رانندگی کردن برای حفظ سلامت باتری

کد خبر: 1209842

اگر شما یکی از بسیاری از افرادی هستید که در حال حاضر در خانه دور کاری می کنید، احتمالاً رانندگی بسیار کمتری انجام می دهید. در حالی که این ممکن است برای بودجه بنزین شما معجزه کند، اما به نظر می رسد که برای باتری ماشین شما چندان خوب نیست. بیاموزید وقتی باتری ماشین شما برای مدت طولانی بماند چه اتفاقی می‌افتد و چه کارهایی می‌توانید برای محافظت از آن انجام دهید.

 

باتری خودرو چقدر می تواند بدون استفاده بماند؟

هر بار که ماشین خود را روشن می کنید، باتری شما مقدار زیادی انرژی صرف می کند تا موتور را روشن کند. سپس این انرژی توسط دینام جایگزین می شود که باتری را در حین رانندگی مجدد شارژ می کند.

به همین دلیل رانندگی منظم بسیار مهم است. یک باتری سوزوکی غیرفعال می‌تواند در کمتر از دو ماه از حالت شارژ کامل به کاملاً خاموش تبدیل شود.

کارشناسان توصیه می کنند با وسیله نقلیه خود حداقل 30 دقیقه در هفته رانندگی کنید، ترجیحاً با سرعت بزرگراه.

چرا 30 دقیقه؟ سفرهای کوتاهی که در آنها دائماً موتور را متوقف و دوباره راه اندازی می کنید، زمان لازم برای شارژ کامل باتری را فراهم نمی کند. رانندگی طولانی‌تر به دینام شما فرصتی می‌دهد که به درستی کار خود را انجام دهد.

وقتی ماشین خاموش است چه چیزی می تواند باتری ماشین را خالی کند؟

اگر با وسیله نقلیه خود رانندگی نمی کنید، شارژ آن را مصرف نمی کنید. بنابراین، باتری چگونه تخلیه می شود؟ خودروهای مدرن وسایل الکترونیکی زیادی در خود دارند که توسط باتری وسیله نقلیه شما نگهداری و پشتیبانی می شود.

همانطور که ماشین شما نشسته است، باتری همچنان انرژی همه چیز را از سیستم های هشدار گرفته تا سیستم های کامپیوتری ماشین شما تامین می کند. این تخلیه انگلی نامیده می شود. اگر اجازه دهید ماشینتان به اندازه کافی بلا استفاده بماند، این تخلیه انگلی کل ذخیره انرژی باتری اوربیتال را مصرف می کند و چیزی برای راه اندازی موتورتان باقی نمی گذارد.

چگونه باتری خودرو را در صورت عدم استفاده شارژ نگه داریم؟

بهترین راه برای محافظت از باتری، رانندگی منظم با وسیله نقلیه است. اگر این یک گزینه نیست، تعدادی کار دیگر وجود دارد که می توانید برای شارژ نگه داشتن آن انجام دهید.

1. زهکش های انگلی را غیرفعال کنید.

اگر قصد دارید خودرو را در پارکینگ خانه خود پارک کنید، می توانید سیستم امنیتی وسیله نقلیه خود را غیرفعال کنید. همچنین مطمئن شوید که تمام چراغ ها خاموش باشند و صندوق عقب و درها کاملا بسته و چفت شوند.

2. از نگهدارنده باتری استفاده کنید.

نگهدارنده های باتری نوعی شارژر خودکار هستند که به گونه ای طراحی شده اند که زمانی که باتری 60 آمپر سوزوکی به شارژ کامل خود رسید خاموش می شود و پس از پایین آمدن سطح توان به کمتر از حد مطلوب، شارژ را از سر می گیرد. این به جلوگیری از شارژ کم و بیش از حد کمک می کند. هنگام انتخاب شارژر، مطمئن شوید که مدلی که انتخاب می‌کنید هم با مواد شیمیایی و هم ولتاژ باتری وسیله نقلیه شما مطابقت دارد.

3. کابل منفی باتری را جدا کنید.

غیرفعال کردن کابل منفی باتری به جلوگیری از تخلیه شارژ باتری کمک می کند. البته به خاطر داشته باشید که احتمالاً از پیش تنظیمات رادیویی، تنظیمات ساعت و سایر عملکردهای حافظه خود را از دست خواهید داد. همچنین، هنگام تلاش برای جدا کردن کابل، حتماً هرگونه جواهرات را بردارید و از دستکش و عینک محافظ استفاده کنید.

فرآیند به خودی خود نسبتاً ساده است. در بالای باتری، کانکتوری را که دارای درپوش سیاه یا علامت منفی است در نزدیکی آن قرار دهید (ترمینال مثبت دارای یک کلاه قرمز یا علامت مثبت است).

 برای باز کردن کانکتور منفی با چرخش در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت، از آچار سوکت استفاده کنید. پس از شل شدن، کانکتور منفی را با کشیدن آن جدا کنید. سپس کانکتور را در مکانی امن و دور از باتری قرار دهید.

4. باتری 70 آمپر سوزوکی را به طور کامل خارج کنید.

اگر قصد دارید یک وسیله نقلیه را برای یک فصل کامل ذخیره کنید، ممکن است بخواهید باتری را به طور کامل خارج کنید. مطمئن شوید که باتری خود را در مکانی خشک و دارای تهویه مناسب با دمای ثابت بین 40 تا 60 درجه فارنهایت نگهداری کنید. همچنین ممکن است بخواهید یک جعبه باتری برای محافظت از آن در برابر آلودگی، رطوبت و نور خورشید بردارید.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که با وجود اینکه باتری شما قطع شده است، باز هم به طور طبیعی تخلیه می شود (اگرچه بسیار کندتر) و باید آن را شارژ کنید.

 شارژ باتری خود را با استفاده از یک ولت متر هر دو تا سه ماه یکبار بررسی کنید و هر زمان که شارژ آن 70 درصد یا کمتر است آن را دوباره شارژ کنید.

اگر باتری خودرو شما در حال از بین رفتن است چه می کنید؟

مهم نیست که چقدر باتری خود را به خوبی حفظ می کنید، دیر یا زود، باید تعویض شود. اگر متوجه شدید که شارژ باتری شما مکرراً از بین می رود یا برای روشن کردن وسیله نقلیه خود چندین بار تلاش می کنید، ایده خوبی است که باتری خود را بررسی کنید.

یک نمایندگی معتبر در نزدیکی محل زندگی شما تست باتری را ارائه می دهد، بنابراین برای آرامش باارزش در آنجا توقف کنید. اگر به جایگزینی نیاز دارید، نمایندگی رسمی سپاهان باتری همچنین نصب باتری رایگان را روی اکثر وسایل نقلیه در مناطق تحت پوشش ارائه می دهد. حتی می توانید زمان تحویل باتری خود را بصورت آنلاین ثبت کنید .

برای خرید از محصولات با کیفیت سپاهان باتری کافیست با شماره تلفن مربوط به نمایندگی ما تماس برقرار کنید و از کارشناسان در خواست کنید که باتری را برای شما به محل مورد نظر ارسال کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها