دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

پشت پرده اقدام موهون نشریه فرانسوی

کد خبر: 1197362

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

پشت پرده اقدام موهون نشریه فرانسوی

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

صبح نو: پشت پرده اقدام موهون نشریه فرانسوی چیست؟

نشریه بدون مشتری شارلی ابدو که تا چند سال پیش حتی در فرانسه نیز نامش آشنا نبود از مدتی پیش چاره کار خود را در بدنامی دید تا دیده شود. به همین منظور مدیران این نشریه در تعامل با سرویس‌های امنیتی غربی انتشار کاریکاتورهای موهن به اسلام و شخصیت‌های دینی و سیاسی را در دستور کار قرار دادند.

صبح نو در این زمینه نوشته: توهین بی‌شرمانه نشریه تحت هدایت‌های دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی غرب علیه رهبری معظم انقلاب اسلامی نشان از اقدام خصمانه دولت فرانسه علیه ایران دارد و بار دیگر اثبات شد که دولت‌های غربی ایشان را مانع اصلی در مقابل استعمار و استثمار، کشور ایران می‌دانند.

وقتی با ترور سردار سلیمانی نتوانستند اهداف شوم منطقه‌ای خود را پیاده کنند و کشورهای منطقه از جمله سوریه، لبنان و عراق را زیر سلطه خویش ببرند، حال حملات خود را متوجه اصلی‌ترین دلیل ناکامی خود، هدف‌گذاری کرده‌اند.

آنان دریافته‌اند که دلیل تمام ناکامی‌هایشان و سایر کشورهای غربی در راهبردهایی که برای منطقه غرب آسیا دارند، تدابیر و مدیریت رهبر جمهوری اسلامی است و حال به خیال خود با تضعیف ایشان به جنگ بزرگترین مانع خود در سیاست‌های شوم منطقه‌ای رفته‌اند.

رسالت: نوسانات ارزی در تورم اثرگذار است نه افزایش دستمزد کارگران

مباحث مرتبط با تعیین دستمزد سال جدید با نزدیک شدن به پایان سال در حال داغ شدن است. به مانند همیشه یک تفکر خواستار افزایش حداقلی دستمزد کارگران است و تفکری دیگر خواهان افزایش حقوق‌ها برپایه سبد معیشت و حتی خط فقر.

رسالت در این باره نوشته: اگرچه هرساله با نزدیک شدن به تعیین بحث افزایش دستمزد کارگران صحبت از تاثیر آن بر تورم می‌شود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که سهم دستمزد در تورم حدود 3درصد است. باید گفت که تورم شاخص‌های خاص خود را دارد و مهمترین مسئله‌ای که اکنون در تورم کشور اثرگذار است بحث نوسانات ارزی است.

بر اساس آمارها 30  درصد از مردم ایران یا ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دچار فقر مطلق هستند. البته نرخ فقر در مناطق روستایی از ۳۵ درصد هم عبور می‌کند. جدای از این آمار، اقتصاددانان می‌گویند ۳۰ درصد از خانوار ایرانی از فقر درآمدی به فقر زمانی دچار شده‌اند؛ این یعنی آنها با دوشغله یا چندشغله بودن زمانی برای سرگرمی، استراحت، سفر و … ندارند و نتیجه آن فروپاشی خانوار خواهد بود.

جام جم: یکی از کهنه‌کارهای نیروی انتظامی به رأس بازگشته است

مقام معظم رهبری روز گذشته سردار سرتیپ احمدرضا رادان را به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند. جام جم در این ارتباط نوشته: یک از کهنه‌کارهای نیروی انتظامی حالا دوباره به رأس بازگشته است که از چهره‌های موثر در کنترل میدانی فتنه۸۸ هم بود و اتفاقا امنیت شهری هم از تخصص‌های اوست. فرمانده‌ای که در سال‌های اخیر و از حوالی ۹۳ تاکنون روزگار خود را در مرکز تحقیقات ناجا در کارهای پژوهشی سپری کرد و حالا علاوه بر پیشینه میدانی با پشتوانه علمی و تئوریک بازگشته است و البته یکی از تفاو‌ت‌های اصلی فرمانده جدید با بقیه این است که به‌صورت پله‌ای و از خاستگاه پلیس و نه سایر نهادها در این جایگاه قرار گرفته که این رویکرد قابل توجه است.

برخورد با مجرمان خرد، ترافیک کلانشهرها، افزایش قربانیان تلفات جاده‌ای و جولان مجرمان خشن و اراذل و اوباش از‌جمله چالش‌های پیش‌رو فرمانده جدید فراجاست که باید دید سردار رادان چه برنامه‌هایی برای حل آن دارد‌. البته چندی قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود، می‌تواند معتادان را از سطح شهر جمع کند که این نشان از برنامه‌ریزی و آمادگی وی برای حل این‌گونه معضلات و مشکلات دارد.

فرهیختگان عنوان کرد: صبر ایوب افکار عمومی برای تراژدی هواپیما

پس از گذشت ۳ سال از واقعه سقوط هواپیمای اوکراینی خواسته به حق خانواده‌های جان‌باختگان و افکار عمومی سرعت گرفتن روند رسیدگی قضایی به این موضوع است.

در این راستا روزنامه فرهیختگان نوشته: مطالبه برای رسیدگی به این پرونده اگرچه در دادگاه ایران درحال پیگیری است، اما خارج از ایران هم انجمنی توسط تعدادی از خانواده داغداران هواپیمای اوکراینی تشکیل شد، اما رفته‌رفته مطالبه اصلی آنها به حاشیه رفت.

هنوز تکلیف نهایی متهمان این پرونده مشخص نیست و دادگاه رسیدگی‌کننده بعد از گذشت سه سال تنها ۷ جلسه با حضور شاکیان و وکلایشان برگزار کرده که مجموع ساعات آن به ۳۰ ساعت نمی‌رسد.

سرنوشت اشیاء گم‌شده جان‌باختگان در روز حادثه هنوز مشخص نیست. چیزی که شاکیان از دادگاه، «شناسایی، تعقیب و مجازات کسانی که اقدام به سرقت اشیا جان‌باختگان کرده‌اند» را مطالبه کردند.

بطور کلی عمده شبهات و سوالات پیش آمده  از جنسی هستند که می‌شد در همان روزهای ابتدایی حادثه از سوی مسئولان امر برای افکارعمومی روشن شود تا از سوءاستفاده جریانات ضدایرانی از احساسات افکار عمومی جلوگیری کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها