حکیمی‌پور: جریان اصلاحات رئیس ندارد

کد خبر: 1275585

دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه ما طرفدار تفکر اصلاح‌طلبانه هستیم و قائم به شخص نیستیم، گفت: دوره شخص‌محوری تمام شده و جریان اصلاحات رئیس ندارد.

حکیمی‌پور: جریان اصلاحات رئیس ندارد

دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه ما طرفدار تفکر اصلاح‌طلبانه هستیم و قائم به شخص نیستیم، گفت: دوره شخص‌محوری تمام شده و جریان اصلاحات رئیس ندارد.

احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت  در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در تبیین موضع حزب متبوعش نسبت به دو رویکرد اصلاح‌طلبان برای «تحریم» یا «مشارکت» در انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: ما از ابتدا با تحریمی‌ها نسبتی نداشتیم؛ چون صندوق رأی را محصول مجاهدت مردم ایران و از دستاوردهای نهضت مشروطه می‌دانیم که پس از انقلاب اسلامی هم به رسمیت شناخته شد.

وی با اشاره به فرآیند نظات و بررسی صلاحیت‌ کاندیداها تصریح کرد: وجود برخی انتقادها دلیل نمی‌شود صندوق رأی و نهاد انتخابات را کنار بگذاریم چون معتقدم باید از صندوق رأی محافظت کرد.

دبیرکل حزب اراده ملت درباره حمایت حزبش از لیست‌های مطرح در جبهه اصلاحات گفت: ما نامزدی در انتخابات نداریم و گزینه‌های ما را رد کرده‌اند.

حکیمی‌پور افزود: مشکل انتخابات این است که بازیگران تبدیل به تماشاگر شده‌اند و حالا توقع دارند این تماشاگران برای آنها هورا بکشند؛ ما خودمان کاندیدا نداریم اما در حوزه‌های کوچک‌تر امکان رقابت وجود دارد و موضع ما این است که در این حوزه‌ها از کاندیداهایی که موضع اصلاح‌طلبانه دارند و برای کشور مفید هستند، حمایت کنیم.

دبیرکل حزب اراده ملت برآوردش از میزان کرسی‌هایی که در مجلس به اصلاح‌طلبان خواهد رسید را نهایتا 20 تا 25 کرسی عنوان کرد و گفت: اعتدالی‌ها هم امیدی ندارند، اگر داشتند نوبخت به گیلان نمی‌رفت.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص جدایی حزب اراده ملت از جبهه اصلاحات توضیح داد: ما سه سال پیش جزء جبهه اصلاحات بودیم اما به دلیل اختلاف با احزابی مانند مشارکت و سازمان مجاهدین، از این جبهه خارج شدیم.

حکیمی‌پور دلیل این اختلاف را اتخاذ تصمیم‌ها در خارج از جبهه عنوان کرد و ادامه داد: تصمیمات جبهه اصلاحات در محافلی خارج از جبهه اتخاذ می شد؛ حال آنکه جریان اصلاحات باید نهادمحور باشد و ما حضور اشخاص حقیقی را قبول نداشتیم و معتقدیم افراد باید با شناسنامه فعالیت سیاسی کنند.

دبیرکل حزب اراده ملت در پاسخ به سؤالی درباره لیدرهای اصلاحات اذعان داشت: جریان اصلاحات رئیس ندارد؛ دوره شخص‌محوری تمام شده و اصلاحات یک جریان جمع‌محور است و مشی فردمحوری را برنمی‌تابد.

حکیمی‌پور تأکید کرد: ما طرفدار تفکر اصلاح‌طلبانه هستیم و قائم به شخص نیستیم./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها