اولین سورپرایز عیدانه سایپا | شرایط فروش اقساطی کوییک ساده | با 205 میلیون تومان اقساطی صاحب خودرو 410 میلیون تومانی شوید

کد خبر: 1283396

کوییک از محصولات سواری مجموعه خودروسازی سایپا با اسم رسمی سایپا ۲۱۲ است. تولید این خودرو هاچ‌بک از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و به‌عنوان یک خودرو کاملا ایرانی روانه بازار شد. سایپا کوییک را در انواع مدل‌های دنده‌ای، اتومات و کوییک R تولید می‌کند. خودرو کوییک سومین خودرویی است که روی پلتفرم X200 سایپا تولید شده و به نوعی مدل هاچبک ساینا و ورژن کراس تیبا ۲ محسوب می‌شود.

اولین سورپرایز عیدانه سایپا | شرایط فروش اقساطی کوییک ساده | با 205 میلیون تومان اقساطی صاحب خودرو 410 میلیون تومانی شوید

کوییک از محصولات سواری مجموعه خودروسازی سایپا با اسم رسمی سایپا ۲۱۲ است. تولید این خودرو هاچ‌بک از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و به‌عنوان یک خودرو کاملا ایرانی روانه بازار شد. سایپا کوییک را در انواع مدل‌های دنده‌ای، اتومات و کوییک R تولید می‌کند. خودرو کوییک سومین خودرویی است که روی پلتفرم X200 سایپا تولید شده و به نوعی مدل هاچبک ساینا و ورژن کراس تیبا ۲ محسوب می‌شود.

همچون سایر خودروها، قیمت خودرو کوییک نیز در سال 1403 با روند صعودی روبرو شد به گونه‌ای که در هفته دوم فروردین قیمت نقدی مدل‌های مختلف آن افزایش حدودا 5 تا 10 میلیون تومانی داشت.

کاماپرس در این گزارش به بررسی شرایط فروش اقساطی کوییک ساده مدل 1402 می‌پردازد.

در حال حاضر قیمت کوییک ساده سفید رنگ 410 میلیون تومان است. برای خرید قسطی این خودرو پرداخت حداقل 50 درصد از قیمت خودرو به مبلغ 205 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت الزامی است.

50 درصد باقی مانده را می‌توان در اقساط 6، 12، 18، 24 یا 30 ماهه پرداخت کرد. در این شرایط فروش اقساطی کوییک، تحویل خودرو فوری بوده و سند نیز به نام خریدار ثبت می‌گردد. میزان هر قسط در جدول زیر قابل مشاهده است.

کوییک

مشخصات فنی کوییک

خودروی کوییک مجهز به یک موتور ۴ سیلندر با آرایش خطی و حجمی معادل ۱.۵ لیتر است که سال‌ها روی بسیاری از محصولات سایپا استفاده شده است. این پیشرانه دارای یک میل سوپاپ در بالا و دریچه گاز برقی است و حداکثر قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب معادل ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر است. این موتور در خودروهای تیبا، ساینا و تیبا ۲ نیز به کار می‌رود و در مقایسه با پراید کمی تقویت شده است. در کوییک اتوماتیک، موتور خودرو دارای یک گیربکس ضریب متغیر CVT است، در حالی که در مدل دنده‌ای و سری R از یک گیربکس ۵ دنده دستی استفاده می‌شود. در مدل اتوماتیک کوییک فرمان از نوع برقی و درکوییک دنده‌ای از نوع هیدرولیک است./کاماپرس

شرکت سایپا در اواخر سال ۱۴۰۱ از عرضه یک محصول جدید از خانواده کوییک با نام کوییک GX خبر داد. این خودرو نسخه فول‌آپشن از جدیدترین فیس‌لیفت کوییک به شمار می‌رود که نسخه پایه آن را با نام کوییک S می‌شناسیم. تفاوت مدل GX با S در بخش فنی و امکانات این خودرو خلاصه می‌شود

مزایا و معایب

+ اصلاح راندمان موتور

+ کاهش مصرف سوخت

+ استهلاک فنی و هزینه نگهداری پایین

+ ردیف عقب جادار

– کیفیت ساخت پایین

– موتور ۸ سوپاپ با فناوری قدیمی

– ایمنی نه چندان بالا

مشخصات فنی

بررسی مشخصات فنی کوییک GX نشان می‌دهد که سایپا تصمیم گرفته بالاخره تغییراتی در موتور قدیمی خود اعمال کند و در نتیجه حالا با نسخه جدیدی از پیشرانه M15 روبه‌رو هستیم. موتور M15 I که در برخی منابع با نام M15 GSI نیز معرفی شده، مدل ارتقایافته‌ای از پیشرانه تیبا و کوییک دنده‌ای به حساب می‌آید.

اضافه شدن سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVTi)، مهم‌ترین تفاوت موتور کوییک GX با مدل قبلی است. همچنین خروجی دود این موتور نیز تغییر کرده و حالا از جنس استیل (موسوم به هدرز) است. همچنین گفته می‌شود که شرکت سایپا تغییراتی نیز در سرسیلندر، سیستم پاشش سوخت و سامانه جرقه‌زنی اعمال کرده تا موتور جدید درمجموع راندمان بهتر و مصرف سوخت پایین‌تری را داشته باشد.

در نتیجه تغییرات اعمال‌شده روی پیشرانه کوییک GX، حداکثر قدرت و بیشینه گشتاور آن نیز مقداری افزایش پیدا کرده است. حالا این موتور می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن.متر گشتاور تولید کند. علاوه بر این، بیشینه توان و گشتاور موتور کوییک جدید، در دورهای پایین‌تری نسبت به قبل قابل دستیابی خواهد بود.

با توجه به تغییرات موتور، انتظار داریم شتاب صفر تا ۱۰۰ کوییک GX نسبت به گذشته کمی سریع‌تر شده باشد و احتمالا بهبود ۰.۳ تا ۰.۵ ثانیه‌ای را شاهد خواهیم بود.

طبق ادعای شرکت سایپا، میانگین مصرف سوخت موتور کوییک جی ایکس برابر ۰.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کمتر شده و به ۶.۹۳ لیتر رسیده و گرچه رقم خیلی زیادی نیست، اما باز هم در مسافت‌های طولانی می‌تواند تا حدودی دلگرم‌کننده باشد.

در سایر بخش‌های این موتور تغییرات شاخص دیگری اعمال نشده و سیستم انتقال قدرت نیز از همان گیربکس دستی ۵ سرعته برای رساندن نیرو به چرخ‌های جلو بهره می‌برد.

سواری و تجربه رانندگی با کوییک GX بهبود شاخص و خاصی رخ نداده، اما شاید هنگام فشردن پدال گاز حس کنید که پیشرانه نسبت به گذشته واکنش سریع‌تری نشان می‌دهد و شتاب‌گیری خودرو نیز کمی ارتقا پیدا کرده است. همچنین سواری این خودرو خیلی خشک نیست و می‌تواند رضایت حداقلی مشتریان را به دست آورد.

به هر حال، در مسیرهای ناهموار ورود ضربات متعدد به درون کابین و همچنین شنیده شدن صداهای محیط اطراف نظیر صدای باد و تایرها درون کابین اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. البته به نظر می‌رسد سایپا عایق‌بندی بهتری نسبت به گذشته برای کابین ماشین کوییک GX انجام داده تا میزان نفوذ سروصدا به داخل مقداری کمتر شود.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۸
تنفس موتور طبیعی
قدرت ۹۰ اسب بخار
گشتاور ۱۳۷ نیوتن.متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۱۲.۵ ثانیه
سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۶.۹۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
فرمان هیدرولیک
بدنه هاچبک
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ها

طول ۴۰۰۵ میلیمتر
عرض ۱۶۸۷ میلیمتر
ارتفاع ۱۵۳۲ میلیمتر
فاصله محورها ۲۴۱۲ میلیمتر
وزن خالص  ۱۰۶۵ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۲۲۵ لیتر
حجم مخزن سوخت ۴۱ لیتر
قطر رینگ ۱۴ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل ندارد
کروز کنترل هوشمند ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی ندارد
کنترل سرعت در سرازیری ندارد
کنترل کشش ندارد
کنترل پایداری ندارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو ندارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور ندارد
رادار تغییر لاین ندارد
رادار تصادف جلو ندارد
رادار تصادف عقب ندارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی ندارد
ترمز اضطراری ندارد
ترمز پارک برقی ندارد
اتوهلد ندارد
پدال شیفتر ندارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه ندارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید ندارد
استارت بدون کلید ندارد
تهویه اتوماتیک ندارد
صندلی برقی راننده ندارد
صندلی برقی سرنشین جلو ندارد
گرم‌کن صندلی جلو ندارد
سردکن صندلی جلو ندارد
ماساژور صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل ندارد
پانوراما ندارد
سانروف ندارد

طراحی ظاهری

کوییک GX، مدل فول‌آپشن کوییک S به حساب می‌آید، بنابراین از نظر طراحی ظاهری تفاوت چندانی بین این دو خودرو مشاهده نمی‌شود. نمای جلوی این هاچبک با آن خط‌های اشک مشکی رنگ که نشانگر حمایت سایپا از یوز ایرانی است، شاخصه اصلی چهره کوییک GX خواهد بود. در نمای جانبی نیز شاهد استفاده از رینگ‌های ۱۴ اینچی آلومینیومی هستیم که می‌تواند جلوه جذاب‌تری نسبت به کوییک S برای این خودرو به وجود بیاورد. در سایر بخش‌ها نمی‌توان تفاوت ظاهری خاصی بین دو مدل جدید کوییک مشاهده کرد.

ضمنا نسخه دو رنگ یا همان کوییک GX R نیز به بازار عرضه می‌شود که همچون گذشته در بخش‌هایی مثل سقف، برخی قسمت‌های سپرها، قاب آینه و…، دارای رنگ متمایز خواهد بود.

طراحی داخلی

هرچند کوییک GX در نمای بیرونی تفاوت چندانی با کوییک S ندارد، اما داخل کابین این خودرو یک تغییر اساسی مشاهده می‌شود و آن هم تحول قسمت میانی داشبرد است. در این بخش نمای جدیدی را می‌بینیم که اگرچه نسبت به گذشته زیباتر به نظر می‌رسد، اما در مجموع باز هم خیلی چنگی به دل نمی‌زند و آن‌طور که انتظار می‌رفت، حس اسپرت و هیجان بیشتری را به راننده و سرنشینان انتقال نمی‌دهد.

البته در این بین سبک قرارگیری نمایشگر مالتی مدیا در قسمت بالای داشبرد، مناسب‌تر از گذشته بوده و جلوه مدرن‌تری به کابین این خودرو بخشیده است. همچنین دریچه‌های تهویه گِرد که قبلا مشابه آن را روی داشبرد پراید دیده بودیم، در اینجا هم به کار گرفته شده که چندان جذاب نیست.

سایر قسمت‌ها مثل غربیلک فرمان، صفحه آمپر و رودری‌ها با کوییک S معمولی تفاوتی ندارد و طبق روال گذشته کار شده. قاب روی کیلومترشمار هم تغییر کرده و حالتی مواج دارد.

کابین کوییک جی ایکس تا حدودی جادار بوده، اما نسبت به مدل‌های قبلی تفاوتی نکرده است. به هر حال در مقایسه با محصولاتی مثل پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ صندلی‌های ردیف عقب این خودرو کمی جادارتر است و تناسب بیشتری با کاربردهای خانوادگی دارد.

صندوق عقب نیز طبق روال گذشته ۲۲۵ لیتر فضا در اختیار کاربران می‌گذارد که بیشتر به درد افراد مجرد و زوج‌های جوان می‌خورد؛ اگر قصد داشته باشید مخزن گاز CNG نیز در آن جا بدهید، احتمالا دیگر فضای چندانی برای گذاشتن لوازم در اختیار نخواهید داشت.

قیمت کوییک GX در بازار

شرکت سایپا پیش از این قرار بود کوییک S فول آپشن را با امکاناتی نظیر سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۷ اینچی، تودوزی چرمی و پارچه‌ای، اتولایت، تهویه دیجیتال، غربیلک فرمان چرمی، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، پایش باد تایرها، رهیاب و…، به بازار عرضه کند اما تصمیم گرفت تا علاوه ‌بر افزودن این آپشن‌ها به همراه شیشه‌های دودی عقب به صورت استاندارد، تغییراتی نیز در بخش فنی اعمال کند.

کوییک GX هم از نظر امکانات و هم از لحاظ فنی، جدیدترین و فول‌آپشن‌ترین مدل کوییک تاکنون محسوب می‌شود. این تغییرات باعث شده تا سطح رفاه کاربران مقداری افزایش پیدا کند و عملکرد فنی موتور از لحاظ آلایندگی و همچنین راندمان مصرف سوخت نیز بهتر از قبل باشد.

در زمان نگارش این مطلب قیمت کوییک GX و کوییک GX R هنوز مشخص نشده، اما احتمالا قیمت این مدل‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به کوییک S گران‌تر خواهد بود. با این حساب احتمالا مدل GX از نظر قیمت کارخانه‌ای با خودروهایی مثل پژو ۲۰۷ دنده‌ای رقابت خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها