دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

نقش اصلاح‌طلبان در اوضاع و احوال امروز کشور

کد خبر: 1197076

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

نقش اصلاح‌طلبان در اوضاع و احوال امروز کشور

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

جوان: اوضاع جاری کشور نتیجه ناکارآمدی دولت قبل و اصلاح‌طلبان است

اصلاح‌طلبان در جریان ناآرامی‌ها با رویکرد یکی به نعل و یکی به میخ به‌دنبال ماهیگیری سیاسی بودند اما به‌نظر می‌رسد اینبار نیز نتیجه دلخواهشان را نگرفتند.

در این راستا روزنامه جوان نوشته: ردپای علنی اصلاح‌طلبان در جای جای وقایع و رخدادهای اخیر به عیان مشهود و انکار‌ناپذیر است.

اوضاع جاری کشور به اذعان بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی نتیجه سوءمدیریت، ناکارآمدی، بی برنامگی، عدم توجه به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی و برجام‌زدگی دولت قبل و اصلاح‌طلبان به‌عنوان مسببان وضع موجود است.

سؤال جدی مردم و افکار عمومی این است که علل همراهی تمام عیار اصلاح‌طلبان (رسانه ای، بیانیه، تحرک گسترده در دنیای مجازی و...) با آشوبگران چیست؟ چرا آنان چشم خود را بر «بیش از ۶۰ شهید امنیت کشور»، «عملیات‌های تروریستی شاهچراغ، اصفهان و ایذه با بیش از ۲۰ شهید»، «سلسله عملیات‌های بمب‌گذاری و انفجار»، «کشف و دستگیری چندین باند تروریستی»، «کشف موارد متعدد وارد کردن گسترده سلاح و مهمات برای اهداف پروژه جنگ ترکیبی»، «دستگیری جاسوسان»، «ویرانگری و هرج و مرج طلبی آشوبگران»، «خط تجزیه‌طلبی و به آشوب کشاندن شهرهای برخی استان‌های مرزی»، «مطالبه هرزگی و بی بند و باری»، «حمایت‌های علنی دلقک‌های اجاره‌ای و رسانه‌‌های غربی و عربی» و... بسته‌اند؟

رسالت: گره‌ها و مسائل مردم را نباید نادیده گرفت/ دوره آنکه زمان، مسائل را حل می‌کند گذشته است

روزنامه رسالت با اشاره به سالگرد حادثه هواپیمای اوکراینی، نوشته: سه‌روز تأخیر در اطلاع‌رسانی آن سانحه دلخراش، کوهی از سرمایه اجتماعی را آب کرد؛ سه‌سال اطاله دادرسی ولو در پیچیده‌ترین پرونده، قابل دفاع و توجیه نیست؛ بدتر از طولانی شدن فرآیند دادرسی، عدم اطلاع‌رسانی مناسب و استمرار همان اشتباه دی‌ماه ۹۸ است.

مردم و رسانه‌ها نباید احساس کنند که نامحرم قلمداد شده‌اند. آنچه ممکن است با تحریف و شیطنت از زبان دشمنان ما بشنوند را در کمال صحت و صداقت از خود ما بشنوند، بهتر نیست؟ در زمینه رسانه‌ای و اقناع بازماندگان و مردم، سراسر تقصیریم.

گره‌ها و مسائل مردم را نباید نادیده گرفت؛ کنار هر شبهه باید انبوهی از پاسخ‌های متقن و اقناعی قرار داد. باید دروغگو را بی‌حیثیت کرد وگرنه شبهه‌ها ما را از حیثیت و اعتبار می‌اندازد. دوره آنکه زمان، مسائل را حل می‌کند و موج‌های جدید، قبلی‌ها را پاک می‌کند، گذشته است.

هر چقدر پرونده‌ها حل‌نشده باقی بماند، وزنه‌های متصل به پای حاکمیت، سنگین‌تر می‌شود و حرکت و شتاب را کُند می‌کند.

همشهری: افراد باید تلاش کنند منطق سخنان رهبری را بفهمند

رهبر انقلاب در فرمایشات اخیرشان فرمودند: «چرا خانمی را که قدری موهایش بیرون و به تعبیر رایج بدحجاب و در واقع، ضعیف‌الحجاب است، متهم می‌کنید در حالی که در استقبال مردمی شماری از خانم ها چنین حجابی داشتند. اینها زنان و دختران خودمان هستند که در مراسم دینی و انقلابی هم شرکت می‌کنند.»

همشهری درباره واکنش‌ها درخصوص دیدگاه مقام معظم رهبری،‌ نوشته: کسانی [هستند] که خیال کردند این حرف به معنی کم اعتنایی به مسئله حجاب است. این افراد پیش‌تر نیز تلاش می‌کردند مسئله حجاب را بی‌اهمیت جلوه دهند و این سخنان را تأیید حرف‌های قبلی خود گرفتند. روشن است که چنین نیست. رهبری در همین سخنرانی روشن فرمودند حجاب امر ضروری دین است و لذا بدحجابی را به‌عنوان یک نقص پذیرفتند. جمعی از تحلیلگرهای متدین هستند که خیلی این حرف رهبری را نپسندیدند. گویی تصور کردند این حرف کوچک کردن مسئله حجاب است.

با جماعتی مواجه شدم که می‌گفتند ما حرف رهبری را قبول نداریم اما چون ایشان را دوست داریم سمعا و طاعتا. بله تعبیر شیرینی است. چه بسا حق هم همین است. اما کافی نیست. افراد باید تلاش کنند منطق سخنان رهبری را بفهمند. اگر چنین شد می‌توانند خود نیز راهبر باشند و رهبر را مدد دهند.

فرهیختگان با اشاره به اهانت‌های شارلی ابدو عنوان کرد: هم‌میهن شیطان

نشریه بدون مشتری شارلی ابدو از چند سال پیش با اتخاذ رویکرد اهانت به مقدسات و ارزش‌های ملی و مذهبی سعی کرد توجهات را به خود جلب کرده و فروش خود را افزایش دهد.

در این زمینه فرهیختگان نوشته: شارلی ابدو هفته‌نامه‌ای محبوب و فراگیر نیست و تنها در حباب حواشی بود که توانست مقداری بالا برود.

یک تصویر زشت و برهنه از زن ایرانی که به شکل گوریل نقاشی شده، در وسط قاب خوابانده شده و به قدری توهین جنسی به آن رکیک است که در هیچ لفافه‌ای نمی‌توان بیانش کرد.

می‌شد عده‌ای از زنان داخل ایران، از توهینی که بهشان شده آگاه شوند و از این بابت شکایت کنند. آنگاه وزارت خارجه مسئول پیگیری شکایت آنها می‌شد.

مثل سال ۲۰۱۵ باز هم دولتمردان و سیاستمداران وقتی با یک شیطنت رسانه‌ای مواجه شدند، به اهالی فن رجوع نکردند تا روش برخورد مناسب را از نتیجه تضارب آرای آنها به دست بیاورند و چنین شد که اصطلاحا هم چوب را خوردیم و پیاز را. هم بهمان توهین شد و هم در دفاع از ما شکایتی مطرح شد که حمله به آزادی بیان ارزیابی‌اش کردند.

جام‌جم: تروئیکای اروپا در مقابله با جمهوری اسلامی در حال پیشی‌گرفتن از آمریکاست

غربی‌ها تلاش دارند با انسداد مسیر دیپلماسی منویات خود را از روش‌های دیگری که به اصطلاح پلن B می‌نامند دنبال کنند. آنها تمرکزشان را بر موضوعاتی گذاشته‌اند که ارتباطی به مذاکرات هسته‌ای ندارد.

جام جم در این رابطه نوشته: درحالی‌که تا همین چند ماه اخیر اعضای تروئیکا از تلاش خود برای زنده نگه‌داشتن برجام می‌گفتند اما بعد از شروع آشوب‌های اخیر در شهریور و آبان امسال ژست حمایت از مردم ایران را گرفتند و کشوری مثل آلمان میزبان شورای حقوق‌بشر شد تا شرایط را برای محکومیت ایران فراهم آورد.

از گوشه‌وکنار خبر می‌رسد آلمانی‌ها اعلام کردند که از پیگیری احیای توافق کنار کشیده‌اند. وضعیت انگلیسی‌ها هم که کاملا مشخص است. از مدت‌ها پیش مرکز اصلی تخریب روانی و رسانه‌ای ملت ایران به لندن منتقل شد و در جریان اغتشاشات اخیر هم انگلیس مامن تروریست‌ها و تجزیه‌طلبان شد.

به همان اندازه که به‌واسطه تحریم‌های جدید غرب از میزان مبادلات بازرگانی و تجاری میان ایران و اعضای تروئیکا کم‌شده در مقابل تعاملات اقتصادی جمهوری اسلامی با کشورهای پیرامونی افزایش پیدا کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها