باتری از قطعاتی در خودرو است که نیاز به تعویض دارد.

کد خبر: 1209845

 

شما باید در طول زمان تعدادی از قطعات مختلف خودروی خود را تعویض کنید تا آن را ادامه دهید. لنت های ترمز فرسوده می شوند و نیاز به تعویض دارند، روغن کثیف می شود و نیاز به تعویض دارد و باتری شما در نهایت توانایی نگه داشتن شارژ را از دست می دهد، به این معنی که باید تعویض شود.

بسته به اینکه در کجا زندگی می کنید، چه نوع ماشینی دارید و چند بار با آن رانندگی می کنید، باید هر دو تا چهار  سال یا بیشتر باتری خود را تعویض کنید. خبر بد این است که این باتری ها به سادگی جایگزین کردن باتری در کنترل تلویزیون و بیرون انداختن باتری های قدیمی نیستند. خبر خوب این است که می توانید باتری ماشین قدیمی خود را بازیافت کنید.

باتری سپاهان باتری خودرویی دارای مواد قابل بازیافت هستند.

باتری های خودرو با استفاده از تعدادی مواد ساخته می شوند که اکثر آنها قابل بازیافت هستند. اول، پلاستیک وجود دارد. باتری‌های محفظه از جمله پوسته بیرونی، درب، و حتی دسته حمل (در صورت داشتن یکی) ساخته شده‌اند، همگی از پلاستیک ساخته شده‌اند که می‌توان آن را ذوب کرد و دوباره برای ساخت باتری‌های جدید در آینده استفاده کرد.

 این امر هزینه باتری ها را پایین می آورد و زباله های غیرقابل تجزیه زیستی را از محل های دفن زباله دور نگه می دارد که به معنای محیطی بهتر در آینده است.

دوم اینکه خود باتری ها با استفاده از شبکه های سربی و پایانه ها ساخته می شوند. این سرب در طول زمان به تدریج کاهش می یابد، اما هر ماده سالم باقی مانده می تواند ذوب شود و به شبکه های جدید تبدیل شود.

 به همین ترتیب، اکسید سرب که از طریق واکنش شیمیایی ایجاد می‌شود و به باتری‌ها اجازه کار می‌دهد، می‌تواند بار دیگر از نظر شیمیایی به سرب خالص تبدیل شود و مواد بیشتری را ایجاد کند که می‌تواند در باتری‌ها استفاده شود.

باتری ماشین پر از اسید سمی است.

باتری‌های سرب اسیدی مدرن (که رایج‌ترین نوع باتری مورد استفاده در خودروهای معمولی هستند) از اسید سولفوریک به عنوان رسانای الکترولیت استفاده می‌کنند. اسید سولفوریک بسیار سمی است، در صورت استفاده نادرست می تواند بخارات سمی ایجاد کند و یک ماده شیمیایی به اندازه کافی قوی است که از طریق آهن بسوزد. باید با نهایت دقت برخورد شود.

با این حال، بازیافت باتری سوزوکی شما می تواند این ماده سمی را به چیزی مفید برای جامعه تبدیل کند. گاهی اوقات اسید را می توان با یک ترکیب بازی (ماده ای که با خواص اسیدی مقابله می کند) خنثی کرد که آن را به آب تبدیل می کند. پس از تصفیه و آزمایش آب، می توان آن را بدون هیچ گونه تأثیر مضر برای محیط زیست در سیستم های فاضلاب رها کرد.

در موارد دیگر، اسید سولفوریک را می توان فرآوری کرد و به سولفات سدیم تبدیل کرد، که یک ماده متداول در تولید مواد شوینده لباسشویی، شیشه و منسوجات است. به جای نشستن در زباله‌دانی به‌عنوان زباله‌های سمی، از این ماده می‌توان برای بهبود زندگی ما استفاده کرد!

تخلیه باتری در برخی شهر ها و کشور ها غیرقانونی است.

تقریباً نیمی از کشور ها دارای نوعی قانون هستند که باتری‌های یکبار مصرف باید بازیافت شوند و در بسیاری از موارد، این شامل باتری‌های سرب اسیدی مانند باتری‌ اوربیتال موجود در خودروی شما می‌شود.

 برای مثال، در تهران دور ریختن باتری‌های اسید سرب را در سطل زباله معمولی شما غیر اخلاقی می دانند و در عوض از شما می‌خواهد باتری خود را در یک خرده‌فروش باتری یا مرکز بازیافت از طریق یک برنامه با بودجه دولتی بازیافت کنید.

هنگامی که با باتری ماشین خود مشکل دارید، با مراجعه به نمایندگی فروش باتری سپاهان می توانید جایگزینی بادوام، طولانی مدت و با کارایی بالا دریافت کنید که باعث می شود ماشین شما به راحتی روشن شود و کار کند تا آرامش کامل شما را حفظ کند.

 همه نمایندگی های سپاهان باتری ما نیز مجهز به بازیافت باتری 60 آمپر سوزوکی هستند، به این معنی که شما می‌توانید باتری‌های قدیمی خود را نزد ما بیاورید و ما با یک سرویس بازیافت مناسب مطمئن خواهیم شد که به درستی دور ریخته شده است. باتری های خودرو چگونه بازیافت می شوند و چرا مهم است

بازیافت باعث چرخش جهان می شود. با این حال، برخلاف بازیافت بطری های پلاستیکی یا قوطی های نوشابه، بازیافت باتری ماشین یک فرآیند کاملاً دیگر است.

برای یک، شما باید آن را با هم به یک مرکز متفاوت ببرید! بازیافت به دلایل متعددی برای محافظت از محیط زیست ضروری است، اما بازیافت باتری خودرو نیز یک موضوع ایمنی است. برخی از مواد موجود در باتری خودرو مانند اسید سولفوریک خطرناک هستند و باید در شرایط مناسب دور ریخته یا بازیافت شوند.

با توجه به این موضوع، فقط این نیست که باتری خود را در سطل بازیافت بیندازید. 60 تا 80 درصد باتری خودرو قابل بازیافت است و مابقی نیاز به دفع با ماشین آلات و مراقبت مناسب دارد.

هنگامی که باتری خود را بازیافت می کنید، کارخانه بازیافت باتری آن را به سه بخش جداگانه تقسیم می کند: پلاستیک، سرب و الکترولیت.

پلاستیک: پوشش پلاستیکی بیرونی به گلوله های پلاستیکی کوچک تجزیه می شود. این گلوله ها در نهایت به محفظه جدیدی برای باتری های دیگر خودروها تبدیل می شوند.

سرب: مانند پلاستیک، سرب به شمش های سرب ذوب می شود. سرب نه تنها از خود شبکه باتری بلکه از پایانه ها و پست ها نیز می آید. قطعات باتری جدید از سرب بازیافتی تشکیل خواهند شد. اگر اکسید سرب باقی مانده باشد، می توان از آن برای باتری های آینده نیز استفاده کرد.

الکترولیت ها: این بخش مهمی از فرآیند بازیافت است. باتری های خودرو تمایل دارند از اسید سولفوریک برای رسانای الکترولیت خود استفاده کنند. اسید سولفوریک، اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد و دفع نشود، می تواند بخارات سمی ایجاد کند که برای سلامتی و محیط زیست شما خطرناک است.

یک ترکیب اساسی اسید باتری 70 آمپر سوزوکی را خنثی می کند که آن را به آب تبدیل می کند. سپس آب تصفیه شده و برای دفع در سیستم فاضلاب آزمایش می شود. راه دیگر تبدیل اسید باتری به سولفات سدیم است. سولفات سدیم جزء مواد شوینده لباسشویی، منسوجات و شیشه است که قابل بازیافت نیز می باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها