تغییر راهبرد ایران از صبر استراتژیک به دفاع ترکیبی

کد خبر: 1285960

نخستین سفیر ایران در لبنان، عملیات وعده صادق را یک شیفت پارادایمی و تغییر راهبرد جمهوری اسلامی از صبر استراتژیک به دفاع ترکیبی دانست و گفت: از این به بعد ایران برابر شرارت‌های رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان ساکت نخواهد ماند.

تغییر راهبرد ایران از صبر استراتژیک به دفاع ترکیبی

نخستین سفیر ایران در لبنان، عملیات وعده صادق را یک شیفت پارادایمی و تغییر راهبرد جمهوری اسلامی از صبر استراتژیک به دفاع ترکیبی دانست و گفت: از این به بعد ایران برابر شرارت‌های رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان ساکت نخواهد ماند.

«احمد دستمالچیان» با اشاره به عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، همچنین گفت:رژیم صهیونیستی باید بداند جمهوری اسلامی به هر تعرض و حمله‌ای به منافعش پاسخ خواهد داد و دوران صبر استراتژیک گذشته است.

سفیر پیشین ایران در اردن و لبنان تأکید کرد: در این ماجرا رژیم صهیونیستی سعی دارد کشورهای بزرگ جهان را به دلیل شکست بزرگی که متحمل شده است کنار خود نگه دارد. کشورهای بزرگ هم متوجه این موضوع شده‌اند و با رژیم غاصب همراهی نکرده‌اند و منافع خود را با شرارت‌های رژیم صهیونیستی گره نزده‌اند که این درس خوبی بود. رژیم صهیونیستی باید بداند در صحنه تنهاست و در این تنهایی و عزلت، چه در صحنه افکار عمومی و چه در صحنه‌های بین‌المللی قرار است بیش از گذشته خجل شود.

دستمالچیان افزود: بنابراین جمله حکیمانه مقام معظم رهبری که فرمودند رژیم صهیونیستی اشتباه کرد و باید تاوان این اشتباه را بدهد، در اینجا معلوم می‌شود.

این دیپلمات با سابقه تصریح کرد: به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی آچمز شده است و آمریکا و اروپا این رژیم را برابر پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی تنها گذاشته‌اند؛ چرا که این اقدام از منطق قانون و عرف بین‌الملل برخوردار است. در نتیجه الان بر سر دوراهی بسیار بزرگی قرار گرفته است که یا باید جواب ندهد و طعم تلخ شکست را بپذیرد و یا اگر جواب داد، مسئولیت آتش‌افروزی، بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه را بپذیرد و پای تبعات آن را بپذیرد.

دستمالچیان با اشاره به بی‌نتیجه ماندن نشست شورای امنیت درباره عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، گفت: شورای امنیت همراهی و همدردی خوبی با جمهوری اسلامی ایران انجام داد؛ به دلیل اینکه منهای سه کشور اروپایی و آمریکا، بقیه اظهار همدردی کرده و در نطق‌هایی که انجام شد، نسبت به نقض قوانین بین‌الملل، هشدار شدید داده شد. در حقیقت رژیم صهیونیستی تنها ماند و نتوانست نیت شوم خود را به نتیجه برساند و عدم صدور هیچ‌گونه قطعنامه، علامت مثبتی بود که از سوی شورای امنیت صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در هر ائتلاف بین‌المللی باید یک هماهنگی بسیار خوب و نزدیکی بین مدیریت سیاسی و مدیریت نظامی وجود داشته باشد تا اقدامی که قرار است صورت بگیرد، دارای توجیه بین‌المللی باشد. در این موضوع برای اولین بار بود که شاهد یک هماهنگی هوشمندانه بین عرصه سخت و نرم بودیم و هرکدام با توزیع نقش و بصیرتی که داشتند، این مدیریت را به نمایش گذاشتند که نتیجه این هماهنگی، نتیجه‌ای بود که در عرصه میدان به وجود آمد و نشان داده شد که میدان و سیاست باید همیشه مکمل، همپوشان و هماهنگ باشند تا بتوانند ظرفیت‌های کشور را مدیریت کرده و عرضه کنند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه - ۲۶ فروردین ماه - با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک دهها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

در جریان این پاسخ تنبیهی و متقابل تعداد قابل توجهی موشک کروز و بالستیک و پهپاد با مدیریت جنگ الکترونیک به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شد که اکثر آنها به هدف اصابت کرده است.

ایران پس از این پاسخ تنبیهی به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر دست از پا خطا کنند، سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها