چگونه یک شبه دکوراسیون داخلی خانه را تغییر دهیم؟

کد خبر: 1147944

به گزارش فردا نیوز امروزه با تغییر سبک زندگی، افراد بسیاری به دنبال ایجاد تغییرات در چیدمان منزل خود هستند و حتی برخی ار سبک های خاص دکوراسیون داخلی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. همچنین متخصصین زیادی در این زمینه فعالیت می کنند.

دکوراسیون داخلی مانند هر تخصص دیگری نیاز به مهارت دارد حتی اگر شما بدون کمک گرفتن از شخصی خودتان بخواهید شروع به چیدمان خانه خود کنید، باید اصولی را بیاموزید و نکات خاصی را در این زمینه بدانید. یکی از اهداف طراحی دکوراسیون داخلی منزل زیباتر شدن خانه شما است که این زیبایی و هارمونی رنگ ها با یکدیگر می تواند جلوه ویژه ای به خانه ببخشد.

در نحوه چیدمان، اصول دکوراسیون و خانه داری منزل موارد زیادی وجود دارد که شما باید آن ها را رعایت کنید. این موارد از جزئیات چیدن وسایل و لوازم تا نورپردازی و روشنایی هر بخش خانه، اهمیت رنگ، طرح ها و الگوهای به کاررفته و غیره را شامل می شود. به طور معمول چیدمان خانه یک فرد می تواند بازتابی از شخصیت و سلیقه او باشد. بنابراین بسیار مهم است که شما بتوانید به خوبی سلیقه خود را در دکوراسیون خانه تان پیاده سازی کنید.

اصولی که در دکوراسیون داخلی منزل به کار می رود باید سعی در تغییر روحیه و شاد بودن شما داشته باشد و همچنین باید به گونه ای طراحی شود که احساس راحتی را برای شما ایجاد کند. شما می توانید با یک دکوراسیون اصولی فضای آرامی در منزل خود داشته باشید.

یکی از نکاتی که حتما باید در زمان شروع چیدمان وسایل خانه در نظر بگیرید این است که باید بدانید به چه سبکی علاقه دارید. سبک های زیادی در دکوراسیون داخلی وجود دارد که برخی از آن ها شامل مدرن، کلاسیک، مینیمال، صنعتی، اسکاندیناوی، سنتی و غیره می شود. بنابراین مهم است که قبل از شروع، در مورد هر کدام از سبک ها اطلاعات کافی داشته باشید.

 

11

همانطور که گفته شد، تمامی جزئیاتی که در خانه وجود دارند از اهمیت به سزایی در دکوراسیون برخوردار می باشند. حتی ممکن است مواردی وجود داشته باشد که به نظر برسد بسیار بی اهمیت است و اشخاص فکر کنند نمی تواند در دکوراسیون تاثیری بگذارد اما ممکن است یکی از گزینه هایی باشد که به محض ورود مهمانان توجه آن ها را به خود جلب می کند. در ادامه چند مورد را بررسی می کنیم که ممکن است به نظر شما اهمیت زیادی نداشته باشند اما به طور کامل دکور خانه شما را تحت تاثیر قرار می دهند.

تابلوها و عکس ها

شاید بسیاری از افراد به شیوه قرار دادن تابلوها و عکس ها روی دیوار دقت نکنند اما این مسئله یکی از مواردی است که تاثیر بسیار زیادی بر روی دیزاین دیوارهای خانه شما دارد و می تواند به آسانی به بهبود دکوراسیون شما کمک کند.

طرح و الگوهای پارچه ها

همچنین درباره موارد دیگر مانند طرح ها و الگوهایی که روی پارچه لوازم خانه (مانند پرده، مبل، فرش، روفرشی و غیره) به کار می رود نیز به همین صورت است. طرح های شلوغ تر و یا ساده تر می توانند به طور مستقیم روی دکوراسیون داخلی شما تاثیرگذار باشند. به این معنی که قادر هستند چشم بیننده را تحت تاثیر قرار داده و سبک چیدمان را تغییر دهند. 

تاثیر رنگ ها

همانطور که می دانید انتخاب مناسب رنگ می تواند دکوراسیون داخلی یک خانه را جذاب تر کند. هارمونی رنگ ها و هماهنگی آن ها با یکدیگر چیدمان چشم نوازی به وجود می آورد. رنگ ها می توانند تمامی بخش های خانه مانند پذیرایی، ناهارخوری، اتاق خواب و آشپزخانه را تحت تاثیر قرار دهند. همچنین رنگ ها قادر هستند به راحتی بر روی شما اثر بگذارند و تاثیرات روانشناختی خاصی را به همراه داشته باشند.

نورپردازی خانه

روشن ترین نقطه در هر بخش از خانه می تواند به آسانی مورد توجه قرار بگیرد. برای این که شما بتوانید به صورت اصولی نورپردازی کنید باید نکات خاصی را بدانید و آن ها را به طور کامل رعایت کنید. برای مثال از جمله مواردی که در زمان نورپردازی بسیار اهمیت دارد، توجه به ابعاد فضا، محیط، کاربرد اتاق مورد نظر، تمرکز بر روی نقاط مختلف و ... است.

استفاده از آینه ها

آینه ها سبک های مختلفی دارند که شما باید آن ها را با توجه به نوع دکوراسیون و سبک خانه داری خود انتخاب کنید. آینه ها علاوه بر این که قادر هستند به راحتی منزل شما را زیباتر کنند، بلکه قرار دادن آن ها در یک نقطه مناسب می تواند بر روی میزان نور فضا موثر باشد.

ابعاد و اندازه های مناسب لوازم خانگی

بهتر است برای دکوراسیون خانه خود ابزار و وسایلی را در نظر بگیرید که با متراژ خانه شما هماهنگی داشته باشد. به طور مثال در خانه ای که متراژ نسبتاً پایینی دارد استفاده از مبلمان و میز ناهارخوری خیلی بزرگ می تواند جلوه بسیار بدی داشته باشد یا وجود یک تخت خواب با اندازه بزرگ در یک اتاق خواب کوچک نه تنها تاثیرات بدی روی دکوراسیون داخلی خانه شما می گذارد بلکه به دلیل این که جای بسیار زیادی برای قرار دادن سایر وسایل باقی نمی گذارد، می تواند به طور کلی جلوه نامناسبی برای چیدمان شما داشته باشد.

11

استفاده از گیاهان در خانه

شما می توانید به راحتی با استفاده از گیاهان آپارتمانی و گلدان ها به خانه خود جلوه ای بی نظیر ببخشید. گیاهان می توانند احساس طبیعت و سرزندگی را در وجود شما القا کرده و به راحتی روحیه شما را عوض کنند. اختصاص دادن یک بخش از خانه به گل ها و گیاهان طبیعی، قرار دادن آن ها در گوشه هایی از خانه و یا آویزان کردن‌ گلدان ها به دیوار می تواند دکوراسیون داخلی منزل شما را به طرز ویژه ای متفاوت تر نشان دهد. اما اگر نمی توانید از گیاهان مراقبت کنید و یا خانه شما محیط مناسبی برای رشد برخی از گیاهان نیست، گزینه دیگری که وجود دارد استفاده از گل ها و گیاهان مصنوعی می باشد. درست است که این گیاهان مصنوعی نمی توانند به اندازه نوع طبیعی آن ها زیبا باشند و احساس طبیعت را منتقل کنند اما قرار دادن آن ها روی میز پذیرایی و یا کمدها می تواند به بهبود دکوراسیون داخلی شما کمک کند.

رعایت کامل تمام مواردی که گفته شد می تواند به شما کمک کند یک دکوراسیون داخلی فوق العاده زیبا و شیک را در هر سبکی که به آن علاقه دارید ایجاد کنید؛ اما نکات بسیار دیگری وجود دارد که با دانستن آن ها چیدمان خانه راحت تر و اصولی تر خواهد شد.

11

طبق گزارش فردا نیوز و نظرات کاربران سایت کاملیما به طور کامل تمامی این نکات را بررسی کرده است و با آموزش یک سری موارد ضروری در مورد انواع سبک های دکوراسیون به شما کمک می کند تا به راحتی یک خانه فوق العاده داشته باشید.

همچنین کاملیما در مورد سبک های مختلف دکوراسیون داخلی، نکات اصولی و مهم و نحوه صحیح چیدمان منزل به شما ایده های جدید و خاصی را ارائه می دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها