چند نکته درباره فیلم «اکو ایران» درباره رئیس مجلس؛

ادامه بازی سیاسی با یک سفر

کد خبر: 1211663

پرسش آن است چرا هنوز برخی رسانه‌ها در ادامه پروژه سیاسی، اصرار بر بازنشر یک خبر کذب دارند؟

ادامه بازی سیاسی با یک سفر

گروه سیاست سایت فردا: به تازگی تلویزیون «اکو ایران» که نزدیک به طیف لیبرال اصلاحات است با ساخت فیلمی کوتاه درباره آنچه پیرامون رییس مجلس در سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاده مانند وحید اشتری از سفر فرزند وی به قصد سیسمونی سخن گفته و این پروژه سیاسی را ادامه داده است.

این فیلم کوتاه با تکرار سخن کذب قبلی بدون اینکه سندی منتشر کند در اقدامی غیر حرفه ای برای تأیید گزاره نادرست خود به پست اینستاگرامی الیاس قالیباف استناد می‌کند اما صرفا به بخشی از توئیت و پس از طرح موضوع خرید سیسمونی اشاره می شود انگار که وی از این باب عذرخواهی کرده است؛ در صورتی که فرزند قالیباف برای اصل سفر خانواده‌اش به ترکیه عذرخواهی کرده بود و در ادامه توئیت خود اشاره می‌کند که خرید سیسمونی به هیچ‌وجه صحت ندارد که در این فیلمش اشاره ای به آن نمی شود.

آن طور که در برخی رسانه ها منعکس شد، خود محمدباقر قالیباف نیز در جلسه غیرعلنی خرید سیسمونی را رد کرده و گفته بود: «عده‌ای به دنبال پروژه‌سازی بودند تا بتوانند اهداف سیاسی را دنبال کنند. اطلاعات آشکار و پنهان جای تردید نمی‌گذارد که این یک پروژه برای تخریب سیاسی بوده است».

در همان روزهای نخست که پروژه سیسمونی مطرح شده بود و وحید اشتری، مطرح‌کننده این موضوع، ادعا کرده بود که خانواده قالیباف اضافه‌بار زیادی در فرودگاه داشته‌اند، خبرگزاری «فارس» موضوع را از مسئولان فرودگاه و هواپیمایی «معراج» موضوع پیگیری کرد و مدیر روابط عمومی «معراج» در پاسخ به این سؤال که اضافه‌بار این مسافران چه‌قدر بوده است، گفت که «بررسی صورت‌گرفته نشان داد که این مسافران اضافه‌باری نداشته‌اند». او در پاسخ به این سؤال که اگر اضافه‌باری نبوده پس شایعه درگیری بین این مسافران و متصدی پذیرش مسافر برسر چه بوده است، گفت: «هیچ درگیری‌ای بین این مسافران و مسئول پذیرش وجود نداشته است».

وحید اشتری که در ویدئوی اخیر «اکوایران» از او با عنوان «فعال رسانه‌ای» یاد می‌شود، از سوی سوی دستگاه قضایی با عناوین مجرمانه «ارتکاب بزه نشر اکاذیب»، «انتشار اعمال خلاف واقع به قصد اضرار به غیر» و «تشویش اذهان عمومی در بستر فضای مجازی» محکوم شد.

حالا پرسش آن است چرا هنوز برخی رسانه‌ها در ادامه پروژه سیاسی، اصرار بر بازنشر یک خبر کذب دارند؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها