حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با «فردا»:

موقعیت بین‌المللی ایران با حمله به اسرائیل ارتقاء یافت

کد خبر: 1285415

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: جمهوری اسلامی به گونه‌ای حمله کرد که امکان بازسازی رژیم صهیونیستی سخت‌تر از همیشه و حتی غیرممکن شده است.

موقعیت بین‌المللی ایران با حمله به اسرائیل ارتقاء یافت

گروه سیاست سایت فردا: حمله ایران به اراضی اشغالی باعث شد که رژیم صهیونیستی پاسخی قاطع نسبت به تمام اقداماتش علیه ایران دریافت کند. نکته مهم در حمله اخیر آن بود که ایران توانست صدها پهپاد را به خاک اراضی شلیک کند؛ موضوعی که همه جهان را متحیر کرد.

حمیدرضا ترقی، تحلیلگر مسائل، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «همان‌طور که مسئولان نظامی کشور گفته‌اند، این اقدام، به‌جا، به حق و ضروری برای تنبیه رژیم صهیونیستی و دفاع از منافع کشور بود. صهیونیست‌ها منافع ایران را تهدید کرده و به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرده بودند و لازم بود که پاسخی به جا و به موقع می‌دادیم. افکار بین‌المللی و مجامع بین‌المللی این برخورد را حق ایران می‌دانستند و دیدیم که هیچ یک از نهادهای بین‌المللی این حمله را محکوم نکردند و برخورد بازدارنده‌ای هم صورت نگرفت. پس حق ایران بود که پاسخ صهیونیست‌ها را بدهد. این اقدام با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم و خصوصا آثار و نتایج بیش از 185 روزه غزه و اسرائیل باید حساب‌شده انجام می‌شد؛ به گونه‌ای که موجب تقویت اسرائیل نشود و ثانیا زمینه ادامه اقدامات آن را فراهم نکند و ثالثا منجر به اجماع به نفع این رژیم نشود و در نهایت رژیم صهیونیستی را بیش از گذشته تضعیف کند. با توجه به این مسائل جمهوری اسلامی با برنامه‌ریزی دقیقی تصمیمش این بود که خودش پاسخ اسرائیل را بدهد و آن را به دیگران حتی به جبهه مقاومت واگذار نکند و با نقطه‌زنی، مواضع استراتژیک و مهم رژیم صهیونیستی را بزند و نیز به گونه‌ای عمل کند که امکان بازسازی رژیم صهیونیستی سخت‌تر از همیشه و حتی غیرممکن کند».

او ادامه داد: «با در نظر داشتن همه اینها برنامه‌ریزی دقیقی از سوی شورای امنیت ملی و دستگاه‌های نظامی انجام شد تا در ابتدا با جنگ الکترونیکی و سپس حملات پهپادی زده شود که البته در مقابلش موانعی وجود داشت؛ از جمله وجود پدافند هوایی اسرائیل که با کمک فرانسه و آمریکا مانع حملات می‌شود و دوم اینکه به طور طبیعی از اینکه افراد غیرنظامی در آنجا آسیب ببینند باید پرهیز می‌شد تا صهیونیست‌ها مظلوم‌نمایی نکنند و البته مواضع مهم و استراتژیک آنها مورد هدف قرار بگیرد. نکته مهم آن است که به علت تکثر حملات پهپادی راه نفوذ موشک‌ها باز شد و موشک‌ها توانستند به صورت نقطه‌زن جاهایی که مد نظر ما بود را بزنند و ضرباتی غیرقابل بازگشت را به آنها وارد کنند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، همچنین بیان کرد: «تحلیلگران و ناظران بین‌المللی در پی حمله ایران متحیر شدند و تصور نمی‌کردند حملات ایران بتواند از سپر دفاعی صهیونیست‌ها عبور کند. قدرت ایران از نظر موشکی و پهپادی بر همه دنیا ثابت شد و نیز به کشورهای اطراف که پایگاه‌های آمریکایی را در خود جای داده‌اند هشدار داد که اگر احیانا در حمله به ایران به آمریکا کمکی شود، از حملات ایران در امان نخواهید بود».

ترقی در پایان گفت: «اکنون موقعیت جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی ارتقاء یافت و خواسته مردم مبنی بر گرفتن انتقام از صهیونیست‌ها تحقق یافت و سخن رهبری مبنی بر تنبیه رژیم صهیونیستی هم به وقع پیوست. در کل موفقیت جمهوری اسلامی در این پاسخ قابل توجه است و خسارات وارده به صهیونیست‌ها غیرقابل جبران است».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها