ضربه به گیجگاه صهیونیست ها

کد خبر: 1285778

به‌رغم دروغ پردازی مقامات تل آویو، ای‌بی‌سی نیوز نوشت: دست کم ۹ موشک ایران به ۲ پایگاه اسرائیل اصابت و خسارت وارد کردند

ضربه به گیجگاه صهیونیست ها

تل آویو و واشنگتن بهتر از همه متوجه شدند که حمله 14 آوریل ایران به اسرائیل برای گرفتن زهر چشم از صهیونیست ها بود و فرسنگ ها با قدرت و توان نظامی ایران فاصله داشت.

نمونه واضح آن این که نیروهای مسلح کشورمان در عملیات وعده صادق موشک های پیشرفته هایبرسونیک و نسل جدید بالستیک های خود نظیر "حاج قاسم "را به کار نگرفتند.

همان‌طور که برخی تحلیلگران نظامی نیز اذعان کرده اند فیلم های  لحظه شلیک‌ موشک ها که در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد که  عمده موشک‌های شلیک شده از نمونه های موشک های سوخت مایع و احتمالا از نسل قدیمی موشک های سپاه همچون موشک های رضوان بوده اند. با وجود این و به طور مثال هر هفت موشکی که به پایگاه هوایی نواتیم ارسال شده بود به سرزمین های اشغالی اصابت کرد و کار را به جایی رساند که به رغم تصاویر منتشر شده در شبکه های از اصابت موشک ها؛ رژیم صهیونیستی در یک گزافه گویی آشکار مدعی شده که 99 درصد حملات رهگیری شده است.

ادعایی که خبرنگار بی بی سی نیز در توئیتی با تاکید بر این که «ادعای رهگیری ۹۹درصد موشک‌های ایران توسط پدافند اسرائیل دقیق نیست.» بر آن خدشه کرد. 

رامین پرهام، نویسنده نیز در گفت و گو با بی بی سی تصریح کرد :«آن چه اتفاق افتاد یک چرخش تاریخی و بسیار مهم در منطقه بود. ایران تنها و تحت شدیدترین تحریم‌های تاریخ معاصر دست به چنین حمله‌ای زد. ایران و نیروهای مسلح با این‌کار نشان دادند که از زیرساخت‌های تکنولوژیک پیشرفته برخوردارند و می‌توانند به‌طور کنترل شده از این زیرساخت‌ها استفاده کنند.»  یورو نیوز دیگر رسانه غربی نیز در گزارش خود تاکید کرد که  به‌رغم وسعت و گستردگی حملات ایران  و تعدد شهرهای هدف قرار گرفته، با نوعی «خویشتن‌داری» از سوی ایران به خصوص در پرهیز از حمله به اهداف غیرنظامی همراه بوده است.

اسرائیل

درز آرام  آمار خسارت‌ها

واکنش واشنگتن در عدم همراهی با تل آویو و همراهی نکردن با تل آویو در پاسخ به حمله ایران خود گویای همه چیز است. این زهر چشم گرفتن ایران اما خساراتی را هم برای آن‌ها به همراه داشته است. در همین راستا یک مقام ارشد آمریکایی به ای‌بی‌سی نیوز گفته است: «حمله 14 آوریل ایران؛  ۵ موشک به پایگاه هوایی نواتیم اصابت کرد و به یک هواپیمای ترابری C-130 آسیب رساند.همچنین حداقل ۹ موشک به پدافند هوایی اسرائیل نفوذ کرده و دو پایگاه هوایی را مورد اصابت قرار دادند. یک مقام ارشد آمریکایی نیز گفته: ۴ موشک بالستیک ایران به پایگاه هوایی دوم در نقب اصابت کرد.» ضربه پذیری صهیونیست ها از دستگرمی اولیه ایرانی ها کار را به جایی کشانده که طبق گزارش سی ان ان یک مقام رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که «جلسه شورای جنگ بدون تصمیم گیری در مورد نحوه واکنش به حمله ایران پایان یافت.» خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از  یک مقام دولت آمریکا گفت که «اسرائیل به اطلاع واشنگتن رسانده که به دنبال تشدید تنش با ایران نیست.» در این میان اما و درحالی که صهیونیست ها از سیلی خورده به بهت فرو رفته اند، و آمریکا نیز فعلا اظهار نظر نمی‌کند، پاریس و لندن کاسه داغ‌تر از آش شده و وزارت خارجه فرانسه در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی اعلام کرد سفیر ایران را در پی حمله به اسرائیل احضار کرده است. همچنین وزارت امور خارجه انگلیس نیز اعلام کرد کاردار ایران را در لندن احضار کرده است.  در نبود واشنگتن بعید است که تل آویو اقدامی علیه ایران انجام دهد. در همین راستا برخی رسانه ها به بررسی سناریو‌های احتمالی پاسخ تل آویو به تهران پرداخته اند. به عنوان نمونه اکو ایران در این باره نوشته است: «طبق تحلیل‌های اولیه، سه سناریو پس از حمله به اسرائیل محتمل است، اول این که این حمله نقطه پایان باشد. دوم این که ضرباتی کنترل‌شده در مقاطع زمانی مختلف بین دو طرف صورت بگیرد و سومین سناریو ورود به دوران زد و خوردهای کنترل‌شده است. در فضای رسمی کشور، سناریوی نخست محتمل‌تر است.»

خراسان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها