دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

واکنش کیهان به موضع‌گیری خاتمی درباره مسمومیت‌ها

کد خبر: 1210555

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

واکنش کیهان به موضع‌گیری خاتمی درباره مسمومیت‌ها

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

جام جم: پلن‌ صهیونیست‌ها با توافق ایران و عربستان از دست رفت

به‌نظر می‌رسد توافق ایران و عربستان آخرین آمال و آرزوهای صهیونیست را به سراب تبدیل کرده و بنیامین نتانیاهو را در مخمصه دشواری قرار داده است.

جام جم در این رابطه نوشته: توافق با عربستان اگر به همین روال پیش برود و اجرایی شود تمام پلن صهیونیست‌ها که از دوران ترامپ برای آن برنامه‌ریزی شده بود، از دست خواهد رفت.

یکی از ترس‌های بزرگ تل‌آویو از دست‌رفتن طرح آبراهام است که اسرائیلی‌ها خیلی دوست داشتند از طریق آن برای خود مشروعیت‌سازی کنند اما فعلا منتفی است.

عملا این معادله بدون حضور آمریکا در منطقه تعریف شده و گرفته‌شدن چنین وزنه‌ای از اسرائیل برای کابینه نتانیاهو بسیار سخت است.

سعودی‌ها مدت زیادی است به این نتیجه رسیدند که اگر هر نوع درگیری بین ایران و آمریکا اتفاق بیفتد، رژیم سعودی قربانی آن خواهد بود؛ بنابراین آنها آخرین فرصت را هم در پاییز ۱۴۰۱ به آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی دادند که ببینند آیا اغتشاشات می‌تواند نظام سیاسی ایران را سرنگون کند؟  اما وقتی این پروژه هم کاملا شکست خورد، بن‌سلمان دیگر به این جمع‌بندی رسید که بهترین مسیر برای عربستان و شورای همکاری خلیج‌فارس، بازگشت به ظرفیت‌های درونی و همکاری‌های منطقه‌ای با حضور ایران و چین است.

کیهان: ایران از حصار برجام و FATF خارج شده است

توافق ایران و عربستان با واکنش‌های متعددی در داخل و خارج همراه بوده است و در این بین نوع برخورد اصلاح‌‌طلبان و حامیان دولت روحانی با این توافق جالب توجه است.

کیهان در این زمینه نوشته: رفتار درست و رو به جلوی عربستان را با ادبیات برخی سیاسیون غربگرا در ایران مقایسه کنید که بلافاصله پس از انتشار خبر توافق نوشتند و گفتند ایران باید بدون فوت وقت سراغ مذاکره با آمریکا درباره برجام و FATF و اوکراین برود و گرنه توافق با دیگران بی‌فایده است(!)

چرا مواضع برخی محافل در ایران، کاملا با مواضع آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی هماهنگ است؟ سؤال درست‌تر این است که چرا هماهنگ نباشند؟!

غربگرایان ماموریت دارند حقارت شخصیت خود را به ملت ایران نسبت دهند و حال آنکه ایران، در حال دوران‌‌سازی و تغییر معادلات جهانی است.

ایران مدت‌هاست از حصار برجام و FATF خارج شده است.

گزارش همشهری از چالش تعیین دستمزد کارگران

اقشار مختلف در روزهای پایانی سال بسته به دغدغه‌ها و حیطه فعالیتشان منتظر اخباری هستند که بر اساس آنها بتوانند سال آینده‌شان را پیش‌بینی کرده و برایش برنامه‌ریزی کنند. در این بین کارگران بیش از هر چیز منتظر اعلام میزان افزایش حقوقشان برای سال آینده هستند.

همشهری در این خصوص گزارش داده: آمارهای دولت در حوزه نرخ تورم و پافشاری نمایندگانش در کمیته مزد برای تعیین ارقام حداقلی برای هزینه معیشت خانوارهای کارگری، به اختلاف‌نظر عمیق میان شرکای اجتماعی در تعیین هزینه سبد معیشت و دستمزد کارگران در سال 1402تبدیل شده و این موضوع عملاً چانه‌زنی‌های مزدی نمایندگان دولت، کارفرمایی و کارگری را با چالش مواجه کرده است.

سبد معیشت مصوب کمیته مزد در بهمن سال گذشته معادل 65درصد هزینه واقعی معیشت بوده و امسال با فرض رعایت این نسبت، رقم مصوب برای سبد معیشت کارگری باید حدود 15.3میلیون تومان باشد.

در سال گذشته، حداقل مزد و مزایای یک خانوار 3.3نفره کارگری در سال جدید 6.4میلیون تومان، معادل 72درصد هزینه معیشت مصوب تعیین شد و امسال با فرض رعایت همین شیوه در مذاکرات مزدی، باید حداقل مزد و مزایای این خانوار با 72درصد افزایش به 11میلیون تومان برسد. در این صورت، با اغماض می‌توان گفت: «نه خانی آمده، نه خانی رفته!»

واکنش کیهان به موضع خاتمی درباره مسمومیت‌ها: گویی از هیچ‌یک از تلاش‌ها باخبر نیست!

محمد خاتمی در محتوای پیامی که برای یک برنامه حزبی ارسال شده درباره ماجرای مسمومیت‌ها مدعی شده: «شگفت اینکه نهادها و کسانی که بزرگ‌ترین مسئولیت‌شان نگهبانی از جان و امنیت و زمینه‌‌سازی برای رشد فرزندان این مرز و بوم است، از کنار حادثه چنان گذشتند که گویی اتفاقی نیفتاده است.»

کیهان در واکنش به این موضع نوشته: در حالی که در پی مسمومیت‌های اخیر در برخی مدارس، دو وزارتخانه اطلاعات و کشور مستقیما و با همه امکانات برای ریشه‌یابی و برخورد با عاملین این حوادث مامور شده‌اند، وزارت بهداشت با استفاده از بدنه کارشناسی خود به موضوع ورود کرده است، وزارت آموزش و پرورش با صدور بخشنامه‌هایی نسبت به کنترل فضای مدارس و پیشگیری از تکرار حوادث مبادرت ورزیده است، فرماندهی انتظامی گشت‌های ویژه خود را در اطراف مدارس مستقر نموده است، ریاست قوه قضائیه از رسیدگی سریع و خارج از نوبت به پرونده مسمومیت‌ها خبر داده است و بالاتر از همه مقام معظم رهبری نسبت به پیگیری این حوادث و برخورد قاطع با عاملین دستور داده‌اند و هرگونه عفو و بخشش را در مورد آنان منتفی دانسته‌اند، همچنین تاکنون بیش از 100 نفر توسط نیروهای امنیتی در رابطه با این حوادث دستگیر شده‌اند، همچنان مدعیان اصلاحات با نوعی طلبکاری وقیحانه و بی‌حد و مرز به گونه‌ای اظهارنظر می‌کنند که گویی از هیچ یک از این تلاش‌ها باخبر نیستند!

صبح نو: شکست پروژه ویرانی‌طلبان/ تنها گزینه در قبال ایران دیپلماسی است

قرار است نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور روزهای ۲۳ و ۲۴ اسفند با حضور بیش از ۱۵۰ تن از ایرانیان در تهران برگزار شود.

صبح نو در این ارتباط نوشته: نه تنها پروژه انزوای ایران اسلامی که اپوزیسیون خارج‌نشین آن را از بیگانگان تمنا می‌کردند، شکست‌خورده است، بلکه حضور فرهیختگان ایرانی خارج از کشور در تهران، تیر دیگری بر آرزوی خام «تغییر رژیم» و انقلاب کاریکاتوری آنان است که عرض خود بردند و زحمت ما داشتند.

تشت رسوایی اپوزیسیون و رسانه‌های معاند در حالی افتاده است که حاکمیت ایران با اراده قوی‌تری به‌دنبال تأمین رفاه عمومی هستند.

جنگ عیان میان نحله‌های مختلف ضدنظام جمهوری اسلامی و آنتاگونیسم عریان میان طیف‌های اصلی براندازی، نقاب از ماهیت مدعیان دروغین «زن، زندگی، آزادی» انداخت و ایرانیان متوجه شدند همراهی با چنین ویران‌طلبان، ناآرامی شهری، همچون سرنوشت سوریه، افغانستان و لیبی را به ارمغان خواهد آورد.

اتاق فکر شورای آتلانتیک هم که مقطعی به این ویرانی‌طلبان داخلی تریبون داده بود، فهمیده است تنها گزینه پیش‌روی آنان در قبال جمهوری اسلامی، دیپلماسی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها