بهشتی پور در گفت‌وگو با «فردا»:

صهیونیست ها فعلا می‌خواهند وضعیت را در حالت تعلیق نگه دارند

کد خبر: 1285788

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: نتانیاهو در بحران زنده است و دولت فعلی اسرائیل دنبال آن است که یک بحران فراگیر درست کند تا بتواند خودش را تثبیت کند.

صهیونیست ها فعلا می‌خواهند وضعیت را در حالت تعلیق نگه دارند

گروه سیاست سایت فردا: بعد از حمله مستقیم ایران به اسرائیل، سیر تحولات منطقه وارد وضعیت جدیدی شد. اسرائیل اعلام کرده «به ایران پاسخ می دهد اما نوع و زمان پاسخ را هنوز تصمیم نگرفته است». با وجود این موضع، بسیاری از تحلیلگران و صاحب نظران معتقدند اسرائیل با دریافت پاسخ قاطع ایران دیگر دنبال ماجراجویی جدیدی نخواهد رفت.

حسن بهشتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره تحولات اخیر منطقه گفت: وضعیتی که در آن قرار داریم جدید و تازه نیست. در سال های اخیر تحولات زیادی همچون جنگ روسیه و اوکراین، شهادت حاج قاسم سلیمانی، طوفان الاقصی، حمله تروریستی کرمان و حمله به کنسولگری ایران در دمشق رخ داد، در واقع می توان این طور بیان کرد که سیر تحولات سریع و نفس گیر بود.

وی افزود: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظام بین الملل را به چالش کشیدیم بنابراین مسائل مختلف از مناقشه کردستان و ترکمن صحرا، تسخیر سفارت آمریکا، جنگ تحمیلی و اقدامات تروریستی منافقین گرفته تا تحریم و مشکلات اقتصادی همواره با ما بوده است. پس اصطلاح «در این شرایط حساس کنونی» را هر روز تجربه کردیم و روزی نبوده که آن را نداشته باشیم.

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی درباره وضعیت سیاست خارجی کشور در سال پایانی دولت سیزدهم اظهار کرد: ایران به دلیل شرایط ژئوپلتیکش وضعیت دارد که حتی اگر ما به دیگران کار نداشته باشیم آنها با ما کار دارند بنابراین شرایط خاصی داریم که در طول تاریخ با ما بوده است.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای ایران به دست قدرت های جهانی ادامه داد: البته همه مشکلات ساخته و پرداخته خارجی ها نیست و مسئول بخشی از مشکلات خودمان بودیم.

بهشتی پور درباره نوع پاسخ اسرائیل به ایران گفت: صهیونیست ها فعلا می خواهند وضعیت را در حالت تعلیق نگه دارند تا امکان برنامه ریزی و پیش بینی را از ما بگیرند. اسرائیل می داند بدون کمک آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه نمی تواند با ایران مواجهه کند بنابراین دنبال آن است که آنها را نیز با خود همراه سازد؛ به همین دلیل می گوید می خواهد یک ائتلاف بین المللی تشکیل دهد.

وی ادامه داد: نتانیاهو در بحران زنده است و دولت فعلی اسرائیل دنبال آن است که یک بحران فراگیر درست کند تا بتواند خودش را تثبیت کند. برای پیش بینی اوضاع و تحولات آینده باید زمان بدهیم اما حداقل در یک ماه آینده احتمال آنکه اسرائیل دست به اقدام نظامی بزند کم است ولی امکان دارد بخواهد با استفاده از نفوذی هایش داخل ایران اقداماتی ضربه ای را وارد کند بنابراین باید بیش از گذشته حواس ها جمع باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها