مجازات و تحقیر اسرائیل تیتر اول رسانه‌های جهان

معاریو: ایرانی‌ها پیش از شلیک موشک‌ها و پهپادها پیروز شدند

کد خبر: 1285781

با گذشت روز دوم از حمله و پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی، بازتاب‌های بین‌المللی این عملیات هنوز ادامه داشت. فصل مشترک تحلیل رسانه‌های مطرح جهانی تحقیر تاریخی اسرائیل، اشاره به قدرت نظامی پیشرفته و نوین ایران و همچنین استیصال و سردرگمی محور غربی و صهیونیستی در برابر کشورمان است.

معاریو: ایرانی‌ها پیش از شلیک موشک‌ها و پهپادها پیروز شدند

عملیات پهپادی و موشکی ایران در بامداد روز یکشنبه 26 فروردین، با واکنش‌های گسترده بین‌المللی همراه بوده و در صدر اخبار جهان قرار دارد. در ادامه این واکنش‌ها رسانه‌های مطرح بین‌المللی‌، عبری و منطقه‌ای به این عملیات پرداخته و تحلیل‌های خود را ارائه دادند. فصل مشترک تحلیل رسانه‌های مطرح جهانی تحقیر تاریخی اسرائیل، اشاره به قدرت نظامی پیشرفته و نوین ایران و همچنین استیصال و سردرگمی محور غربی و صهیونیستی در برابر کشورمان است.

معاریو: ایرانی‌ها پیش از شلیک موشک‌ها و پهپادها پیروز شدند

روزنامه اسرائیلی معاریو روز دوشنبه تلاش برخی رسانه‌ها و ژنرال‌ها برای کم‌ارزش جلوه دادن شدت و خطر پاسخ تنبیهی تهران به تل‌آویو را محکوم کرد و نوشت که «ایرانی‌ها قبل از شلیک موشک‌ها و پهپادهای خود پیروز شدند»

لیراز مارگالیت، پژوهشگر رفتار در عصر دیجیتال و دارای مدرک دکتری روانشناسی اجتماعی با انتشار یادداشتی در روزنامه معاریو درباره واکنش ایران به هدف قرار گرفتن کنسولگری‌اش در دمشق نوشت: «پیروزی ایران خیلی قبل از حمله به دست آمد».

وی معتقد است که ایران با ایجاد جنون در افکار عمومی و رسانه‌های اسرائیلی و ایجاد یک فضای پر تنش و در انتظار واکنش و گمانه‌زنی‌های متعدد، این پیروزی را پیش از حمله محقق کرد.

نویسنده با ابراز تعجب از اظهارات یک ژنرال سابق نیروی هوائی ارتش اسرائیل که گفته بود «ایران شکست خورد و باید به این فکر کند که دفعه بعد چطور بیشتر موفق شود» تصریح کرد که این ارزیابی وضعیت به قدری اشتباه بود که «مجبور شدم چشمانم را بمالم و از خودم بپرسم آیا اینها کسانی هستند که ما برای ارزیابی وضعیت به آنها اعتماد می‌کنیم؟».

به باور این پژوهشگر اسرائیلی «نکته اصلی کل این رویداد این است که ایران پیام روشنی ارسال کرد. کل این عملیات و نتیجه نهائی آن، از قبل مشخص شده بود». وی نوشت که ایران شکست نخورده است، در تهران آدم‌های منطقی نشسته‌اند که دقیقاً می‌دانستند چه می‌کنند. هر مرحله به خوبی برنامه‌ریزی شده بود.

مارگالیت معتقد است که پاسخ ایران اساساً «معنای نمادین» دارد، «ایران تمایلی به گشودن جبهه نه با آمریکا و نه با اسرائیل ندارد»، زیرا ایران بر اساس قوانینی که خود دیکته می‌کند، عمل می‌کند. این کار را با عقلانیت مطلق انجام می‌دهد. لذا اسرائیل باید از درایت ایران درس بگیرد.

آسوشیتدپرس: توان بالای نظامی ایران ثابت شد

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس عنوان داشت: حملات شنبه شب ایران به فلسطین اشغالی و کوبیده شدن ده‌ها نقطه توسط موشک‌های این کشور این ترس «بارها مطرح شده» را تشدید کرد که جنگ غزه به سطح گسترده‌تری از منطقه بسط یابد ولی شکی نیست که ایران و حماس به دستاوردهای بزرگی بابت این حملات رسیده‌اند.

رویترز: متحدان آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارند

خبرگزاری رویترز نیز در تحلیلی خاطرنشان کرد: آمریکا پس از حملات شنبه شب ایران به اسرائیل یک کار را باید در اولویت اهداف خود قرار بدهد و آن، جلوگیری از تسری جنگ غزه و تبدیل شدن آن به جنگی به وسعت تمامی خاورمیانه است.

رویترز در ادامه نوشت: متحدان آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارند.

واشنگتن‌پست: مقصر اول دونالد ترامپ است

واشنگتن پست نیز در مطلبی نوشت: عجیب است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دائماً دم از قدرت گرفتن فزاینده ایران و به وجود آمدن خطراتی از این طریق برای جامعه غرب می‌زند، اما خود وی با باطل اعلام کردن متن توافق «برجام» مقابل میلیون‌ها چشم در جهان، ایران را واداشت که خود را هرچه قوی‌تر سازد و از هیچ نیرویی در جهان نهراسد.

تیتر خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ: چین، روسیه و ایران در حال احیای عصر امپراتوری‌ها

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی نوشت: رئیس‌ دولت روسیه به تاریخ امپراتوری روسیه اشاره می‌کند و به میراث اتحاد جماهیر شوروی احترام می‌گذارد‌، شی جین پینگ از عظمت سلسله‌هایی که قبلا بر آسیا تسلط داشتند می‌گوید و ایران حوزه نفوذ خود را به قلمرو پارس سابق گسترش می‌دهد.

آنها یک چیز مشترک دارند مخالفت با هژمونی نئواستعماری ایالات‌متحده

در ادامه این گزارش آمده است: آمریکا که بر اساس معیارهای رسمی یک امپراتوری نیست اما از نظر میزان نفوذ در اقتصاد جهانی و دخالت در امور سایر کشورها از هر امپراتوری گذشته پیشی می‌گیرد. واشنگتن با استفاده از قدرت خود، تحقیر، اقدامات خشن و غیراخلاقی‌، قوانینی را به تمام جهان دیکته می‌کند و تسلط فرهنگی خود را تضمین می‌کند بلومبرگ در ادامه نوشت: برخلاف تعدادی از امپراتوری‌های دنیای قدیم که با از دست دادن قدرت، آرزوهای خود را تعدیل کردند و هویت ملی خود را اصلاح کردند و به اعضای امپراتوری جدید آمریکا تبدیل شدند مانند انگلیس، فرانسه و ژاپن،کشورهای ذکر شده با هژمونی آمریکا کنار نیامده‌اند و در حال احیای نفوذ در قلمروهای تاریخی امپراتوری‌های خود و تهدید آمریکا هستند.

همه دریافتند که در برابر ایران، نمی‌توانند روی سیستم‌های دفاعی غربی حساب کنند؛ چیزهای زیادی مشخص شد

نیویورک‌تایمز در مطلبی نوشت: رهبر ایران، دستور حمله به اسرائیل از داخل ایران را صادر کرد، تا پیام تغییر از صبر استراتژیک به بازدارندگی فعال، تایید شود. جواد خادم، وزیر رژیم پهلوی نیز عنوان داشت: همه فهمیدند که با ایران به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نمی‌توان شوخی کرد. در همین زمینه روزنامه صهیونیستی ‌هاآرتص نوشت: مشخص شد که زرادخانۀ اتمی دیمونا، هدف آسانی برای ایران است؛ پایگاه‌های نظامی آمریکا در سراسر خاورمیانه نیز، اهداف آسانی برای حملۀ سنگین ایران هستند؛ اگر اسرائیل بیشتر به پیش برود، جنگ بزرگی در خواهد گرفت.

روزنامه صهیونیستی اسرائیل‌هیوم نیز خاطر نشان کرد: با حملۀ ایران معادلات تغییر کرد؛ اسرائیل دیگر نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن تبعات، به اهداف ایران حمله کند؛ حملۀ موشکی ایران توانست مقابل اسرائیل بازدارندگی ایجاد کند؛ اکنون اسرائیل برای هر اقدامی باید دو بار فکر کند؛ دیگر باید تهدیدهای ایران را جدی بگیریم.

پایگاه صهیونیستی والا نیز نوشت: اسرائیل بامداد یکشنبه در معرض اهانت و تحقیر علنی سنگین و بی‌سابقه قرار گرفت؛ بازدارندگی اسرائیل آن گونه که در غزه و لبنان شکسته شد، در تهران نیز شکسته شد؛ دوران محاصره ایران و حمله به اهداف آن، به پایان رسید.

وال استریت ژورنال: حمله ایران در زمره بزرگ‌ترین حملات جنگ‌های مدرن است

رسانه آمریکایی وال استریت ژورنال در مطلبی نوشت: ابعاد حمله ایران آن را در زمره بزرگ‌ترین حملات دیده شده در جنگ‌های مدرن قرار می‌دهد و توانایی اسرائیل برای دفاع از خود در آینده بدون کمک خارجی را زیر سؤال می‌برد.

اعتراف‌ هاآرتص به شکست در برابر ایران

رسانه صهیونیستی ‌هاآرتص در مطلبی نوشت: ما باختیم حقیقت را باید گفت. ناتوانی در اعتراف آن همه آنچه را که باید در مورد روانشناسی فردی و توده‌ای اسرائیل بدانید را دربر می‌گیرد. روزنامه جروزالم پست نیز در همین زمینه نوشت: حملات ایران، چهار دهه جنگ سایه را علنی کرد.

رئیس اسبق سازمان جاسوسی سیا: حمله ایران به اسرائیل اتفاقی بسیار بزرگ است

ژنرال دیوید پتریئوس رئیس اسبق سازمان جاسوسی سیا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما نوشت: این یک اتفاق چشمگیر و خیلی بزرگ است. و من فکر می‌کنم اسرائیل باید با اقدامی به آن پاسخ دهد. فکر می‌کنم این بسیار واضح است که آمریکا تمایل دارد این پاسخ تا هر میزان ممکن محدود باشد. به خاطر داشته باشید علاوه‌بر امنیت اسرائیل که از همه چیز مهم‌تر و با اولویت‌تر است مسئله واقعی به آزادی دریانوردی از مبدا خلیج‌فارس یا نفت و گازی که از حوزه خلیج‌فارس آمده و اقتصاد جهانی را تامین می‌کند برمی‌گردد.

 اظهارات طوفانی و اذعان کارشناسان بی‌بی‌سی فارسی به قدرت نظامی ایران

قیس قریشی، تحلیلگر سیاسی در بی‌بی سی عنوان داشت: ایران این پیام را داد که از این به بعد هر کجا مورد حمله قرار گیرد، مستقیما اسرائیل را هدف قرار خواهد داد؛ اسرائیل توان رویارویی با ایران را ندارد.

رامین پرهام، کارشناس این شبکه نیز گفت: ایران با بیشترین تحریم‌های بین‌المللی کاری کرد که همه اعراب با بیش از نیم میلیارد جمعیت در این 75 سال نتوانستند انجام دهند؛ ایران نشان داد از زیرساخت‌های تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار است!

افشاگری روزنامه‌نگار مرتبط با موساد:

 اگر بحث‌های مقامات پخش شود، ۴ میلیون نفر

 برای خروج از کشور به فرودگاه بن‌گوریون هجوم می‌برند

رونن برگمن، روزنامه‌نگار مرتبط با موساد و نویسنده‌ کتاب «برخیز و اول بکش» در گزارشی از وضعیت آشفته‌ رژیم پس از عملیات موفق ایران به نقل از یک مقام آگاه نوشت: اگر بحث‌های داخلی مقامات از رسانه‌ها پخش شود، ۴ میلیون نفر برای خروج از کشور به فرودگاه بن‌گوریون هجوم می‌برند.

الجزیره: ایران برای آمریکا و اسرائیل هشدارهای جدید فرستاده است

الجزیره به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش کرد ایران از طریق ترکیه پیام جدیدی برای آمریکا ارسال کرده و از طریق مصر هم پیام هشدارآمیز مهم و بی‌سابقه‌ای برای رژیم صهیونیستی

ارسال کرده است.

در این گزارش آمده که مضمون پیام‌های هشدار ایران، پاسخ به هرگونه ماجراجویی رژیم اسرائیل بوده است.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها