها یک شوت هم زدند و به گل رسیدند، در یک ضربه پنالتی هم بازی مساوی شد. به آقای شجاعی، همکاران‌شان و به بچه‌های تیمم خسته نباشید می‌گویم. به نظرم این بازی جزو بازی‌های خوب امسال ذوب‌آهن بود. با توجه به اینکه چند بازیکن اصلی‌مان را برای بازی نداشتیم و تیم جوانی در زمین داشتیم، در جایی که باتجربه‌ها، باید تجربه بیشتری از خودشان نشان بدهند اسیر اشتباه شدند. این پیش می‌آید و اشکالی ندارد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن تصریح کرد: قطعاً اگر در این مسابقه برنده می‌شدیم، اتفاق خوبی بود. در 9 بازی بیرون خانه فکر می‌کنم 19 امتیاز گرفتیم. این امکان وجود داشت و سه امتیاز را حق خودمان می‌دانستیم، ولی تلاش حریف‌مان قابل احترام است و بعد از تغییراتی که داشتند به نظرم فوتبال خوبی هم ارائه می‌کنند، اما در نیمه دوم به نظرم تیم ما خیلی بهتر بازی کرد.

ربیعی در پاسخ به این سؤال خبرنگار تسنیم، در مورد عصبانیت از دست شایان مصلح بعد از ارتکاب خطای منجر به پنالتی، گفت: بازیکن با‌تجربه‌ای مانند مصلح  نباید اینقدر بی‌محابا سمت چنین توپی برود. این اتفاق در دقیقه 94 بازی افتاد. ما امروز فقط سه بازیکن امید در زمین داشتیم. دو یا سه بازیکن زیر 23 سال در زمین داشتیم. ایشان  و کمال کامیابی‌نیا جزو باتجربه‌‎های تیم هستند.

وی افزود: اصلاً دلیلی برای اخراج کامیابی نبود. شما نباید در خطای وسط زمین اخراج شوید. دو بازیکن بسیار برای من عزیز و  مهم هستند، ولی اینجا تجربه آنها باید یاری‌گر تیم باشد. بله ناراحت بودم، چرا که شایان مصلح اصرار داشت خطا نبوده است. ما نمی‌توانیم هر اشتباهی را که رخ می‌دهد به گردن داور بیندازیم. این غلط است.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن با اشاره به بازی پرسپولیس در هفته هجدهم لیگ برتر، تصریح کرد: ما 50 دقیقه هم مقابل پرسپولیس 10 نفره بازی کردیم.  بازی که شما جلو هستید و در اختیار شما است. نیازی نیست که پوئن تیم 10 نفره را با  خطای وسط زمین  و اخراج بدهید! کمال جزو بازیکنان بزرگ است و چندین قهرمانی دارد. من از ایشان انتظار دارم. ناراحتی من بابت انتظاری است که از شایان مصلح و کمال کامیابی‌نیا داریم ولی به هر حال فوتبال است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها