حسن رسولی در گفت‌وگو با «فردا»:

ردصلاحیت برای روحانی خبر خوشایندی نبود

کد خبر: 1271197

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای روحانی هدفمند برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد و اعلام ردصلاحیت برای او خبر خوشایندی نبود.

ردصلاحیت برای روحانی خبر خوشایندی نبود

گروه سیاست سایت فردا: هر چند انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری در یک روز برگزار می شوند، انتظار بود فضای رسانه ای و سیاسی بیشتر روی معادلات انتخابات مجلس شورای اسلامی متمرکز باشد اما در حال حاضر معادلات برعکس شده است بیشتر توجه ها معطوف ردصلاحیت حسن روحانی و کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی از حوزه خراسان جنوبی است. 

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره ردصلاحیت حسن روحانی گفت: تعدادی از مشاوران آقای روحانی با ثبت نام و کاندیداتوری او به شدت مخالف بودند و طبعا امروز که بر اثر ردصلاحیت از گردونه خارج شد، احتمالا آنها استدلال می کنند که «ما از ابتدا گفته بودیم ثبت نام نکنید». البته اظهارنظر این گروه از یاران آقای روحانی ملاک نیست.

وی افزود: آقای روحانی به تشخص خود تصمیم به ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گرفت. او وارد عرصه رقابت شد تا به مجلس خبرگان دوره آینده راه پیدا کند و در وقایع و رویدادهای احتمالی سرنوشت ساز آینده منشأ اثر باشد بنابراین آقای روحانی هدفمند ثبت نام کرد. با این اوصاف، اعلام ردصلاحیت برای رئیس جمهور سابق خبر خوشایندی نبود.

این فعال سیاسی درباره انتقادها به کاندیداتوری بدون رقیب سیدابراهیم رئیسی از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: او دوره گذشته نیز از همین حوزه ثبت نام کرد و رأی آورد، حال آنکه نفر دوم قوه قضائیه بود. حالا که در مقام ریاست جمهوری قرار دارد از لحاظ اخلاقی و همراهی با مردم، ثبت نام دوباره آقای رئیسی از حوزه خراسان جنوبی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری امر پسندیده ای به حساب آید.

رسولی ادامه داد: آقای رئیسی در لحظه ثبت نام برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه خراسان جنوبی نمی دانست که بدون رقیب خواهد بود، البته پیش بینی می کنم در فرصت جابه جایی حوزه های انتخابیه، حداقل یک رقیب برای آقای رئیسی تعیین خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها