حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با «فردا»:

نتانیاهو می‌کوشد ایران و آمریکا را وارد درگیری کند

کد خبر: 1254125

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: نتانیاهو زمانی می‌تواند طرف پیروز باشد که ایران و آمریکا را با هم درگیر کند، او این را می داند و برای نیل به این مقصود تلاش می کند.

نتانیاهو می‌کوشد ایران و آمریکا را وارد درگیری کند

گروه سیاسی فردا:عرصه سیاست خارجی کشور مدتی است که تا حدی ملتهب شده و تحولات این حوزه، توجه ها به خود جلب کرده است. دلیلش نیز عمدتا ناشی از تحولات و درگیری‌های اخیر میان فلسطین و رژیم صهیونیستی است.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار فردا درباره عملکرد دستگاه سیاست خارجی در هفته های اخیر گفت: برخی ها در ایران هنرشان این است که هرجا سنگی به هوا پرتاب می شود، سر ملت ایران را زیر این سنگ قرار می دهند. آنها از قرار دادن نام ایران در متن بحران های بین المللی کشور تاوان های زیادی را پرداخت کرده است.

وی افزود: رویکردی که دستگاه سیاست خارجی کشور در موضوع غزه، در پیش گرفت، در برخی موارد ایران را در بازی قرار داد که نتانیاهو طراحی کرده بود. نتانیاهو به هر صورتی از جنگ خارج شود، فقط زمانی می تواند طرف پیروز باشد که ایران و آمریکا را با هم درگیر کند، او این را می داند و برای نیل به این مقصود تلاش می کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به سخنرانی روز گذشته سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله یادآور شد: مواضع او به جلوگیری از تصاعد بحران کمک کرد اما هنوز باید از کمینی که برای ایران گذاشته شده، پرهیز کرد. سیاست خارجی قوی و منطقی آن است که هیچ زخم بازی را باقی نگذارد. متأسفانه زخم بازی در روابط ایران و آمریکا وجود دارد و هر جای دنیا بحرانی پیش می آید، این زخم خونین می شود که فرصتی مغتنمی برای خون خواران فراهم می آورد.

وی با بیان اینکه منافع ایران و آمریکا در عدم درگیری است، افزود: متأسفانه دستگاه سیاست خارجی کشور با عملکرد ضعیفش نتوانست این زخم باز را ترمیم کند و ادامه این وضعیت، بستری را برای تحمیل تحریم های بیشتر به ایران فراهم کرده است. معتقدم یکبار برای همیشه باید این زخم از حالت عفونی خارج شود.

فلاحت پیشه با بیان اینکه این روزها مشخص شد باقی ماندن زخم ها در حوزه سیاست خارجی تا چه حد می تواند امنیت ملی کشور را تهدید کند، گفت: متأسفانه کاسبان تحریم سودشان را در تنش حوزه سیاست خارجی کشور می بینند و همچون مرغان کنه خوار عمل می کنند. کار این مرغان آن است که زخم حیوان های قوی هیکل را تازه و خونین نگه می دارند تا از آن ارتزاق کنند. متأسفانه بخشی از سیاست خارجی کشور قربانی کاسبان تحریم شده است که تلاش می کنند زخم ها را در حوزه سیاست خارجی تازه نگه دارند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها