سبک زندگی چگونه بر پوست شما تأثیر می گذارد؟

کد خبر: 1095709

پوست شما از بدنتان محافظت می کند، اما این همه ماجرا نیست. پوست، چهره ای به شما می بخشد که به دیگران نشان می دهید و زمانی که پوست سالم است، کاملا زیبا به نظر می رسید.انتخاب هایی که هر روز انجام می دهید از جمله آنچه می خورید، جایی که می روید و احساساتتان بر ظاهر پوست شما تأثیر می گذارد. در ادامه این مطلب با مجله بی نسخه همراه باشید تا شما را با برخی راهکارها برای سالم و جوان نگه داشتن پوستتان آشنا کنیم.

sOWbrPWyMAGu

غذاهایی که می خورید را با دقت انتخاب کنید

اگر می خواهید پوست خوبی داشته باشید مراقب رژیم غذایی خود باشید. مصرف بیشتر ویتامین C و مصرف کمتر چربی ها و کربوهیدرات ها با افزایش سن به حفظ ظاهر بهتر پوست کمک می کند. به نظر می رسد غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند ماهی، میوه ها و سبزیجات به محافظت از پوست کمک می کند. برخی از مطالعات نشان می دهند که برای جلوگیری از بروز جوش، از کربوهیدراتهای پیچیده (مانند غلات کامل و ماکارونی) و پروتئین سالم استفاده کنید. مصرف لبنیات ممکن است موجب بروز و بدتر شدن آکنه ها شود.

 

ویتامین هایتان را بخورید

ممکن است کرم ضد چروکی که استفاده می کنید حاوی ویتامین C یا E باشد. با مصرف خوراکی این آنتی اکسیدان ها موجب بهبود عملکرد داخل بدن نیز بشوید. خوردن غذاهای غنی از این ویتامین ها، به علاوه ماده معدنی سلنیوم ، می تواند از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کند. این ویتامین ها حتی ممکن است علائم پیری مانند چین و چروک و تغییر رنگ پوست را معکوس کنند.

 

از پیری پوست جلوگیری کنید

ورزش برای هر بخشی از بدن شما از جمله پوست مفید است. ورزش کردن گردش خون را بهبود می بخشد و به تغذیه پوست کمک می کند. جریان خون بهتر اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به ارمغان می آورد و می تواند به پوست شما در تولید کلاژن کمک کند، که چین و چروک را از بین می برد. از عرق کردن ناراحت نباشید، ورزش منافذ پوست شما را مسدود نمی کند. بلافاصله بعد از تمرین صورت خود را بشویید و از بستن هدبندهای محکم خودداری کنید زیرا می تواند عرق را به دام بیندازد و باعث تحریک پوست شود.

 

استراحت کافی داشته باشید

 کار زیاد و شب زنده داری پس از چند شب سیاهی زیر چشم ها، پوست رنگ پریده و چشم های پف کرده را به همراه خواهد داشت. داشتن 7-8 ساعت خواب مناسب در شب، بدن و پوست شما را در بهترین حالت نگه می دارد. نحوه خوابیدن شما نیز اهمیت دارد، اگر عادت به خوابیدن روی صورت خود دارید، پس از چند سال در جایی که پوست به بالش فشرده می شود دچار چین و چروک خواهید شد. هم چنین، خوابیدن روی شکم باعث بدتر شدن پف زیر چشم می شود. سعی کنید به پشت بخوابید.

بارداری چگونه پوست شما را تغییر می دهد

علائم کشیدگی پوست که 90 درصد زنان باردار به آن مبتلا می شوند، ممکن است بعد از زایمان محو شوند. مرطوب کننده ها می توانند ظاهر این علائم را کمی بهبود بخشند. کرم های تجویزی ویتامین A یا لیزر درمانی نیز ممکن است مفید باشد، اما نباید در دوران بارداری استفاده شود. آکنه یکی دیگر از مشکلات رایج پوستی است که توسط هورمون های اضافی در بدن ایجاد می شود. بهترین راه برای جلوگیری از جوش زدن این است که صورت خود را دوبار در روز بشویید و از مرطوب کننده بدون روغن استفاده کنید. قبل از استفاده از محصولات درمان آکنه با پزشک خود مشورت کنید.

پیشگیری از ملاسما

در برخی از زنان هنگام بارداری یا مصرف قرص های ضد بارداری، لکه های تیره ( ملاسما ) روی صورت ایجاد می شود. افزایش ملانین، ماده ای که به پوست رنگ می دهد، مسئول ایجاد این لکه های تیره است. ملاسما معمولاً بعد از زایمان یا زمانی که قرص را قطع می کنید محو می شود. با استفاده از کرم ضد آفتاب و اجتناب از آفتاب، می توانید از تغییر رنگدانه جلوگیری کنید. ملاسما همچنین می تواند با لایه برداری شیمیایی یا تجویز موضعی هیدروکینون، رتینوئیدها، اسید آزلائیک، نیاسینامید، کوجیک اسید یا اسیدهای هیدروکسی که لکه ها را روشن می کند، درمان شود. اما اجتناب شدید از نور خورشید ضروری است.

 MPrN6B4MU1jl

اشعه های مضر را از پوست دور نگه دارید

حدود 90 درصد از آسیب های پوستی ناشی از آفتاب است. با بالا رفتن زمان قرار گرفتن در معرض آفتاب، خطر ابتلا به سرطان پوست نیز افزایش می یابد. با استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف گسترده از پوست محافظت کنید. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اکسید روی، دی اکسید تیتانیوم یا آووبنزون هستند. کرم های ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر بهترین گزینه ها هستند. از کلاه های لبه پهن و آستین های بلند استفاده کنید و از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر، زمانی که پرتوها در قوی ترین حالت هستند، از آفتاب اجتناب کنید.

برای دریافت اطلاعات لازم درباره انواع ضدآفتاب ها و تهیه آنها به داروخانه آنلاین مراجعه کنید.

LbbTz5TjG4d9

نحوه مراقبت از پوست با افزایش سن

با افزایش سن، پوست شما تغییر می کند. بدن شما به اندازه قبل کلاژن تولید نمی کند و الاستین که به پوست خاصیت انعطاف پذیری می دهد ضعیف می شود. همچنین سرعت ساخت یا از بین رفتن سلول های پوستی مانند قبل نیست. برای تقویت پوست در حال پیر شدن، لایه برداری کنید تا پوست مرده را از بین ببرید، از صابون هایی که پوست را خشک نمی کنند استفاده کنید و اغلب پوست خود را مرطوب کنید. برای کاهش چین و چروک های ظریف از رتینوئیدهای بدون نسخه استفاده کنید یا از پزشک خود در مورد مواردی که نیاز به نسخه دارند سوال کنید. بیشتر از همه، از نور خورشید دور باشید.

 

قهوه را بنوشیم یا به صورت موضعی استفاده کنیم؟

کافئین موجود در قهوه و چای باعث ازدست رفتن آب بدن و خشک شدن پوست شما شود. اما یک مطالعه روی موش ها نشان داد که وقتی کافئین به صورت موضعی روی پوست استفاده می شود، می تواند به بهبود آسیب های ناشی از نور خورشید و کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان های پوستی کمک کند. اکنون محققان در تلاش هستند تا ببینند آیا مصرف موضعی کافئین از پوست انسان نیز محافظت می کند یا خیر.

تأثیرات مصرف الکل

مصرف زیاد الکل برای پوست و بدن شما مضر است. الکل ادرارآور است و باعث از دست دادن آب بدن می شود. در نتیجه می تواند به خشکی پوست کمک کند. الکل همچنین رگ های خونی را گشاد می کند، به همین دلیل است که مصرف کنندگان مشروبات الکلی اغلب صورت قرمز و برافروخته دارند. با گذشت زمان، این رگ های خونی می توانند دچار آسیب دائمی شوند، به طوری که پوست قرمز می ماند. الکل، به ویژه شراب قرمز، می تواند باعث بروز بیماری روزاسه نیز بشود.

6OpXxNkM0nwb

تأثیرات سیگار کشیدن

به زبان ساده، سیگار کشیدن برای پوست شما بسیار مضر است. این عادت مضر در ایجاد چین و چروک زودرس و خشکی پوست، پس از خورشید در رتبه دوم قرار دارد. در حقیقت، زیر میکروسکوپ می توانید چین و چروک هایی را در افراد سیگاری 20 ساله مشاهده کنید. سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست شده و در تجزیه کلاژن نقش دارد. کلاژن کمتر به معنی چین و چروک بیشتر است. علاوه بر این، جمع کردن مکرر لب ها باعث ایجاد چین و چروک نیز می شود. شما نمی توانید آسیب ناشی از کشیدن سیگار را کاملا از بین ببرید، اما می توانید با ترک سیگار آن را متوقف کنید.

آلودگی کل روز را از پوست خود بشویید

هر روز پوست شما با آلودگی مواجه می شود مانند آلودگی ناشی از دود سیگار، اگزوز ماشین یا هوای مه آلود. با تمیز نگه داشتن پوست می توانید آن را سالم نگه دارید. بسته به نیاز پوست خود ، می توانید صورت خود را با صابون یا شوینده ملایم بشویید، یا شب ها با اسکراب و تونر ملایم لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست از بین بروند و سپس از کرم رتینوئید و مرطوب کننده استفاده کنید. به یاد داشته باشید که پوست چرب نیز به مرطوب کننده احتیاج دارد؛ به دنبال محصولات بدون چربی باشید.

 

داخل و خارج خانه در زمستان

هوای سرد و باد موجب خشک و پوسته پوسته شدن پوست می شود و می تواند اگزما و روزاسه را بدتر کند. این امر فقط مختص آب و هوای بیرون نیست، گرمای خشک در داخل خانه نیز برای پوست مضر است. با استفاده از مرطوب کننده و نوشیدن مقدار زیادی آب می توانید با آسیب پوستی ناشی از هوای نامناسب مبارزه کنید. هنگام بیرون رفتن، استفاده از ضدآفتاب را به خاطر بسپارید.

مراقبت از پوست در تابستان

اگر می خواهید پوست برنزه داشته باشید از یک محصول ایمن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از کرم های ضد آفتاب با طیف وسیع و مقاوم در برابر آب بر روی تمام پوست در معرض دید استفاده کنید و در صورت نیاز مانند زمانی که عرق کرده اید یا در آب بوده اید، هر دو ساعت یا بیشتر آن را تمدید کنید. به جز در افرادی که پوست خشک دارند، برای جلوگیری از ایجاد جوش در هوای مرطوب ، از مرطوب کننده بدون روغن استفاده کنید. بهتر است پس از حضور در استخر بدن خود را آبکشی کنید تا کلر روی پوست شما از بین برود.

نکاتی برای مراقبت از پوست در هواپیما

زمانی که رطوبت هوای در گردش در هواپیما کم باشد، طولی نمی کشد که احساس خشکی و زبری در پوست خود می کنید. یک برنامه سفر برای پوست خود داشته باشید که شامل نوشیدن آب - نه قهوه یا الکل - و مرطوب کننده قبل، حین و بعد از پرواز باشد. اگر می توانید، در پرواز آرایش نکنید. یک بطری لوسیون به اندازه ای که در سفر به آن نیاز دارید در کیف دستی خود داشته باشید.

برای حفظ رطوبت پوست خود می توانید انواع محصولات مرطوب کننده  و بهداشتی و آرایشی را در داروخانه اینترنتی مشاهده کرده و محصول مناسب پوستتان را تهیه کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها