گفت‌وگوی «فردا» با احمد کریمی اصفهانی

بزرگ‌ترین چالش در ایران، بحران مدیریت است

کد خبر: 1211612

احمد کریمی اصفهانی‌ گفت: همه مسئولان در هر رده‌ای که هستند باید پاسخگوی مردم و پیگیر حل مشکلات آنها باشند.

بزرگ‌ترین چالش در ایران، بحران مدیریت است

گروه سیاست سایت فردا: بسیاری باور دارند سال 1402 می‌تواند سال رفع بسیاری از مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی باشد اما آیا چنین است؟

احمد کریمی اصفهانی، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «چالشی که ما در سال آینده داریم مسئله اقتصاد است. ما به خوبی نتوانستیم کار را مدیریت کنیم. ببینید ما هفت درصد منابع جهانی را در اختیار داریم و این در حالی است که تنها یک درصد جمعیت جهان در ایران است. خیلی از کشورها چنین امتیازی را ندارند اما ما داریم؛ بنابراین بزرگ‌ترین چالش در ایران بحران مدیریت است. اگر به مدیریت کشور سامان‌ داده شود، اوضاع خوب می‌شود در غیر این صورت، خیر. بنابراین در وهله نخست باید فکری به حال اقتصاد کشور و سپس فکری عاجل برای نظام مدیریت کشور کرد».

او ادامه داد: «وقتی دلار هزار تومان پایین می‌آید می‌گویند دلار ارزان شد در صورتی که این طور نیست و ببینید که چه قدر گران شده بود که حالا هزار تومان پایین آمده است. یکی دیگر از مشکلات این روزهای کشور عدم پاسخگویی مسئولان است. همه مسئولان در هر رده‌ای که هستند باید پاسخگوی مردم و پیگیر حل مشکلات آنها باشند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «حدود یک دهه است که رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد تأکید دارند. واقعیت این است که مسئولان باید توجه بیشتری به موضوعات اقتصادی به ویژه تولید داشته باشند. باید موانع تولید رفع شود. ما نباید شاهد تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی باشیم».

کریمی اصفهانی در پایان گفت: «در حوزه دیپلماسی هم باید خوب عمل شود تا بتوانیم موضوع اقتصاد را هم سامان دهیم. توافقنامه اخیر با عربستان کار خوبی بود که باعث شد نرخ ارز تا حدی کاهش یابد. اگر دیپلماسی فعال با حفظ اصول و اقتدار ملی داشته باشیم، حتما مثبت خواهد بود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها