مرتضی مکی در گفت‌وگو با «فردا»:

حمایت ایران از محور مقاومت پایدار خواهد ماند

کد خبر: 1293409

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: حمایت ایران از محور مقاومت بنیادین است و هر کسی هم که منتخب مردم برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری شود همین رویه را دنبال خواهد کرد.

حمایت ایران از محور مقاومت پایدار خواهد ماند

گروه سیاست سایت فردا: آیت الله شهید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه بعد از عمری خدمت‌گزاری به ملت ایران و تمامی ملت‌های آزاده جهان، به شهدای محور مقاومت ملحق شدند. حال سئوال این است که دولت چهاردهم چه رویکردی را نسبت به محور مقاومت دنبال می کند.

مرتضی مکی در گفت‌وگو با «فردا» درباره وضعیت محور مقاومت پس از شهادت سیدابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان گفت: نگاهی به تاریخ حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت نشان می دهد، این حمایت ها وابسته به این مسئله نیست که چه کسانی در ایران رئیس دولت بودند.

وی حمایت ایران از محور مقاومت را پایدار خواند و افزود: حزب الله از همان ابتدای تأسیس مورد حمایت معنوی، آموزشی و لجستیک تهران قرار داشت بنابراین بعد از تغییر دولت در ایران نیز خللی در حمایت ها از محور مقاومت رخ نخواهد داد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با رهبران حوزه مقاومت در روزهای اخیر اظهار کرد: حمایت ایران از محور مقاومت بنیادین است و هر کسی هم که منتخب مردم برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری شود همین رویه را دنبال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری درباره رویکرد کلان سیاست خارجی ایران همواره فراتر از دولت انجام می شود،افزود: اگر هم شاهد برخی تفاوت ها در نوع رویکردهای دولت ها در حوزه سیاست خارجی بودیم، به لحاظ پاره ای شرایط و الزامات داخلی بوده است که آن رویکردها دنبال شدند. همین دیدارهای غیرمستقیمی که بین ایران و آمریکایی ها در عمان انجام می شود قطعا بدون اذن مقامات عالی جمهوری اسلامی انجام نمی شود.

مکی اظهار کرد: همین الان نیز که در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم، بر همگان مشخص است که این شرایط بیشتر ناشی از تحریم های آمریکا است و اگر بخواهیم از شرایط تحریم خارج شویم قطعا باید از طریق مذاکره این اتفاق بیفتد. البته تحولات داخلی آمریکا نیز در نوع تعامل با ایران موثر خواهد بود، از این رو پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به یک دغدغه تبدیل شده است.

وی افزود: معادلات نظام بین الملل نسبت به سال 2016 تغییر کرده است و حتی اگر ترامپ هم در 2025 در کاخ سفید مستقر شود، قطعا رویکردش متفاوت از دوره قبلی ریاست جمهوری اش خواهد بود بنابراین لغو تحریم ها از طریق گفتگو و مذاکره راهکاری است که می تواند دنبال شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد