آیا سرمایه گذاری روی درب های ضد سرقت صرفه اقتصادی دارد؟

کد خبر: 1058467

به درب ورودی ساختمان که در مقابل فشار، برش، دستکاری قفل، تخریب و اهرم نمودن از سطح ایمنی بالاتری در مقایسه با درب‌­های معمولی برخوردار بوده و مانع ورود سارقین به داخل ساختمان می­‌شود درب ضد سرقت می‌­گویند. در بازار دو نوع درب ضد سرقت وجود دارد. چوبی و فلزی که این درب­‌ها تولید ایران، ترکیه و چین می‌­باشند و هر کدام قیمت­‌های متفاوتی بخاطر نوع کیفیت با یکدیگر دارند. از آنجایی که درب­‌های ضدسرقت امنیت مکان موردنظر را چند برابر می­‌کنند، بنابراین سرمایه­‌گذاری روی آن امری عاقلانه بوده و بطورحتم صرفه اقتصادی دارد. این نوع درب‌­ها با کیفیت و ویژگی­‌های متفاوت ساخته می­‌شوند و با توجه به نوع کاربری که برای شخص دارد انتخاب می­‌گردد. بعنوان مثال درب ضد سرقت کارخانجات و کارگاه­‌هایی که دور از شهر واقع شده­‌اند از لحاظ کیفیت و مواد بکار رفته باید مستحکم‌­تر و ایمن­‌تر از درب ضد­ سرقت آپارتمان باشد و این امر و عوامل دیگری که در ادامه به آن خواهیم پرداخت بر قیمت آن تأثیر می­‌گذارد.

twLl65wbpx0G

اجزای تشکیل ­دهنده درب ضد سرقت

  • ورقه فلزی: برای بالاتر رفتن امنیت درب، داخل آن از ورقه فلزی 1.5 میل، کلاف، کمربندهای فولادی بکار می­‌گیرند. در غیر این‌صورت بعد از مدتی درب از حالت رگلاژ خارج می‌­شود.
  • رویه درب: جنس رویه یا روکش این نوع درب شامل رویه PVC، رویه MDF، چوب طبیعی، فلز، شیشه می­‌باشد. در این میان رویه درب ضدسرقت ترک از بالاترین کیفیت برخوردار است.
  • لولا: یکی از اجزای درب ضدسرقت می‌­باشد که بصورت پنهان از هر دو طرف و یا از طرف بیرون بکار رفته شده و سارقین نمی­‌توانند به کمک اهرم لولا را باز کنند. همچنین جنس و تعداد لولا باید بگونه­‌ای باشد که قادر به تحمل وزن لنگه در باشد.
  • قفل: استفاده از قفل بی‌­کیفیت امنیت درب­ ضدسرقت را پایین آورده و آن را تبدیل به یک درب معمولی می­‌کند. اکثر درب‌­های ضد سرقت دارای دو قفل می‌­باشند که برای امنیت بالاتر بهتر است هر دو را از بهترین نوع انتخاب کنید. قفل ساخت ترکیه از لحاظ استاندارد، کیفیت و طول عمر از بقیه قفل­‌ها بالاتر است.
  • عایق: در ساخت درب ضد سرقت بین فضای خالی ورقه فلزی و رویه را با پشم شیشه و پشم سنگ پر می­‌کنند تا عایق خوبی برای گرما و صدا باشد.
  • چهارچوب: جنس چهارچوب از فلز و با ضخامت 1.5 میلی­‌متر یا بیشتر که با رنگ پودری الکترواستاتیک پوشانده شده­‌اند و برای اینکه رنگ آن مقاومت بالایی در برابر هر گونه آسیبی داشته باشد، در دمای 220 درجه به آن گرما داده می­‌شود. این چهارچوب­‌ها در قطر 18سانتی‌­متر تولید می‌­گردند.
  • یراق­آلات( دستگیره، درکوب، چشمی، قفل پستچی): از فاکتورهای مهم امنیتی که بر روی در تعبیه شده‌­اند که هر کدام کاربرد مخصوص بخود را دارد. همچنین زنجیر یکی از اجزای اختیاری درب می‌­باشد.

چه عواملی بر قیمت درب ضد سرقت اثر می­‌گذارد؟

sFsGMuVpku1U

همانطور که در این مقاله ذکر کردیم انواع مختلفی از درب­‌های ضد سرقت در بازار ایران عرضه می‌­شوند که از لحاظ کیفیت و ساختار با یکدیگر یکسان نیستند. بنایراین قیمت درب ضدسرقت با توجه به این فاکتور مهم و دیگر فاکتورها که همگی از عوامل اثرگذار بر روی قیمت می‌­باشند تعیین می‌­گردد. درب ضدسرقت ترک یک درب بسیار مقاوم، باکیفیت عالی، دارای 8 کلید، قفل و رمزهای سخت، چشمی باکیفیت، دارای دستگیره‌­ای از جنس استیل، کیفیت بالای MDF، دارای پیچ لولا برای امنیت بالاتر و دارای ظاهری زیبا می‌­باشد و چون این درب از ترکیه وارد ایران می­‌شود هزینه گمرک نیز بر روی آن اعمال می­‌شود و مجموع همه این عوامل بر قیمت بالای آن تأثیر می­‌گذارد. حمل درب ضدسرقت به همراه نصب آن، ابعاد و وزن درب، فاصله تا محل نصب، یک لنگه یا دو لنگه بودن درب، روش یا نحوه نصب درب از فاکتورهای تعیین کننده قیمت درب ضد سرقت می‌­باشد. درب ضدسرقت ایرانی در مقایسه با درب­‌های ضدسرقت ترک از کیفیت کمتری برخوردار بوده اما در مقایسه با درب چینی بسیار بالاتر بوده و مهم‌تر اینکه چون تولید داخل کشور می‌­باشد قیمت مناسب‌تری دارد.

مزایا و معایب درب ضد سرقت

مقاومت بالا در برابر فشار، مقاومت بالا در برابر حرارت، داشتن عمری طولانی، عایق صدا و انرژی، قابلیت نصب بهترین و باکیفیت‌­ترین قفل، غیرممکن بودن ورود سارقین به داخل ساختمان، نسوز بودن درب­‌های ضدسرقت از جمله مزیت‌­های استفاده از درب ضد سرقت می‌­باشد. در واقع با نصب درب ضدسرقت علاوه بر فراهم آوردن امنیت می‌­توانید از انرژی گرمایی و سرمایی بطور بهینه­‌تری استفاده کنید. اما با وجود همه‌­ی این ویژگی‌­ها یک عیب یا یک نقطه ضعف در درب‌­های ضدسرقت وجود دارد و آن این است: در صورتی که آتش‌­سوزی در داخل ساختمان رخ دهد و اگر از قفل­‌های غیراستاندارد در درب استفاده شده باشد، قفل در داخل در گیر کرده و قابل باز شدن نمی‌باشد و آتش­نشانان قادر به مهار آتش نخواهند بود. بنابراین در زمان خرید حتماً به این نکته توجه کنید که قفل خریداری شده استاندارد باشد.

kQPc5m0SiTu1

خرید درب ضد سرقت در بهترین فروشگاه

اگر قصد خرید درب ضدسرقت با قیمت مناسب از یک فروشگاه معتبر را دارید ما گروه صنعتی درکو را به شما پیشنهاد می‌­کنیم. گروه صنعتی درکو یکی از باسابقه‌­ترین و با تجربه­ترین فروشگاه‌هایی است که در این زمینه فروش درب ضد سرقت، تولید درب ضدسرقت ایرانی، فروش درب ضدآب و...فعالیت می­‎‌نماید. باید متذکر شویم نصب درب­‌های ضدسرقت نیاز به تخصص و مهارت داشته که مجموعه درکو خدمات نصب را به بهترین نحو ارائه می‌­کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با خدمات گروه صنعتی درکو و قیمت درب ضد سرقت می‌­توانید به سایت https://doorcoo.ir مراجعه کرده و از محتویات سایت استفاده کنید. یکی از مزیت­‌های این سایت پاسخگویی این مجموعه به سوالات شما عزیزان می­‌باشد. شما می­‌توانید از طریق از راه‌های ارتباطی مندرج در سایت با درکو تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را بهرمند شوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها