شاید روشن نشدن خودرو تقصیر باتری نیست!

کد خبر: 1209848

 

شما این را باور نمی کنید، اما شارژر باتری شما می گوید شارژ کامل است اما ماشین روشن نمی شود! ما می دانیم که وقتی چنین اتفاقی می افتد چقدر می تواند ناامید کننده باشد. به همین دلیل ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. آیا باتری خودرو می تواند بگوید کاملاً شارژ شده است اما نه؟

چند دلیل وجود دارد که باتری ماشین شما ممکن است بگوید کاملا شارژ شده است اما به درستی کار نمی کند. شایع ترین دلیل این است که باتری قدیمی است و باید تعویض شود .

احتمال دیگر این است که پایانه های باتری خورده شده اند و از جریان صحیح جریان الکتریکی جلوگیری می کنند. در نهایت، ممکن است مشکلی در سیستم شارژ وجود داشته باشد که عوامل مختلفی می تواند باعث آن شود.

اگر باتری سپاهان خودروی شما در نگهداری شارژ مشکل دارد، مهم است که آن را توسط یک مکانیک خبره بررسی کنید تا علت آن را مشخص کرده و در اسرع وقت آن را تعمیر کنید.

دلایل رایجی که ماشین شما حتی با یک باتری خوب روشن نمی شود چیست؟

در اینجا برخی از رایج ترین دلایلی که خودروی شما حتی با باتری خوب روشن نمی شود آورده شده است .

سوئیچ جرقه زن معیوب، دلیل رایجی که ماشین شما حتی با باتری خوب روشن نمی شود. سوئیچ استارت به شما این امکان را می دهد که ماشین خود را روشن و خاموش کنید. اگر به درستی کار نکند، می تواند از روشن شدن ماشین شما جلوگیری کند.

مشکلات پمپ بنزین

یکی دیگر از دلایل رایج روشن نشدن خودروی شما حتی با باتری خوب، مشکلات پمپ بنزین یا گرفتگی فیلتر بنزین است . پمپ سوخت وظیفه رساندن سوخت به موتور را بر عهده دارد. اگر به درستی کار نکند، می تواند از روشن شدن ماشین شما جلوگیری کند.

مشکلات الکتریکی موتور استارت

یکی دیگر از دلایل رایج روشن نشدن ماشین شما حتی با باتری سوزوکی خوب، مشکلات الکتریکی موتور استارت است. موتور استارت چیزی است که موتور را راه اندازی می کند و ماشین شما را روشن می کند. اگر به درستی کار نکند، می تواند از روشن شدن ماشین شما جلوگیری کند.

تخلیه انگلی روی باتری

یکی دیگر از دلایل رایج که ماشین شما حتی با یک باتری خوب روشن نمی شود، تخلیه انگلی باتری است . تخلیه انگلی زمانی است که چیزی انرژی باتری را تخلیه می کند حتی زمانی که ماشین خاموش است. در صورت کمبود سیستم الکتریکی یا مشکل در یکی از قطعاتی که از باتری انرژی می گیرد، ممکن است این اتفاق بیفتد.

چه چیزی باعث تخلیه انگلی باتری می شود؟

دلایل احتمالی زیادی برای تخلیه انگلی باتری ماشین وجود دارد. شایع ترین علت این است که خودرو برای مدت طولانی بیکار مانده است. یک علت کمتر شایع اما احتمالی تخلیه انگلی، یک دینام یا تنظیم کننده ولتاژ معیوب است . اگر هر یک از این قطعات به درستی کار نکند، می تواند باعث تخلیه باتری حتی زمانی که خودرو کار نمی کند، شود. در نهایت، اگر در جایی از سیستم الکتریکی یک اتصال کوتاه وجود داشته باشد ، این نیز می تواند باعث تخلیه باتری اوربیتال شود.

چگونه بفهمیم مشکل عدم راه اندازی خودرو از باتری شماست؟

چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد ممکن است مشکل از باتری شما باشد :

1- اگر چراغ‌های شما در زمان خاموش بودن موتور خودرو کم‌نوراند یا سوسو می‌زنند، می‌تواند نشانه ضعیف بودن باتری باشد.

2- ماشین شما صداهای عجیبی در می آورد. باتری که خراب می شود ممکن است وقتی سوییچ را در استارت می چرخانید صدای کلیک ایجاد کند.

3- ماشین شما به کندی راه اندازی می شود. باتری در حال از بین رفتن ممکن است باعث شود ماشین شما کند راه اندازی شود.

چگونه مشکل باتری 70 آمپر سوزوکی ماشین خود را برطرف کنیم؟

اتصالات را بررسی کنید.

همیشه ایده خوبی است که اتصالات باتری ماشین خود را بررسی کنید. اتصالات سست یا خورده می تواند باعث مشکلات راه اندازی شود. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

* مطمئن شوید که کابل ها و پایانه های باتری تمیز و محکم هستند.

* خوردگی پایانه ها را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تمیز کنید.

* مطمئن شوید که کابل ها به طور ایمن به پایانه ها وصل شده اند.

* اگر قطعات شل یا آسیب دیده پیدا کردید، آنها را تعویض کنید.

* هنگامی که تمام اتصالات را بررسی کردید، در صورت لزوم باتری را شارژ کنید .

باتری را بررسی کنید.

چند راه مختلف برای بررسی باتری ماشین شما وجود دارد. یکی از راه ها استفاده از ولت متر است. ابزاری است که اختلاف پتانسیل الکتریکی بین دو نقطه را اندازه گیری می کند. برای اندازه گیری ولتاژ باتری می توانید از یک ولت متر استفاده کنید. اکثر باتری ها ولتاژی در حدود 12 ولت دارند .

باتری ماشین شما برای عملکرد صحیح وسیله نقلیه شما ضروری است. بدون آن، ماشین شما به سادگی نمی تواند روشن شود. به همین دلیل مهم است که هر کاری که می توانید انجام دهید تا باتری خود را سالم نگه دارید و به درستی کار کند.

تعویض به موقع باتری خودرو می تواند برای شما بسیار مفید باشد، یعنی برای زمان مناسب جهت تعویض باتری برنامه ریزی کنید و اجازه ندهید باتری در شرایط نا مساعدی قرار بگیرد.

برای خرید باتری مناسب جهت تعویض باتری خودرو، می توانید به فروشگاه امداد باتری مراجعه کنید یا از طریق تماس با شماره تلفن مربوط به کارشناسان این شرکت خرید باتری را به آسان ترین روش و مناسب ترین قیمت انجام دهید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها