دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

قربانی‌شدن منافع اروپایی‌ها در برابر خواسته‌های آمریکا

کد خبر: 1197560

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

قربانی‌شدن منافع اروپایی‌ها در برابر خواسته‌های آمریکا

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

مدیرمسئول کیهان: مواضع و عملکرد مدعیان اصلاحات با دشمنان چه تفاوتی دارد؟!

نحوه واکنش‌ به وقایع مختلف و از جمله اهانت اخیر مجله فرانسوی به مرجعیت دینی و ارزش‌های اسلامی این روزها موضوع مورد بحث در رسانه‌هاست.

حسین شریعتمداری در این باره نوشته: [بعد از شهادت سردار سلیمانی] مدعیان اصلاحات قلم و زبان به نصیحت گشودند که مبادا نظام به فکر انتقام از آمریکا باشد!

مدعیان اصلاحات در طول آشوب‌های اخیر به حمایت از تروریست‌های اجاره‌ای و اراذل و اوباش آشوبگر مشغول بودند و بعد از فروکش کردن آشوب‌ها و ناکامی دشمنان بیرونی در توطئه‌ای که تدارک دیده و به صحنه آورده بودند و هنگامی که نوبت به مجازات قاتلان مردم و تروریست‌های آدم‌کش رسید، بار دیگر به میان صحنه دویدند و در حالی که باز ادای مصلحان انسان‌دوست! را در می‌آوردند، زبان به زینهار گشوده و قلم به نصیحت چرخاندند که نباید قاتلان را مجازات کرد!

بازهم سر و کله جماعت مدعی اصلاحات پیدا شده و با توئیت‌زدن‌ها و مصاحبه‌ها و مقاله نوشتن‌ها و‌... اصرار دارند که نباید در مقابل این اهانت سخیف و بی‌شرمانه [شارلی ابدو] واکنشی نشان داده شود!

جام جم: اروپاییان در حال قربانی کردن منافع خود برای خواسته‌های واشنگتن هستند

شرایط اقتصادی و سیاسی اروپاییان نسبت به وضعیت قبل از شروع بحران اوکراین تغییر کرده است و این همه به دلیل پیروی از سیاست‌های آمریکا در قبال روسیه و گسترش ناتو بوده است.

جام جم در این رابطه نوشته: اروپاییان بار دیگر در حال قربانی کردن منافع ملی و حتی منافع امنیت جمعی خود در مسیر خواسته‌های واشنگتن هستند.

با تبدیل اوکراین به میدان جنگ، دیگر منازعه نظامی میان روسیه-اروپا از یک احتمال بعید به احتمالی ممکن رسیده است. تغییر نقشه امنیتی و استراتژیک اروپا بر اثر مواجهه مستقیم با روسیه، کابوسی است که یادآوری آن سران اتحادیه اروپا را در جای خود میخکوب می‌کند.

اروپاییان در حال محکم کردن گره‌های راهبردی و منطقه‌ای کوری هستند که درنهایت، مسیر حرکت آنها در نظام بین‌الملل را مسدود می‌کند. این خودزنی راهبردی اروپا، ثمره‌ای جز انزوا و حتی اضمحلال اتحادیه اروپا ندارد.

صبح نو مطرح کرد: احیای دوگانه قدیمی موافقان و مخالفان برجام

در هفت سال گذشته چندین مرتبه دوقطبی و چندقطبی بر سر توافق هسته‌ای برجام شکل گرفته که یکی از تکرارشونده‌ترین محورهای آنها مربوط به فصل هفتم منشور سازمان ملل بوده است.

صبح نو در این ارتباط نوشته: بارها ادعای «برجام سایه جنگ و تهدید و تحریم ظالمانه را از کشور برداشت»ار روحانی در طول 8 سال ریاست جمهوری اش شنیده بودیم. ادعایی که با آن به برجام اعتبار می‌داد.

حال امروز مجددا با سعید جلیلی که پیش از این ریاست مذاکرات هسته‌ای با غرب را برعهده داشت با انتقاد از برجام و توافق هسته‌ای که در زمان روحانی صورت گرفت، گفته است: ما اصلا ذیل فصل هفت نبودیم که بخواهیم با برجام از آن بیرون بیاییم.

برخی از چهره‌های اصلاح طلب به جلیلی تاختند و این سخنان را نشان از بی‌اطلاعی و عدم درک درست از واقعیت دانستند.

فارغ از آنکه ادعای مخالفان برجام درست باشد و یا موافق آن، یک قطعنامه نمی‌تواند یک کشور را در معرض جنگ قرار دهد و یا خروج از آن نمی‌توان سایه جنگ را از آن دور کند.

خراسان عنوان کرد: لزوم برنامه‌ریزی برای بازگشت مرجعیت رسانه‌ای به داخل کشور

به‌نظر می‌رسد حوادث اخیر اردوغان را برای راه‌اندازی تی‌آرتی فارسی وسوسه کرده است.

خراسان در این خصوص با تیتر «نفوذ رسانه ای خارجی از رخنه‌های صداوسیما»، نوشته: جدای از ضعیف‌تر شدن مرجعیت خبری رسانه ملی و جولان برخی شبکه‌های ماهواره‌ای در سال‌های اخیر، آن‌چه در پاییز 1401 در کشور گذشت، بار دیگر این مسئله را به طور جدی‌تری نشان داد. اعتراضاتی که به آشوب تبدیل شد و نقش رسانه‌های آن طرف آبی که تلاش کردند فضا را هرچه تندتر کنند و برای نیل به این مقصود، حتی از آموزش علنی تخریب اموال عمومی نگذشتند.

در شرایط کنونی که کشور درگیر جنگ رسانه‌ای است و مرجعیت رسانه‌های داخلی خصوصاً رسانه ملی به شکل جدی لطمه دیده است، لزوم تغییر نگاه مدیریت کشور به رسانه‌ها، بیش از پیش حس می‌شود. غلبه نگاه امنیتی بر مدیریت رسانه‌ای، یکی از عوامل اصلی است که شرایط مرجعیت رسانه‌ای کشور را در نهایت به وضعیت کنونی رسانده که نه تنها شبکه ایران اینترنشنال را به موفقیت رسانده، بلکه حتی اردوغان و چه بسا دیگر همسایگان ایران نیز به طمع سوءاستفاده از این فضا می‌افتند.

کیهان: ایران، آقایی آسمان را از آمریکا گرفته است

تحولات بین‌المللی به‌سرعت پیش می‌روند و همچنانکه قدرت ملی ایران رو به فزونی است، اروپا و آمریکا با چالش‌های تازه‌ای مواجه شده‌اند.

کیهان در این ارتباط نوشته: اگر از صحت و سقم ادعای آمریکا در فروش پهپاد فرامدرن ایران به روسیه بگذریم، به شیرینی این اعتراف بزرگ می‌رسیم که کدخدای جهان، مدعی است ایران، در زمینه نظامی و تولید و تجاری ‌سازی تسلیحات فرامدرن ابرقدرت شده.

اینکه ایران، آقایی آسمان را از آمریکا گرفته و به پرچم مقدس خود سپرده و او را از منطقه اخراج کرده، از اقتدار ماست یا آنها؟

تفکری که تا چند سال دیگر اروپا را دوباره به سرزمین‌های اسلامی برمی گرداند و کاخ باکینگهام و الیزه را مثل موزه 18 هزار جمجمه‌ای پاریس و کلوسئوم، مایه عبرت می‌کند با کاریکاتور نشریه دلقک شارلی ابدو خَش برمی‌دارد؟

اینکه ماکرون بی‌عرضه است و پادشاه انگلیس دکمه‌هایش را جابه جا می‌بندد و بایدن دچار بی‌اختیاری شده و در فروشگاه‌های آلمان هیزم هم کمیاب شده و حیثیت غرب در تأمین غذا و انرژی بر باد رفته، چه ارتباطی به مقدسات ما دارد؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها